פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
דודי אשכנזי "אם זה קרה לו זה יכול לקרות לכל אחד" דודי אשכנזי

דודי אשכנזי, תושב בת-חפר יצא לחופשה ביוון ונעצר בגין הברחת קוקאין "מדובר במקרה של גניבת זהות, ככל הנראה על ידי האקרים. בתקופה המדוברת אבא שלי היה בארץ"

דודי ורחל אשכנזי 

דודי אשכנזי, תושב בת חפר בן 52, יצא לטייל ביוון עם אשתו ביום רביעי האחרון ונעצר עם הגעתו לאי קוס, לבקשת פרו בגין הברחת קוקאין בשנת 2012 "זה פשוט סיוט. ההורים טסו לטיול ובביקורת הדרכונים ביוון אמא עברה ואת אבא עיכבו. פתאום הביאו שני שוטרים. שאלו אותו אם היה בפרו. הוא אכן היה בפרו אבל בשנת 2007 ולא בשנת 2012. אבא לא יצא מהארץ בתקופה הזו. הוא חבר דן ויש לו אישורים על כך שעבד בכל יום. ככל הנראה מדובר בהאקרים שגנבו לו את הזהות מאחר והדרכון מעולם לא אבד לו" אמרה נוי בנטורה, בתו והוסיפה "המצב הנפשי של ההורים מידרדר מאוד. אבא ממש שבור, הוא לא מפסיק לבכות ומפחד מהסגרה לפרו. עד אתמול הוא היה בתא עם שני פלסטינאים. אמא שלי פגשה אותו למשך 5 דקות מבעד לסורגים הוא היה נראה ממש רע".

לפי מסמכי ההסגרה שהגישה פרו, מרכז הפרשה התרחש בפרו בשנת 2012. נטען כי אשכנזי מחזיק באזרחות כפולה אזרביג'אנית וישראלית. עוד נטען כי אשכנזי חבר בארגון פשיעה בינלאומי שעסק בהברחת סמים מפרו לרוסיה, והוא דרוש לחקירה.
מבחינה משפטית, חשפו בדיון שנערך ביום שישי את הראיות כנגד אשכנזי ואפשרו להביא את הראיות המוכיחות שמדובר בטעות בזהות. דודי מעולם לא ביקר באזרבייג'ן, ובפרו כאמור טייל בשנת 2007 עם חברים.

חדשות מקומיות - "אם זה קרה לו זה יכול לקרות לכל אחד"
"אנחנו מקווים לשחרר אותו למעצר בית ברודוס. שכרנו בית לצורך כך. אנחנו חסרי אונים, אמא נמצאת שם לבד ולא מפסיקה לבכות. הם שבורים, פוחדים, דואגים. זה מאוד מלחיץ. אחותי לא בארץ בכלל. היא בפרו בטיול אחרי צבא ומחפשת טיסה חזרהלארץ ואני פה דואגת לאחים הקטנים שלי. אנחנו במצב לא פשוט בכלל".

"אבא שלי הבן אדם הכי טוב שתכירי. הוא איש משפחה, איש טוב. בן אדם מן השורה. אם זה קרה לו זה יכול לקרות לכל אחד".