פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
מריים פיירברג | תמונה: עיריית נתניה פרשה 255: צפריר פיירברג הוא אחד מארבעת העצורים מריים פיירברג | תמונה: עיריית נתניה

הותר לפרסום שמות החשודים: עו"ד צפריר פיירברג בנה של מרים פיירברג (42), אברהם תשובה אחיו של איש העסקים יצחק תשובה (70), עו"ד אברהם גוגיג (64) והאדריכל גבי טטרו (66). במסגרת הפרשה צפויה גם ראש העיר, מרים פיירברג-איכר להיחקר

הארבעה חשודים בעבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון והעלמות מס.

מריים פיירברג | תמונה: עיריית נתניה

פרשה 255 עוסקת במספר פרויקטים בנתניה, כאשר המרכזי בהם הוא פרויקט "קורל"(הממוקם על חוף הים במרכז נתניה). במשטרה וברשות המסים, הבהירו כי צפויים נחקרים נוספים וכי היקפי העבירות נאמדים במיליוני שקלים.

במהלך הדיון הבוקר, טענו חוקרי המשטרה כי קיים חשד כי ראש עיריית נתניה, מריים פיירברג איכר חשודה כי קיבלה דירה בפרוייקט "קורל"  בתמורה לקידום הפרויקט. בעקבות כך צפויה ראש העיר להיחקר תחת אזהרה.
קבלן הבנייה, תשובה, חשוד כי העביר כספי שוחד לבן משפחתה של ראש העיר בתמורה לקידום פרוייקטים בעיר נתניה. עוד מעורבים האדריכל טטרו ועו"ד גוגיג העוסקים בקידום הפרויקטים בעיר וחשודים כי כל אחד יחד לחוד ויחד שיחדו בכירים בעירייה בתמורה לקידום הפרויקטים. 

נציג המשטרה ביקש להאריך בעשרה ימים את מעצרם של החשודים וטען כי "החקירה הסמויה מנוהלת זה כמה חודשים, וממנה עולה בצורה מובהקת ביותר חשד לשחיתות ציבורית. חשיפת החקירה והפיכתה לגלויה, מחייבת את מעצר החשודים – כאשר התשתית העובדתית שנאספה נגד החשודים, עברה את משוכת החשד הסביר המאפשרת הארכת מעצר".

בית המשפט האריך את מעצרו של תשובה בשלושה ימים, את מעצרם של עו"ד צפריר פיירברג ועו"ד גוגיג בשישה ימים ואת מעצרו של האדריכל טטרו בעשרה ימים. השופט עמית מיכלס טען בהחלטתו "קיים חשד סביר הקושר את כל החשודים. מחומר החקירה עולה תמונה עגומה שלפיה כמה גורמים בכירים בעירייה חברו לבעלי הון לצורך קידום פרויקטים והשבחת קרקעות בעיר כשטובות ההנאה נאמדות במיליוני שקלים. לפחות לגבי חלק מהפרויקטים, מדובר במעשים שנעשו בשיטתיות בשילוב ידיים עם גורמים שונים וניצול מעמדם בעירייה".

מעיריית נתניה נמסר אתמול בתגובה "בשעות הבוקר הגיעו אנשי המשטרה לעירייה לאסוף מסמכים. העירייה משתפת ותשתף פעולה באופן מלא עם גורמי האכיפה ופעילות העירייה נמשכת כסדירה".