פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
פסטיווקלי "חייבים לחיות לצד הקורונה ולקיים פעילות תרבותית ענפה" פסטיווקלי

יהורם גאון, שלום חנוך, מיקי גבריאלוב ובניה ברבי הם רק חלק מהפסטיווקאלי המסורתי בנתניה, שייערך בעיר ימים על פי הנחיות הקורונה. מנכ"ל עמותת היכל התרבות, בני אפרים: "אחרי שנה קשה אנחנו מצפים לאלפים שיגיעו לפסטיבל"

ארכיון | תמונה: עיריית נתניה 

תפתחו יומנים: 22-26 בספטמבר, חול המועד סוכות. נתניה תקיים זו השנה החמישית ברציפות את הפסטיווקאלי – פסטיבל הזמר העברי שהופך משנה לשנה למסורת מיוחדת במינה בעיר. בין האמנים שיופיעו במתחם עיר ימים יהיו יהורם גאון במופע משותף עם הגבעתרון, שלום חנוך, מיקי גבריאלוב שיארח את בתו שירה, בניה ברבי שישתף פעולה עם להקת כלי ההקשה המקומית טרמולו, וכוכבת הילדים רינת גבאי. לא במקרה ייערכו האירועים במתחם עיר ימים, שכן רחובות השכונה ממותגים בשמותיהם של כוכבי הזמר העברי מהעבר הרחוק והקרוב, דוגמת אהוד מנור ועוזי חיטמן.

"ראש העירייה יזמה את הפסטיווקאלי מתוך מטרה לקדם את הזמר העברי בעיר", אומר מנכ"ל עמותת היכל התרבות, בני אפרים. "בשנה שעברה האירועים נערכו בזום וראינו את הצימאון של התושבים לזמר העברי. לשמחתנו, אחרי שנה קשה קיבלנו את כל האישורים הדרושים ואנחנו מצפים לפסטיבל איכותי עם מיטב האמנים בארץ וכל זאת בכפוף להנחיות משרד הבריאות ושמירה על בריאות תושבי העיר ובאי הפסטיבל. יש בעיר אווירה של פסטיבל ואנחנו מצפים לכמות של בין 5,000-10,000 איש שיגיעו לצפות במופעים".

אפרים מדגיש שאיש לא מתכוון לקחת סיכון באשר לשמירה על הנחיות הקורונה. "הבריאות היא ראשונה במעלה עבורנו, לא נסכן את התושבים ונשמור באופן קנאי על ההנחיות", הוא מסכם. "עמלנו על הפסטיבל בחודשים האחרונים. אנחנו ממשיכים בפעילות תרבותית ענפה בעיר ואין לי ספק שגם השנה הפסטיקוואלי יוכתר כהצלחה גדולה".