פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
תמונה: עיריית נתניה אלפי משתתפים בפלנתניה במסגרת אירועי מיורי לבראשית תמונה: עיריית נתניה 

אלפי מבקרים ביקרו בטרמינל החלל של פלנתניה במסגרת אירועי "מיורי לבראשית" 2022

תמונה: עיריית נתניה 

עיריית נתניה ופלנתניה בשיתוף סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה ועמותת SpaceIL, הזמינו את הציבור ליהנות מפסטיבל על חלל בסימן "ליל יורי ובראשית" – לציון ימי השנה ליציאה המאוישת הראשונה לחלל והגעת החללית הישראלית הראשונה לירח

אלפי מבקרים הגיעו לפלנתניה לאירועי חלל ומדע שהתקיימו בכניסה חופשית. אירועים אלו התקיימו כחלק מפעילות שהתקיימה בפריסה ארצית.

הפנינג החלל הופק במיוחד בפלנתניה לכבוד אירועים אלו. עיקר הפעילות עסקה בטכנולוגיות החדשניות והמרתקות אשר משפיעות וישפיעו על עתידינו ועל עתיד האנושות בחלל. בכל המתחם נפרסו תחנות אינטראקטיביות המדמות את התמודדויות האסטרונאוטים והתנאים הגופניים שלהם במשימות החלל, כולל הצגה "פעם ראשונה בחלל" שדימתה איך האסטרנאוט חש בדרך לחלל והתנאים היום יומיים שלו – מזון, שינה ועוד. אולם הפלנתניה דימה את התחושה על מאדים בהרפתקאה שכללה מסכי ענק ובסיומה התקיימה מסיבת אוזניות.

הקהל הוזמן להתנסות, לחוות וללמוד בגובה העיניים על חקר החלל. תערוכת חלל בה יכלו למצוא את חליפת החלל אסטרוראד של חברת סטימראד פיתוח ישראלי שהוכר על ידי NASA המגן על אסטרונאוטים מפני קרינה, קסדה המסוגלת לקרוא פעילות מוחית אותה לקח איתו לחלל האסטרונאוט איתן סטיבה ודגם של ננו-לווין של NSL. המבקרים פתרו חידונים, הרכיבו קיטים של החללית בראשית, חיכו להביט אל החלל במשקפי מציאות מדומה, צפו בכוכבים בטלסקופים ונהנו ממופע בפלנטריום המתקדם ביותר בישראל. התקיימו מפגשים עם מדענים מהתעשייה האווירית.

מנהלת הפלנתניה שלי הרפז גרינברג מסרה: "לארועים הללו אנו מחכים כאן בפלנתניה כל השנה. הצלחנו להגיע ולהנגיש את החלל למאות משפחות ואלפי ילדים. המטרה המרכזית היא לעודד את הסקרנות, הרצון ללמוד ולחוות את החלל כבר מגילאי הגן. אנחנו יודעים כי באמצעות אמצעים חדשניים ניתן לקרב את הילדים והקהל הרחב לתחומי החלל. פנינו לפעילות הקיץ הקרובה ובה מחכה למבקרים פעילות חדשה ומגוונת וגם קייטנה שלנו. במקביל, אנחנו נערכים לתכניות החינוכיות לבתי ספר וקבוצות לשנה הבאה".