פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
סלקום סלקום חשפה פלטפורמה מרכזית לניהול ערים חכמות סלקום

סלקום הדגימה את פתרונות העיר החכמה מקצה לקצה, לצרכים הרלוונטיים לניהול עיר מודרנית. ניר שטרן, מנכ"ל סלקום: "יש לנו את היכולת להביא לחסכון משמעותי בהוצאות השוטפות של הערים לצד שיפור ברווחת התושב. תוך חמש שנים חמישים אחוז מהערים בישראל יעשו שימוש נרחב במוצרים חכמים ייעודיים".

סלקום השיקה פלטפורמה מרכזית לניהול אורבני של ערים חכמות ומגוון שירותים עירוניים, שהופכת את האזור האורבני לחכם יותר - יעיל, נגיש ופשוט.

מודל העיר החכמה מבוסס על תשתית, רכיבי תקשורת וניהול מערכת התקשורת והעברת הנתונים של החברה, דרך מערכת שליטה ובקרה של איסוף, ניהול וניתוח המידע, ועד מערכת רחבה של מערכות מדידה וחיישנים שמפוזרים ברחבי העיר המאפשרים תקשורת מתקדמת בין התקנים ויכולת איסוף וניטור מידע.

הפיילוטים צפויים לחסוך לערים כבר בשלבים הראשונים מאות אלפי שקלים. לצורך ביצועם מותקנים מגוון רחב של התקנים ופתרונות לעיר החכמה בשיתוף AGT הבינלאומית שותפה אסטרטגית של סלקום במתן פתרונות מתקדמים בעולם ה- IOT. AGT נחשבת לאחת הפלטפורמות המתקדמות בעולם לניהול ערים חכמות ולמובילה עולמית בתחומי הערים החכמות, בפלטפורמות איסוף, אנליטיקות, ניתוח מידע, ניהול, שליטה ובקרה בעולם הערים החכמות, ואף נבחרה על ידי גרטנר, חברת המחקר הבינלאומית בראש רשימת "החברות המלהיבות" בתחום ה IoT כבר ב 2016.

בשלב זה הפיילוט יופעל בצפת, בכפר סבא ובנהריה.

חדשות מקומיות - סלקום חשפה פלטפורמה מרכזית לניהול ערים חכמות

מ"מ ראש העיר אלי דלל ומנכ"ל סלקום ניר שטרן | צילום: סיון פרג

מערכת שליטה, ניהול ובקרה

מערכת מרכזית לניהול ושליטה על כל הפתרונות שמותקנים בעיר. המערכת מחוברת למצלמות ביטחון הפזורות ברחבי העיר, והיא כוללת יכולות למידה אנליטיות אורגניות שנבנות בזמן אמת, המערכת מנתחת ומנטרת את המידע, מבצעת אנליטיקה ומספקת תובנות והמלצות למידע הרב שזורם בעיר. המצלמות מספקת פתרון של safe city (שיטור אלקטרוני) ומציפות התראות על אירועים בעיר, התקהלויות חריגות, אירועי אלימות, עבירות תנועה ועוד.

עמוד חכם 

העמוד החכם כולל מצלמת אבטחה, אינטרנט אלחוטי ותאורת לד חכמה וחסכונית - כאשר כל רכיבי העמוד החכם הוכנסו לתוך גוף התאורה ועם יכולת שליטה אלחוטית על כל עמוד. מדובר בגוף אסתטי ונקי שמותאם לאופי הרחוב.
העמוד כולל מצלמות ניידות ונייחות שנשלטות על-ידי מצלמה מרכזית שממוקמת על בית העירייה, והצילומים מועברים ישירות למסכי חדר הבקרה ומתריאים על אירועים חריגים מוגדרים מראש 

מערכת לדיווח על אירועי חירום

בגני ילדים מותקנת אפליקציית חירום ולחצן מצוקה של sayvu שמאפשרת לגורמי החינוך לדווח בזמן אמת על אירועי מצוקה ואירועים חריגים (כדוגמת פציעה, תקיפה, תאונת דרכים, צורך בחילוץ). ההתראה והדיווח על פרטיו מגיעים ישירות גם לסייר שנמצא בשטח וגם לחדר הבקרה של העיר לצורך טיפול.

מערכת לניהול פינוי אשפה

מערכת סנסורים של greenq מותקנת על גבי משאיות פינוי אשפה של העיר ועל מכולות לאיסוף אשפה - לייעול תהליך איסוף ופינוי האשפה. המערכת מנטרת את פעילות המשאיות 24 שעות ביממה לפי מס' הנפות/הרמות ומאפשרת לחסוך בעלויות פינוי האשפה בעיר, בניית מסלול, ויסות וניתוב איסוף אשפה לפי צורך ולפי שימושים בפועל, פיקוח על תשלום בעבור מספר הנפות/ משקל וצמצום השימוש בדלק וצמצום הזיהום.

באמצעות חיישנים שממוקמים מתחת לאדמה, המערכת מנטרת עומסים בפחים מוטמנים בצורה אנליטית לפי נפח ומשקל האשפה. המערכת מנפקת מפה יומית שמתארת את מסלול המשאית לפינוי הפחים, עם נתונים מצטברים של כמויות הנפה של מכולות, השוואות וסטטיסטיקות, וזאת כדי לייעל את תהליך הפינוי ולשלוט על ההוצאות הגינון.

 

יכולות נוספות

מערכת סביבתית - חיישנים של טמפ', צמצום זיהום אוויר, לחות, איכות האוויר, ניהול מערכות השקיה.
מערכת ניהול חניה חכמה - קבלת התראות היכן יש חניה פנויה/לא פנויה וניתוב הרכב לחניה פנויה, חסימת כביש או רכב אחר, חניה כפולה, מערכות לניהול התנועה
הפקת דוחות - דוחות שהמערכת מפיקה