פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
קהילת קהילת צפת סכנה עתידית? כיכר קהילת צפת קהילת קהילת צפת

הכיכר החדשה בצומת הרחובות קהילת צפת ובן גוריון בעיר מעוררת את זעמם של תושבי השכונות השכנות שמתריעים בפני סכנה

הכביש נבנה לפני כ- 13 שנים ומהרגע שנפתח היה ברור לכל שמדובר בסכנת נפשות וככל שכמות התושבים באזור גדלה כך גם הסכנה. הכביש הזה גבה את חייו של תושב העיר "רק אחרי שתושבת נוספת נפגעה באורך קשה התחילו להתייחס אלינו ושינו את הכביש פעמיים עד שהגיעו למסקנה שנכון יהיה לבנות כיכר. המקטע הזה בכביש נחשב לאחד מהמסוכנים בארץ" סיפר משה סטולר, חבר בוועד השכונה נוף טיילת והוסיף "אנשים נוהגים במהירות גבוהה למרות שעל פי חוק מותר רק 60 קמ"ש, הבעיה הופכת רצינית יותר כאשר להולכי הרגל אין מעבר וזה הופך אותם לצאן בטבח. כאמור בעירייה הוחלט לבנות כיכר, אותה הבטיחו לסיים בפברואר. אנחנו בסוף חודש מרץ ועדין לא סיימו ואף הבנו לאחרונה שישנו תורם עלום שם שלקח על עצמו את סיום בניית הכיכר".

מה הטענה העיקרית שלכם כדיירים?

יש כמה טענות שהעיקרית שבהן היא שכמעט בכל מקום בעיר, מקום שהעירייה מכבדת אותו, העירייה מתייעצת עם התושבים מה הפיתרון הכי טוב, פה הם לא התייעצו ורק הציבו עובדה מוגמר על שתיבנה כיכר. חשוב לציין שהכיכר שנבנתה מסוכנת לא פחות מהמצב הקודם כי מדובר בכיכר בעלת שני נתיבים שלא מאטים באופן משמעותי את התנועה שזו הייתה המטרה מלכתחילה. אני כבר לא מדבר על הזמן שזה לוקח אלא על העובדה שזה לא משיג את המטרה. ההתנהלות כולה לא לעניין

מה הדרישה שלכם כרגע?

לפני הכל שידברו איתנו, כפי שהבטיחו וזה לא קרה צריך פשוט למצוא פתרונים הן מבחינה תעבורתית והן מבחינה ויזואלית צריך לייחס חשיבות יתרה לנושא שלא חלילה יקרה עוד אסון.

תגובת העירייה

ההחלטה על הקמת מעגל התנועה נועדה לפתור בעיות בטיחותיות שנבעו מהצורך בפנייה שמאלה שהיוותה כניסה לשכונה מדרום וכמו כן לצורך מיתון מהירות הנסיעה בקטע זה של ציר בן גוריון. ההחלטה התקבלה לאחר שבציר בן גוריון ארעו מספר תאונות קטלניות וקשות.
הכיכר בוצעה ככיכר דו נתיבית בהתאם לנפחי התנועה על ציר זה.
נציין כי מעגל התנועה הוקם בהתאם לתכנית תנועה מאושרת שתוכננה בהתאמה למאפייני הדרך תוך עמידה בכל ההנחיות, התקנים והסטנדרטים לתכנון מעגלי תנועה.

יודגש כי החלטות תחבורתיות מעין אלה מתקבלות בוועדת התנועה שהינה וועדה מקצועית סוברנית, שבה חברים גם נציגי משטרה, נציגי המועצה למניעת תאונות דרכים וכמובן מהנדסי תנועה מהעירייה וגם מחוצה לה.