פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
חוף צאנז | תמונה: עיריית נתניה  האם חוף קרית צאנז בנתניה יונגש? חוף צאנז | תמונה: עיריית נתניה
בעלי מוגבלויות מהציבור הדתי בנתניה לא יכולים להנות מהים בנתניה

חוף צאנז | תמונה: עיריית נתניה 

בשבוע שעבר שלח שי גליק, מנכ"ל עמותת בצלמו מכתב לשר הפנים ולראש עיריית נתניה בבקשה להנגיש את חוף קריית צאנז בנתניה, זאת לאחר שהגיעו פניות רבות מתושבי העיר המסורתיים המשוועים לפתרון לבעלי מוגבולויות, ביניהם כאלו שציינו שכבר עשר שנים לא היו בים מאחר ואין פתרון לנושא.

"השקעה בהנגשת החוף לגמרי אינה מצריכה סכומים גדולים או עבודה קשה ובסכום מועט ניתן להשלים את ההנגשה. לא ייתכן שחופי הים שהינם משאב ציבורי של כלל אזרחי ישראל יהיו סגורים בפני בעלי המוגבלויות ובני משפחתם" כתב גליק במכתב וסיכם "אודה לכם בדחיפות על נתינת פתרון גם לתושבי עירכם בעלי המסורת הצורכים חוף נפרד וסיום השלמת הנגשתו עוד בעונת הרחצה הקרובה".

שי גליק מסר לננתיה נט "הנגשת חופי ים אינו מותרות. לבעלי מוגבלות מגיע נגישות כמו כולם באופן שווה. מצער מאוד שהעיריה מונעת דבר זה מתושבי העיר והמבקרים מהציבור הדתי והחרדי. אני קורא לעיריה להנגיש גם את החוף הנפרד בדיוק כמו שישנם שלשה חופים נגישים לציבור הכללי

תגובת העירייה

בנתניה 3 חופים מונגשים: סירונית א', סירונית ב' וחוף הרצל וזאת בהתאם לחוק הנגישות.

חשוב לציין כי נתניה הנגישה את החוף עד קו המים לרבות אספקת כיסאות ייעודיים לנכים לכניסה למים.
כידוע, חופי הים בנתניה, למעט חוף פולג, נמצאים למרגלות מצוק המייצר פער גובה משמעותי בין חוף הים לדרכי הגישה. נתניה היתה אחת הערים הראשונות לבנות מעלית אל הים בחופים ובכך אפשרה להגיע אל החוף בנוחות מירבית. בשנים הקרובות תשופר ההנגשה באופן ניכר, כאשר מתוכננות להתווסף שתי מעליות נוספות, אחת בטיילת המצוק והאחרת צפויה לקום בצפון העיר, בחוף העונות. לאחר הפעלתה – תתאפשר הגעה ישירה לחוף המופרד.
עוד נדגיש כי במקרה של אדם המתקשה בהגעה לחוף, מאפשרת העירייה הסעה באמצעות רכב ייעודי דרך החופים הסמוכים, וזאת באמצעות תיאום דרך המוקד העירוני.

ממשרד הפנים לא התקבלה תגובה.