פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
ארכיון | צילום: סיון נצח   מינהל חינוך לגננות: לא תותר פתיחת גן בצוות חסר ארכיון | צילום: סיון נצח 

סערה גדולה בקרב ההורים בעקבות ההוראה, לפיה גנים בהם אחת מנשות צוות האם נעדרת ולא נמצאה לה מחליפה, לא ייפתחו. ועד ההורים: "אנו דורשים פתרונות מעשיים למשבר החמור בצוותי הגנים, ויפה שעה אחת קודם"

ארכיון | צילום: סיון נצח

למרות האווירה הכללית של חזרה לשגרה לאחר משבר הקורונה, מתברר כי זה רחוק מלהיות המצב בקרב גני הילדים בנתניה. לאחרונה סדרי היום בגן משובשים לעיתים קרובות, זאת בעקבות מחסור חמור בסייעות וכתוצאה מכך היעדר כוח אדם.
במכתב ששיגרה ראש מינהל חינוך, טובה דולב, למנהלות הגנים ולסייעות, הובהר כי מעתה לא תתאפשר פתיחת גנים ללא נוכחות מלאה של הצוות. "נבקש להביא לידיעתכן כי מעתה לא תותר פתיחת גן בצוות חסר", נכתב. "גנים בהן אחת מנשות צוות האם נעדרת ולא נמצאה לה מחליפה, לא ייפתחו". בהמשך מפורט כי בגני חובה מחויבות להימצא גננת וסייעת, ואילו בגנים הצעירים בהם לומדים 30 ילדים ומעלה, יכלול הצוות גננת ושתי סייעות.
מיותר לציין שהדבר עורר סערה רבה בקרב ההורים. יו"ר הוועד העירוני, שי בראון, נכנס לעובי הקורה ובשיתוף עם סגניתו והאחראית לענייני הגנים, נירית בן פורת, החלו לפעול בנושא במלוא המרץ על מנת לפתור את הבעיה.
"הנהגת הורי גני הילדים מביעה מורת רוח מהמצב שבו גני הילדים בעיר נסגרים חדשות לבקרים. יחד עם ההבנה של המצב החדש שנוצר, אנו דורשים פתרונות מעשיים למשבר החמור בצוותי הגנים, ויפה שעה אחת קודם!", מסרו בראון ובן פורת. "אנו נמצאים בסיומה של שנה מורכבת שבה ילדינו נאלצו להישאר ימים רבים בבית בעקבות התפרצות נגיף הקורונה ורוצים להביא לילדינו מציאות של ודאות ושיגרה מבורכת".
עוד הוסיפו ראשי הוועד כי "הורים רבים נאלצים שוב להפסיד ימי עבודה יקרים כאשר חלקם נמצא במצב כלכלי לא פשוט. לא מתפקידינו ההורים למצוא או להביא פתרונות למצב, אך אנו דורשים מהאחראים ברשויות להביא את הפתרון, אפילו במחיר שבו שכר הסייעות יעלה וכך יהיה ניתן לגייס כוח אדם בקלות רבה יותר. המצב הנוכחי לא סביר וחייב להיפסק לאלתר!!".

תגובת העירייה

ההנחיות בנושא מצבת כוח אדם הנדרש בגנים, הינן של משרד החינוך.
כידוע, מצבת ממלאות המקום הצטמצמה לאחרונה, בין השאר לנוכח העובדה שסייעות ממלאות מקום שהינן זמניות - בחרו שלא לחזור מחל"ת.
היום לדוגמא לא הגיעו לעבודה 42 סייעות ו – 3 גננות ובמאמץ עילאי נפתחו כל מאות הגנים, למעט חמישה.
הכעס, עוגמת הנפש והתסכול של ההורים מובן ועם זאת, מינהל החינוך אינו מתכוון להתפשר על שלומם ובטיחותם של הילדים וימשיך לעשות כל מאמץ גם בשעות הקטנות של הלילה כדי לאפשר רצף חינוכי.