פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
אילוסטרציה | fotolia מחצית מתושבי השרון רוכבים ללא קסדה אילוסטרציה: fotolia

למרות שמרבית התושבים מסכימים כי הרכיבה על אופניים מסוכנת וכי יש לחייב לחבוש קסדה, מחצית מתושבי השרון רוכבים ללא קסדה

כך עולה מסקר חדש שביצעה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר מאגר מוחות.

 

באזור השרון מסכימים 77% מהנשאלים עם הקביעה כי הרכיבה על אופניים בישראל מסוכנת יותר בהשוואה לרכיבה על אופניים באירופה. הסקר נועד לבחון את שיעור המשתמשים באופניים, את השימושים העיקריים באופניים ואת החסמים לכך. מהסקר עולה כי בשניים מתוך שלושה בתי אב בישראל יש לפחות זוג אופניים אחד.

מבין תושבי השרון ל- 66% יש לפחות זוג אופניים אחד בבית. באזור השרון מעידים 23% מהנשאלים כי הם משתמשים באופניים לצרכי בילוי ופנאי, 16% לצרכי פעילות ספורטיבית ו- 13% משתמשים באופניים על מנת להגיע ממקום למקום.

מהן הסיבות שבגללן אנשים לא נוהגים לנסוע באופניים לעבודה או ללימודים?

באזור השרון העידו 28% כי מרחק הנסיעה גדול מדי לאופניים, 17% אמרו כי הנסיעה ברכב נוחה להם יותר, 16% העידו כי אין להם אופניים / לא יודעים לרכב ו-13% ציינו כי הסיבה היא היעדר תשתית – אין שבילי אופניים מתאימים.

מה יגרום לנשאלים לעבור לאופניים ככלי תחבורה עיקרי

באזור השרון קבעו 28% כי קרבה לעבודה או ללימודים תגרום להם לעבור לאופניים ככלי תחבורה עיקרי, 15% העידו כי תחושה של ביטחון ברכיבה / תשתיות לרוכבי אופניים יהיו תמריץ עיקרי לכך.
48% מהנשאלים מאזור השרון נוהגים לרכב על אופניים ללא קסדה. 82% חושבים כי יש לחייב את כל הרוכבים לרכב עם קסדה.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הסקר מוכיח שאם במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יתחשבו ברוכבי האופניים וידאגו לבטיחותם, יותר אנשים יבחרו להשתמש בהם. מדינת ישראל חייבת לעודד יותר ויותר בני אדם לעבור לרכיבה על אופניים כדרך חיים, זה מומלץ לבריאות, מפחית פקקים ובעיות חניה ויכול להוריד כלי רכב רבים מהכביש. לכן, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בסיוע הרשויות המקומיות חייבים לסלול שבילים המיועדים לרכיבה בטוחה על אופניים בכל הערים, כדי להפריד בין הרוכבים וכלי הרכב ולהבטיח כי מי שירכב על אופניים, יחוש בטוח ומוגן".