פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
רחוב הרצל. שבת בבוקר | צילום: נתניה נט למרות חוק המרכולים, הסטאטוס קוו בנתניה יישאר כשהיה רחוב הרצל. שבת בבוקר | צילום: נתניה נט

למרות שעבר חוק המרכולים בקריאה שלישית, בנתניה החליטו לשמור על הסטטוס קוו. ראש העיר, פיירברג-איכר: "תושבי נתניה שומרים על מרקם היחסים העדין תוך התחשבות וגילויי הבנה הדדיים. בעיר קיים סטטוס קוו ונשמור עליו גם בעתיד"

חוק המרכולים של השר אריה דרעי, קובע כי כל שינוי חוק עזר לפתיחת בתי עסק בשבת יועבר לאישור שר הפנים.

רחוב הרצל. שבת בבוקר 

חוק המרכולים מעניק לשר הפנים את הכח למנוע מסחר בימי שבת ברשויות המקומיות. 

בעקבות חששות של תושבים רבים ובעלי העסקים בנתניה, בדבר השינוי הצפוי נוכח חוק המרכולים שעבר השבוע בכנסת ישראל, פנה ח"כ יואל רזבוזוב ('יש עתיד') לראש עיריית נתניה, הגב' מרים פיירברג-איכר. בפנייתו הביע ח"כ רזבוזוב לגבי השלכות החוק על אופי השבת בתניה.

ח"כ יואל רזבוזוב "בעלי העסקים בנתניה לא ייפגעו מחוק המרכולים. מרים פיירברג-איכר היא ראש עיר חזקה ואני סומך על המילה שלה"

ראש העיר, פיירברג-איכר השיבה לח"כ רזבוזוב "העיר נתניה הינה עיר הטרוגנית אשר תושביה שומרים במשך שנים על מרקם היחסים העדין בין הגורמים השונים תוך התחשבות וגילויי הבנה הדדיים בצרכים של כלל המגזרים. בעיר קיים סטטוס קוו שנשמר שנים ונמשיך לשמור עליו גם בעתיד".

לאחר השיחה בין השניים התייחס ח"כ רזבוזוב לדבריה של ראש העיר ואמר: "מרים פיירברג-איכר היא ראש עיר חזקה אשר מנהלת את העיר בצורה הטובה ביותר כבר כעשרים שנה ואני סומך על המילה שלה. בעלי העסקים יכולים להיות רגועים. אני בטוח שאף אחד מהם לא ייפגע על אף החוק הבעייתי שממשלת ישראל העבירה".

מנחם אילוז, יו"ר עמותת התאחדות בעלי העסקים והעצמאיים בנתניה "אנחנו מברכים על שמירת הסטטוס קוו. עמותת התאחדות בעלי העסקים מייצגת עסקים דתיים וחילוניים וזה חשוב לשמור על האיזון העדין שקיים. זה ערך חשוב שעליו קמה מדינת ישראל. אנחנו מאמינים בערך של 'איש באמנותו יחיה'.