פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
מפגינים בקניון עיר ימים  תיעוד- הפגנה מוזיקלית מול עיריית נתניה מפגינים בקניון עיר ימים 

עשרות נגנים הנמצאים בחל"ת ניגנו מול בניין העירייה ובקניון עיר ימים כמחאה על כך שהתזמורת טרם שבה לפעילות, לצד שלטים  בנוסח: "מרים! אל תסגרי את התרבות בעיר!"

מפגינים בקניון עיר ימים 

לצד הפגנות המחאה החריפות כנגד התנהלות הממשלה במשבר הקורונה, הוכח אתמול (רביעי) שאפשר גם להפגין בדרך מקורית ותרבותית. עשרות נגני תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית הפגינו במסגרת יוזמה של ההסתדרות, באמצעות נגינה מול בניין העירייה ובקניון עיר ימים. זאת במחאה על מצבה הקשה של התזמורת, שעובדיה טרם שבו לפעילות ולמעשה נמצאים בחל"ת מאז חודש מרץ. מדובר בכ-30 נגנים ואנשי במה לצד מספר חברי הנהלה, שכאמור מושבתים מפעילות קרוב לחצי שנה. במהלך ההפגנה, הוצב לצדם של הנגנים שלט בנוסח: "מרים! אל תסגרי את התרבות בעיר!".

הפגנה מול בניין העירייה


חשוב לציין שלמרות שהחוזה בן עשר השנים בן העירייה לתזמורת הסתיים השנה, הוא הוארך בשל העובדה שהשנה תחגוג התזמורת יובל שנים להיווסדה. לרגל חגיגות ה-50 אף פרסמה ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, ברכות לחברי התזמורת מבעוד מועד, כשכתבה בין השאר כי "התזמורת מהווה את אחד מנכסי התרבות המובילים של העיר נתניה", ובהמשך הזמינה את התושבים להצטרף ל"עונה של פעם ב-50 שנה, וליהנות מחוויה מוזיקלית יחידה במינה". אלא שעם פרוץ הקורונה קוצץ התקציב העירוני לתזמורת בחצי, מה שלמעשה לא מאפשר לה לתפקד ומטיל בספק את קיום העונה החגיגית.  

הפגנה בקניון עיר ימים


"הצלחנו להשחיל רק קונצרט אחד במסגרת ההנחיות כששחררו קצת לחץ, אבל הנגנים שלנו לא מתפרנסים וכבר המון זמן נמצאים בחל"ת", אומר עקיבא אלדר, חבר הוועד המנהל של התזמורת, ששוחח בעניין עם ראש העירייה ומקפיד לשמור על אופטימיות. "האמת היא שהתפרצנו לדלת פתוחה", עדכן. "מרים אמרה שתעשה הכל כדי שהעונה ה-50 תצא אל הפועל ובנוסף תפעל להארכת ההסכם בחמש שנים נוספות". עוד הוסיף כי ראש העירייה צפויה להיפגש מחר עם שר התרבות, חילי טרופר. "אני מקווה שהיא תעלה את הנושא ויהיו לו תגובות חיוביות, כדי שכולנו נוכל לשוב וליהנות בהקדם מיצירותיה של תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית", סיכם אלדר.  

מהעירייה נמסר

הסכם ההפעלה המשותפת של תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית פג ביולי 2020. העירייה העבירה הצעה בנוגע לעתיד התזמורת למזכ"לית התנועה הקיבוצית וכעת היא נבחנת.