אילוסטרציה | fotolia  למחצית מתושבי השרון קשה לממן השכלה גבוה לילדיהם אילוסטרציה | fotolia

52% מתושבי השרון מאמינים כי לא יוכלו לממן השכלה גבוהה לילדיהם וכ-51% מהם משייכים זאת למשבר הקורונה

אילוסטרציה | fotolia  

בימים אלה נפתחה בכל המוסדות האקדמיים ההרשמה לשנת הלימודים הקרובה. סקר חדש שנערך השבוע על ידי קרן אייסף לחינוך מגלה כי 52% מתושבי השרון לא יוכלו לממן את הלימודים, זאת לעומת 62% מתושבי הצפון, 51% מתושבי ירושלים והאיזור, 48% מתושבי הדרום ו47% מתושבי המרכז. יחד עם זאת, אלה שמשייכים את חוסר יכולת המימון למשבר הקורונה הם דווקא הירושלמים (כ-64% ), אחריהם תושבי הדרום (59%), תושבי הצפון (58%), תושבי המרכז (54%) ולבסוף תושבי השרון (51%).

הסקר בדק את עמדות הציבור ביחס ליכולת לממן לימודים אקדמיים לילדיהם, האם למשבר הקורונה יש השפעה ישירה על היכולת לסייע לילדים ועל ההחלטה לדחות את הלימודים בשלב זה. הסקר כלל מדגם מייצג של 500 גברים ונשים המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. 

חדשות נדל"ן - למחצית מתושבי השרון קשה לממן השכלה גבוה לילדיהם
"הנתונים העולים מסקר אייסף השנתי, צריכים להדיר שינה מעיני שר החינוך וחברי המועצה להשכלה גבוהה, בייחוד לאור משבר הקורונה שאנו חווים." אומר תומר סמרקנדי, מנכ"ל אייסף – הקרן הבינלאומית לחינוך. "אם לא די בנתוני ה־OECD לפיהם בישראל רמת המוביליות בהשכלה הגבוהה ירדה ב־22% בתוך 30 שנה וכי הסיכוי של בן להורים לא אקדמאים לרכוש השכלה אקדמית קטן פי 7 מזה של בן להורים בעלי השכלה גבוהה, סקר זה מלמד כי משבר הקורונה צפוי להגדיל פער זה אף יותר. לצערנו הרב אנו רואים את ההשלכות המידיות כבר בקרב הסטודנטים אותם אנו מלווים כעת: במיפוי אשר ערכנו עמם עלה כי 78% מהם פוטרו או הוצאו לחל"ת, ל-53% מהם פוטר או הוצא לחל"ת אחד ההורים או שניהם, וכרבע מהם דיווחו כי נמצאים במצוקה כלכלית"