פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
שיתוף פעולה בין הדסה נעורים ל"גיבן" בגרמניה | צילום: הדסה נעורים  איך אומרים "הדסה נעורים" בגרמנית? שיתוף פעולה בין הדסה נעורים ל"גיבן" בגרמניה | צילום: הדסה נעורים

בית הספר "גיבן" הגרמני מתחיל בשיתוף פעולה עם כפר הנוער "הדסה נעורים" במסגרתו יבקרו משלחות של חניכי הכפר בגרמניה

כפר הנוער הדסה נעורים החל לאחרונה בשיתוף פעולה מיוחד עם בית הספר "גיבן" הנמצא בעיר גיסן שבגרמניה.

שיתוף פעולה בין הדסה נעורים ל"גיבן" בגרמניה | צילום: הדסה נעורים 

משלחת מיוחדת מבית הספר הגיעה לכפר הנוער בשבוע שעבר בכדי להיפגש עם הצוות הניהולי של הדסה נעורים במטרה לתאם את שיתוף הפעולה. המשלחת שהגיעה לארץ כללה חברי פרלמנט ממדינת הסן שבגרמניה, נציגי בית הספר גיבן, עינת רייך מהנהלת הפורום הציבורי, כפרי הנוער והפנימיות בישראל ועוד.
יוזמה זו נולדה לאחר שהעיר גיסן, כרתה ברית ערים תאומות עם נתניה, ונציגי בית הספר "גיבן" שנמצא בעיר חיפש בית ספר באזור נתניה בכדי ליצור עימו שיתוף פעולה. בית הספר "גיבן" מתמחה בלימודי ניהול עסקי וחשבונאות ונציגיו התרשמו מכפר הנוער הדסה נעורים ומצאו בו שותף נכון ומתאים לשיתוף פעולה. נציגי "גיבן" ציינו, כי גם בבית ספרם, בדומה להדסה נעורים, ישנם תלמידים רבים שהם בני מהגרים וגם בו חותרים לתעודות מקצועיות בכדי לאפשר לתלמידים תעסוקה מיידית עם סיום חוק לימודיהם.
צוות הדסה נעורים מספר, כי לשני בתי הספר חזון משותף, לפיו כולם שווים– מהגרים ותושבי הארץ ושני בתי הספר מאמינים בחשיפת החניכים משני הצדדים לתרבויות חדשות ומגוונות. בשלב הבא, יטוס צוות הדסה נעורים לגרמניה בכדי להכיר את בית הספר "גיבן" מקרוב ולסגור סופית את שיתוף הפעולה ביניהם.
נתן ביטון, מנהל כפר הנוער הדסה נעורים מספר "הביקור חידד לכלל הכפר והנהלתו את החשיבות הרבה בפיתוח תרבותי ואינטלקטואלי של חניכי הכפר. שיתוף הפעולה שנרקם בביקור מזמן לנו הזדמנות יוצאת דופן להגשים צורך זה. חוזקה נוספת שמדרבנת אותנו לדרך זו היא השפה החינוכית המשותפת שמצאנו בשיח עם מנהלת בית הספר ועם חברי המשלחת. מצאנו בסיס ערכי רחב ואתגרים חינוכיים דומים אשר מזמנים הזדמנות לשיתוף פעולה ארוך טווח עם מדינת הסן".
עינת רייך, מהנהלת הפורום הציבורי, כפרי הנוער והפנימיות בישראל: "שיתוף הפעולה של הדסה נעורים עם בית הספר גיבן נותן לילדי הכפר הזדמנות משמחת במיוחד לצאת ולראות עולם. חשוב לאפשר לתלמידים להכיר נוער גם מאירופה בכדי שיוכלו לחוות את הדמיון וההבדלים ביניהם, להכיר את המקצועות הטכנולוגיים שהם לומדים ולחזק את ביטחונם העצמי בכך שלימודים אלו יקנו להם אפשרויות רבות בהמשך דרכם".