פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
הבניין ברחוב סמילמנסקי 6 | צילום: נתניה נט  דרישה משפטית: לסגור את בנין מס הכנסה בנתניה הבניין ברחוב סמילמנסקי 6 | צילום: נתניה נט

בבנין מס הכנסה ומס רכוש ברחוב סמילנסקי 6 נמצאו ליקויי בטיחות חמורים המהווים סכנת חיי אדם. ד"ר שריפי: "מאות עובדי הבניין ופוקדיו נאלצים לחוות סיכון של ממש". עיריית נתניה: "מדובר בהסדרי בטיחות של כיבוי אש באחריותם לבדוק את הנושא". כיבוי אש: "ביקורת נוספת תתקיים באוקטובר

בדו"ח הליקויים של כיבוי אש רשומים ליקויים חמורים בבניין ברחוב סמילנסקי 6.

הבניין ברחוב סמילמנסקי 6 | צילום: נתניה נט 

הליקויים התגלו בבדיקה שנערכה על ידי כיבוי אש נתניה בחודש יולי 2015. בין הליקויים נרשמו דרישה להתקנת מערכת מתזי מים, בדיקת תחזוקה של ציוד הכיבוי ודרישה לפתיחת פתחים קבועים להוצאת עשן וחום בסמוך לתקרת המבנה. בכתב הליקויים של כיבוי האש נכתב "'אי עמידה בתנאי סידורי הכבאות מהווה סיכון לבאי המקום וסביבתו וכן אי עמידה בחוק רשות הכבאות. הפעלת המקום ללא אישור מרשות הכיבוי הינה על אחריותך"

חדשות מקומיות - דרישה משפטית: לסגור את בנין מס הכנסה בנתניה
עו"ד ד"ר ניסן שריפי, מומחה לתיכנון ובניה פנה ביום ראשון האחרון בדרישה לשר האוצר לסגור לאלתר את בנין מס הכנסה ומס רכוש משום שהמקום מהווה, לדבריו, סכנת חיים לעובדיו ולמבקרים בו. לדבריו, עולה כי עד לעצם היום הזה לא תוקנו הליקויים החמורים שצויינו בדו"ח, ועולם כמנהגו נוהג. מאות עובדי הבניין ופוקדיו נאלצים לחוות סיכון של ממש, ע"פ הערכות אנשי המקצוע ברשות לכבאות והצלה, בכל פעם שהם נכנסים לבנין מסוכן זה. ד"ר שריפי ציין במכתבו: "כאשר בית עסק בישראל "זוכה" לדו"ח כה חמור משירותי הכבאות, הרי שהרשויות אצות - רצות לסוגרו לאלתר על מנעול ובריח עד להסדרתו הבטיחותית. לפיכך, לא ברור כיצד דווקא המדינה ומוסדותיה מתנהלים באופן כה חמור ובלתי סביר בעליל, תוך סיכון חיי אזרחיה ותושביה. אשר על כן, בטרם יארע, חלילה, אסון שתוצאותיו מי ישורן, אבקשך להורות לאלתר על סגירתו של הבניין עד לקבלת אישור בדבר תקינותו הבטיחותית משירותי הכבאות". 

חדשות מקומיות - דרישה משפטית: לסגור את בנין מס הכנסה בנתניה

מתוך דו"ח הליקויים של גיבוי האש נתניה, יולי 2015 

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "היות ומדובר בהסדרי בטיחות של כיבוי אש באחריותם לבדוק את הנושא".

מכיבוי אש נמסר כי ראש מחלקת בטיחות אש ביקר באוגוסט במבנה במטרה לבדוק האם תוקנו הליקויים ואכן נרשמה התקדמות. עדיין קיימים ליקויים שהעיקרי הוא השלמת התקנת מערכת מתזי מים.

יש לציין כי לפני מספר חודשים נמסרה לנתניה נט תשובה דומה מכיבוי האש לגבי המבנה ומאז נראה כי טרם חלה התקדמות. 

תגובת רשות המיסים

במהלך השנתיים האחרונות טופלו מרבית הליקויים הקשורים לבטיחות אש בהשקעה של מאות אלפי שקלים ואף למעלה מכך. במסגרת העבודות תוקנו, בין היתר, ליקויים בארונות החשמל, הותקנה מערכת כיבוי אש בגז היכן שנדרש ונפתחה יציאת חירום. בימים אלה אנו משלימים את הטיפול בליקויים שנותרו. במשרד מתקיימים תרגילי פינוי, הדרכות עזרה ראשונה וכיבוי אש על בסיס קבוע, ואנשי רשות המסים נמצאים בקשר שוטף עם
רשות הכבאות לצורך מעקב אחר תיקון הליקויים. יצוין כי הרשות מקדמת יחד עם מינהל הדיור הממשלתי ועיריית נתניה את מעבר היחידה לקריית ממשלה שתוקם בעיר.

שריפי: "בושה וחרפה לממשלת ישראל"

ד"ר ניסן שריפי המייצג את עובדי מס הכנסה ומס רכוש וציבור המייצגים: "בושה וחרפה לממשלת ישראל שבידה האחת סוגרת בנוקשות ובאופן עיקש עסקים הנחשבים כמסוכנים לבאים בשעריהם בשל העדר מיגון אש ואילו בידה האחרת מפעילה המדינה מבנה ענק אשר רשויות הכיבוי מציינות במפורש לגביהן כי המבנים הללו מסוכנים לבאים בשעריהם. תגובת רשות המיסים הינה עגומה ביותר ואין די בכך שחלק מהליקויים תוקנו. אין הריון חלקי, או שהמבנה מסוכן או שלא ועדין המבנה מסוכן לפי רשויות הכיבוי".