תמונה: עיריית נתניה מהפכת התחבורה הציבורית מגיעה לנתניה תמונה: עיריית נתניה

מכרז חדש להפעלת התחבורה הציבורית העירונית בנתניה הכולל שדרוג התחבורה הציבורית. בין היתר תגבור תדירות הקווים והפעלת אוטובוסים חשמליים בעיר 

חדשות נדל"ן - מהפכת התחבורה הציבורית מגיעה לנתניה

תמונה | עיריית נתניה 

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה פרסמה מכרז חדש להפעלת קווי התחבורה הציבורית העירוניים בעיר נתניה. החברה שתזכה במכרז תחליף את חברת "אגד תעבורה", המפעילה כיום את קווי התחבורה בעיר.

המכרז כולל הפעלת קווי תחבורה ציבורית חדשים, בהם קווים עורקיים, הפועלים בצירים מהירים ומקשרים בין צפון ומרכז העיר לאזורי התעסוקה וביקוש, בדרום העיר ומזרחה. חלק מקווי השירות יפעלו 24 שעות ביממה, בימים ראשון עד חמישי.

קווים אלה יופעלו באמצעות 185 אוטובוסים חדשים, העומדים בתקן המחמיר של זיהום אוויר ("יורו 6"), מחצית מהאוטובוסים יהיו חשמליים, ויאפשרו נסיעה מהירה ושקטה יותר. חלק מקווי השירות יופעלו באמצעות מיניבוסים. 

האוטובוסים החדשים יכללו הפרדה פיזית של תא הנהג ויאפשרו עליה מכל הדלתות. כמו כן, הם יחסכו זמן נסיעה וישפרו את איכות השירות. כל האוטובוסים יצוידו ברשת אלחוטית, שקעי USB לטעינת טלפונים ומערכות כריזה.

בתחנות האוטובוס ברחבי העיר יוצבו שלטי מידע לציבור הנוסעים, שיציגו את זמני ההגעה של האוטובוסים בזמן אמת (next bus). בנוסף, משרד התחבורה הקצה תקציבים מיוחדים לשיפור התשתיות במרחב פעילות הקווים, כדוגמת הקמת סככות חדשות בתחנות, שיפור תחנות קיימות ועוד.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב ציינה כי מדובר בבשורה גדולה לתושבי נתניה ומבקריה. "המכרז החדש ירשת את כל השכונות בנתניה ויספק להם תחבורה ציבורית מהירה ויעילה, למוקדי הביקוש והתעסוקה. הוא יתן מענה הולם להתפתחות העצומה של נתניה בעשור האחרון ויתן שירות אוטובוסים זמין ונוח גם לשכונות החדשות וגם לשכונות המתוכננות", הוסיפה השרה רגב.

שרת התחבורה הוסיפה כי המכרז יגדיל משמעותית של מספר הנסיעות העירוניות בנתניה, בהיקף של עשרות אחוזים. במסגרת זאת, תוגבר תדירותם של קווים בעלי ביקוש גבוה ויוארכו שעות פעילותם. כמו כן, תינתן תוספת שירות למוקדי תעסוקה ומסחר.