עיר ימים מחירי הדירות יתייקרו בעקבות חוק מיסוי דירה שלישית עיר ימים | תמונה: עיריית נתניה

ניר שמול מנכ"ל חברת שניר בעקבות ההחלטה של בג"צ להעביר את ההחלטה על מיסוי דירה שלישית חזרה לועדת הכספים "ההחלטה לדון מחדש בחוק מס ריבוי דירות בועדת הכספים מובילה את השוק להתייקרויות מחירים"

לדברי ניר שמול מנכ"ל חברת שניר המשווקת פרויקטים בתחום המגורים ובתחום המסחרי: "החלטת בג"צ מיום שלישי המבקשת מהמדינה להשיב האם היא מוכנה לדון מחדש בחוק מס ריבוי דירות בועדת הכספים מובילה את השוק להתייקרויות מחירים".

תמונה: עיריית נתניה

חדשות נדל"ן - מחירי הדירות יתייקרו בעקבות חוק מיסוי דירה שלישית
מדובר בפלח שוק העומד על כ – 25%. לדברי שמול "הערכות במערכת הפוליטית שהמדינה תשיב שהיא מושכת את החוק ומבקשת לבטלו לאור קושי פוליטי לאשרו מחדש. לכן, אני צופה כי בימים הקרובים אותם משקיעים שישבו על הקצה והתלבטו האם לרכוש דירה נוספת ירכשו את אותה הדירה שרצו. כלומר ביטול המס מוביל בעקיפין לעליה נוספת במחירי הדירות כי מלאי הדירות הזמין למכירה שלא במסגרת פרוייקטי מחיר למשתכן הינו מצומצם ביותר. 

כמו כן חשוב להבין כי צעד דרמטי שכזה כבר גרם לעליית מחירי השכירות, כי בעלי השלוש דירות ומעלה כבר גלגלו את ההפרש של המס על השוכרים, ואני מתקשה להאמין שכרגע אותם בעלי הדירות יורידו את שכר הדירה כאשר יש להם כבר חוזה חתום".