פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
המכללה האקדמית נתניה  רעשים בלילות מהמעונות מטרידים מנוחתם של תושבי השכונה המכללה האקדמית נתניה 

השער שאמור להיסגר בחצות פתוח 24/7, ותושבי קרית השרון נאלצים להתמודד עם מוזיקה רועשת, לצד עבירות תנועה של כניסה לשכונה בשבתות וחגים בניגוד להוראות. להערכת התושבים, מדובר בבני מיעוטים. פניות למכללה ולפיקוח עלו בתוהו. אחד התושבים: "אין לפיקוח ולמכללה כוח להתמודד, אז הם נכנעים לסטודנטים" 

המכללה האקדמית נתניה 

לא שקט בקריית השרון, תרתי משמע. התושבים בסביבת מכללת נתניה מארגנים בימים אלה עצומה בניסיון לשים סוף לרעשים הבלתי פוסקים שבוקעים מהמעונות בשעות הלילה המאוחרות. חשוב לציין כי בימים כתיקונם שער הכניסה היה נסגר בחצות ובשבת סגור לגמרי, שכן מדובר באזור דתי ואף ישנם שלטים האוסרים כניסה לרחובות הסמוכים בשבתות וחגים. אלא שהמציאות בשטח שונה בתכלית.

"הסטודנטים התמרדו נגד השער הסגור. באחת הפעמים הם כמעט שברו אותו ומאז הוא פתוח 24/7", מספר אחד מתושבי השכונה, שהעדיף להישאר בעילום שם. "באופן קבוע נכנסים ויוצאים שיכורים, משמיעים מוזיקה רועשת בערבית עד 2-3 לפנות בוקר, וה"קיקים" שהם נותנים עם המכוניות נשמעים ממש כמו יריות ומקפיצים אותנו מבהלה".

פניתם למכללה ולפיקוח בנושא?

"כמובן. במכללה לא ענו לנו ופשוט לא שמים עלינו. בפיקוח אמרו לי לפנות לוועד השכונה, במילים האלה. זה מגוחך. בא פקח, אמר כמה מילים והלך ומיד חזרה המוזיקה. צריך לתת דו"חות, אבל הטיפול בנושא הזה נעשה ביד רפויה. בסופו של דבר אין לפיקוח ולמכללה כוח להתמודד עם זה, אז הם נכנעים לסטודנטים. כמעט בוודאות מדובר בבני מיעוטים. אנחנו לא גזענים, אבל עבור משפחות עם ילדים שרוצות לנוח בשבת ולישון טוב בלילה זה פשוט טירוף. חייבים לכבד את ההוואי הדתי של השכונה".

ממכללת נתניה נמסר בתגובה

כמוסד אקדמי מכובד פועלת המכללה בכל עת במטרה לקדם ערכי התנהגות נאותים, שיוויון ודרך ארץ אם במתחם המכללה ואם ככלל.
מעונות הסטודנטים מנוהלים על ידי חברה חיצונית שהינה האחראית הישירה על ניהול ותפעול המתחם.
חרף העובדה כי למכללה אין שליטה על הנעשה במתחם, אנו רואים בחומרה התנהגות שכזו ונפעל לחדד ולהסביר באמצעות החברה ובכל כלי אחר שברשותנו למען לא תישנה.
עם כל שאט הנפש והסלידה מהמקרים שתיארתם, סמכויותינו מוגבלות ולכן במידת הצורך יש לערב את גורמי האכיפה הרלוונטיים.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה

מינהל האכיפה מקיים סיורים יזומים ברחבי העיר ומגיע בעקבות קריאות למוקד 106.
ידוע לנו על אירוע שדווח וטופל ובכל מקרה הסיורים יתוגברו.