פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
דלל ומלול בדיון של ועדת הכלכלה המאבק של ראשי מוניות השירות לתנאים הוגנים ותחרותיים דלל ומלול בדיון של ועדת הכלכלה
ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה בשבוע שעבר דיון נוסף בעניין הסדרת תנאיהם של ענף מוניות השירות. אלי דלל, שהגיע לתמוך בראשי מוניות השירות בנתניה: "מקצצים את קווי השירות. המדיניות של משרד התחבורה לא נכונה. משה מלול, מנכ"ל מוניות שי-לי קווי שירות בנתניה ומראשי הארגון הארצי של המוניות הפעילות: "אנחנו מצפים שייתנו לנו תחרות הוגנת מול האוטובוסים כדי שנוכל להמשיך להתקיים"
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, התכנסה בשבוע שעבר על מנת להכין לקריאה שנייה ושלישית הצעה ממשלתית לתיקון פקודת תעבורה, שנועדה להסדיר את ענף מוניות השירות ולקבוע שיינתנו בהליך תחרותי.
יש לציין כי מצבו של הענף בכי רע וראשיו זועמים על מדיניות משרד התחבורה לקצץ במספר מוניות השירות ולהגדיל במקביל את מספר האוטובוסים. 

מדיניות לא נכונה

סוגיית מוניות השירות מעסיקה מן הסתם את ראשי הענף בכל הארץ, ובנתניה בפרט. סגן ומ"מ ראש העיר, אלי דלל, הגיע לדיון בוועדה על מנת לחזק את ידיהם של ראשי ארגוני המוניות בעיר, במטרה להביא לשינוי המיוחל שיסדיר את תנאיהם. 
"הגעתי במיוחד לכנסת כדי להביע מחאה ולתמוך בראשי ארגון המוניות", אמר דלל. "המוניות הן חלק בלתי נפרד מהתחבורה הציבורית ומשלימות את האוטובוסים. חשוב שיהיו קווים נוספים של מוניות שירות שיחברו את השכונות לקווים הראשיים, כיוון שהאוטובוסים לא נכנסים לתוך השכונות. משום מה, המדיניות של משרד התחבורה היא להגדיל את כמות האוטובוסים ולצמצם את המוניות וזו פשוט מדיניות לא נכונה". עוד הוסיף דלל כי מהפכת התשתיות של שר התחבורה צריכה להגיע גם לתחבורה הציבורית. הוא ציין כי ללא מוניות השירות נתניה הייתה מושבתת, וקרא לתת להם את כל הכלים להצליח.

לא מסובסדים

משה מלול, מנכ"ל מוניות שי-לי קווי שירות בנתניה ואחד מראשי הארגון הארצי של המוניות הפעילות, מוסיף על המצוקה בענף: "משרד התחבורה רוצה לעשות רפורמה חדשה והביאו הצעה חדשה לוועדת הכלכלה. המצב של המוניות בארץ קשה. לפני שלוש שנים עבדו במדינה 2,400 מוניות שירות – והיום עובדות בקושי 700. המספר ירד עקב המדיניות הכלכלית של משרד התחבורה שמסבסד את הנוסעים באוטובוסים ולא את הנוסעים במוניות. בנתניה, למרות שאנחנו יותר יקרים מהאוטובוסים, אנשים מעדיפים אותנו. לטענתו, משרד התחבורה מכביד עלינו עוד יותר עם הרפורמה. ברגע שלא מסבסדים אותנו, אין כאן תחרות הוגנת. האבסורד הוא שאוטובוסים יוצאים ריקים אחד אחרי השני – ומי שמשלם הוא הציבור. צריך לתת לנוסעי מוניות השירות את אותו הסבסוד של האוטובוסים. למה לקפח אותם? אנחנו מצפים שישלבו אותנו ברב קו, יגדילו את מספר הנוסעים במוניות מ-10 ל-13 ויאפשרו לנו להתחרות באוטובוסים בצורה הוגנת כדי שנוכל להמשיך להתקיים". 
יצוין כי יו"ר הוועדה, איתן כבל, לא קיבל את התשובות הדרושות להשלמת החקיקה ודרש כי לישיבה הבאה, שצפויה להתקיים בשבועות הקרובים, תגיע מנכ"לית משרד התחבורה כדי לתת מענה לשאלות העקרוניות, הנוגעת בין השאר לרב קו והעלאת מספר הנוסעים. "הממשלה צריכה להחליט מה מקומן של מוניות השירות בתחבורה הציבורית", סיכם.