פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
אילוסטרציה | fotolia הורים טוענים: רב בעיר משדל את ילדינו לשיעורי תורה אילוסטרציה | fotolia

לטענת ההורים, הרב יעקב ישראל משדל את הילדים, תלמידים בחטיבת ביניים, להגיע לאוהל שהפך לבית כנסת מאולתר בשכונת עיר ימים, ושם הם מקבלים אוכל וככל הנראה נחשפים לתכנים דתיים. כל זאת מבלי לקבל את אישור ההורים. "לא הגיוני שגבר מבוגר יצור קשר עם חבורת ילדים מאחורי הגב שלנו", אומר אחד מהם 

אילוסטרציה | ארכיון

האם נערים תמימים בכתות ז'-ט' נחשפים לשיעורי תורה ללא אישור הוריהם? כך עולה מטענות של מספר הורים בשכונת עיר ימים בנתניה. לדברי ההורים, הרב יעקב ישראל משדל את ילדיהם להגיע לשיעורי תורה באוהל שהוסב לבית כנסת מאחורי המתנ"ס בעיר ימים. "מבטיחים להם המבורגרים, פותחים להם שולחן ותוך כדי מזמזמים להם דברי תורה, כל זה בלי האישור שלנו", אומר אחד ההורים. "יותר מזה, אני יודע על קבוצת וואטסאפ של 80 ילדים בה חבר גם הרב. אין לי ספק שלפחות חצי מההורים לא יודעים מזה ולך תדע איזה תכנים מועברים שם".

"לא הגיוני שגבר מבוגר יצור קשר עם חבורת ילדים, יפתח איתם קבוצת וואטסאפ ויפנה אליהם ישירות כדי לשדל אותם לבוא לשידור תורה, בלי לעבור דרך ההורים", אומר הורה נוסף. "אי אפשר לדחוף תכנים לקטינים ועוד לעשות את זה מאחורי הגב שלנו. חלק מהילדים סיפרו שהוא ממש מלחיץ אותם".
הורה שלישי מסכם: "מדובר בפעילות מיסיונרית וזה לא מתאים לכל אחד. כל עוד הילד קטין אני רוצה לשלוט על התכנים שמגיעים אליו וחמור מאוד כשדבר כזה קורה מתחת לאף שלנו. לפעמים תופסים ילדים בנקודות מצוקה, ואתה עלול לקום יום אחד ולגלות שהילד שלך חזר בתשובה. אני אישית לא רוצה להיות בקהילה שקורים בה כאלה דברים".
חרף הטענות החמורות, הרב יעקב ישראל בחר שלא להגיב לפניית "נתניה נט" בנושא.