פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
הפגנה של הורי קמפוס דורה לאומנויות האם תוקם חטיבת ביניים לאומניות בדורה? הפגנה של הורי קמפוס דורה לאומנויות

הורי קמפוס דורה לאומניות דורשים שעיריית נתניה תפתח חטיבת ביניים ייחודית בשכונה, כך שתהיה המשכיות לבית הספר היסודי ואף הפגינו אל מול בנין העירייה ביום רביעי האחרון. עיריית נתניה "העירייה גיבשה תכנית להפעלת בית ספר צומח"

קמפוס דורה לאומנויות הוקם בשנת 2014  והתחיל עם 92 תלמידים. כיום הקמפוס שדוגל בחינוך איכותי מתוך תפיסה של לימודי אמנויות כמרכיב משמעותי, הפך לשם דבר בנתניה, הוא בתפוסה מלאה ולומדים בו כ-300 ילדים מכל רחבי העיר. 

ההורים שמעוניינים בהמשכיות, דורשים הקמת חטיבת ביניים ייחודית שתמשיך את תפיסתו של בית הספר. "התלמידים עושים דברים מדהימים, ברמה מאוד גבוהה, יש חיבור לשכונה, למתנ"ס ולבית ספר סיטאר ואנחנו חושבים שהכי נכון זה להמשיך בשכונת דורה לחטיבת הביניים ולתיכון" אמר אופיר אלדר יו"ר וועד ההורים בקמפוס דורה לאומנויות והוסיף "אין חטיבת ביניים מיוחדת בעיר שנותנת פתרון. בית ספר אלדד שככל הנראה ישנה מהותו, לא באמת ישנה שום דבר. מדובר באותם מורים ובאותו הלך רוח, מאותן סיבות שהעירייה החליטה בעבר שלא להפוך את בית ספר מסילות בדורה לקמפוס דורה לאומנויות, לא ניתן לשנות מהות לבית ספר אלדד ובטווח בארוך אם לא תהיה המשכיות לקמפוס, הרישום אליו מכל רחבי העיר ייעצר, או יופחת משמעותית"

ביום רביעי האחרון, בזמן ישיבת המועצה, הגיעו הורי קמפוס דורה לבניין העירייה והפגינו בנושא. 

תגובת העירייה

מינהל החינוך גאה בהחלטתו להקים בית ספר לאמנויות בנתניה ומברך על הצלחתו של בית ספר קמפוס דורה ועל רצון ההורים בלימודי המשך.
במסגרת מפגש שקיימו ראש העיר, מרים פיירברג-איכר וכן ראש מינהל החינוך ומנהלת אגף העל יסודיים בעירייה עם נציגי הורי הקמפוס – הוסבר להורים כי התכנית העירונית מתמקדת בהקמת בית ספר על-יסודי שש שנתי (ולא רק חטיבת ביניים כפי שהציגו ההורים).
בית ספר שתהיינה בו, בשלב ראשון 4-5 כיתות בשכבה, כלומר 24-30 כיתות בסך הכל.
בית ספר בסדר גודל כזה, כולל מבנים המותאמים ייעודית ללימודי אומנויות ולמגמות אומנות, מצריך שטח גדול ואינו מתאים לקום בצד קמפוס דורה.
איננו רואים חשיבות ברצף מבני ומבינים כי קיים שוני באופי בית ספר לאמנויות יסודי ובית ספר לאמנויות על-יסודי.
בתוך כך – גיבשה העירייה תכנית להפעלת בית ספר צומח במסגרת תיכון אלדד, לרבות התכנית הפדגוגית שכוללת גם לימודי ליבה והפעלת מגמות לבגרות וכן השקעת משאבים שיאפשרו קיום מופעים, סדנאות, גלריה, חדרי מחול, מוסיקה ועוד. התכנית הוצגה בפני נציגות ההורים, לעיונם.
יודגש כי ראש העיר, הבטיחה להורים כי תלווה באופן אישי את הקמת בית הספר, כפי שעשתה לגבי קמפוס דורה לאמנויות הזוכה להצלחה מעל ומעבר למצופה.