אלון רבוע כחול ישראל ושותפותיה – איזי בס וציר הסעות ותיור, זכו במכרז להפעלת קווי התחבורה הציבורית העירוניים בנתניה 

אוטובוס בנתניה

ארכיון | תמונהף עיריית נתניה  

אלון רבוע כחול ישראל ושותפותיה - איזי בס וציר הסעות, זכו אמש במכרז הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה להפעלת קווי התחבורה הציבורית העירוניים בנתניה ויחליפו בינואר 2022 את חברת "אגד תעבורה", המפעילה כיום את קווי התחבורה הציבורית בעיר. יצויין, כי חברת איזי בס מתמחה בביצוע תגבורי תחבורה ציבורית עבור מגוון מפעילים. הניסיון הייחודי שנצבר על-ידי איזי בס לאורך השנים ישרת את הקבוצה הזוכה בהפעלת התחבורה הציבורית באשכול נתניה.
אלון רבוע כחול ישראל שבבעלותו המלאה של איש העסקים מוטי בן משה, מחזיקה ב-60% מהחברה הזוכה, שתפעל תחת המותג ”אקסטרה תחבורה ציבורית”. איזי בס וציר הסעות מחזיקות ביתרת האחזקה - 40% בחברה המשותפת.

יבגני צ'רקסקי, סמנכ"ל הכספים והפיתוח העסקי של רבוע כחול מסר "חלק מהאסטרטגיה של קבוצת הרבוע הכחול מאז רכש מוטי בן-משה את השליטה בקבוצה, היא הרחבת פורטפוליו הנכסים המניבים בתחומי הנדל"ן, האנרגיה והתשתיות, זאת לצד הרחבת פעילויות הקמעונאות והלוגיסטיקה. השבוע, כאמור, דיווחה רבוע כחול על יישום מוצלח של אסטרטגיה זו, כפי שבא לידי ביטוי בשתי עסקאות שונות - ההתקשרות לרכישת חברת פריץ והזכייה במכרז התחבורה הציבורית באשכול עירוני נתניה. אנו רואים בתחבורה ציבורית בישראל תשתית לכל דבר ועניין. מדובר בתחום יציב וצומח שנשען על נתוני הדמוגרפיה החזקים של מדינת ישראל ועל המשך הצמיחה במשק. תחום התחבורה הציבורית בישראל היה לאורך שנים בתת-שירות לעומת מדינות ה-OECD ומדינת ישראל נמצאת במרוץ לסגירת הפערים. את המהלך מובילה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה ובשנים האחרונות ניתן לראות תוספות שירות מרשימות באשכולות החדשים. אנחנו מאמינים בהמשך הצמיחה בתחום לצד העלאת רמת השירות בעשור הקרוב". הזכייה במכרז נתניה הינה הצעד הראשון של הקבוצה בתחום התחבורה הציבורית. "אקסטרה תחבורה ציבורית" תפרוש את קווי התחבורה הציבורית בכלל שכונות המגורים ואזורי התעסוקה בנתניה - ותספק לתושבים והעובדים בעיר ובסביבתה תחבורה ציבורית מהירה, זמינה ויעילה, תוך התאמת תדירות הקווים לביקושים ככל שיתפתחו תוך הארכת שעות הפעילות, עם דגש גם לאזורי התעסוקה והמסחר.

השותפות של אלון רבוע כחול, איזי בס וציר הסעות תתחיל להפעיל את התחבורה הציבורית בנתניה באמצעות כ-250 אוטובוסים חדשים, העומדים בתקן המחמיר של זיהום אוויר ("יורו 6"). כאשר מחצית מהאוטובוסים יהיו חשמליים ויאפשרו נסיעה מהירה ושקטה יותר. חלק מקווי השירות יופעלו באמצעות מיניבוסים. בשנת ההפעלה הראשונה, צפויות כ-17.5 מיליון נסיעות-נוסע בקווי האשכול, מספר שיגדל דרמטית על-פני העשור הודות להתרחבות העיר נתניה ותוספת השירות שתידרש לשם כך. האוטובוסים החדישים יכללו הפרדה פיזית של תא הנהג ויצוידו ברשת אלחוטית, שקעי USB לטעינת טלפונים ומערכות כריזה.

את הגשת המכרז ליוו אמנון אלון, ממשרד הייעוץ הכלכלי וריאנס-אסכולה ועו"ד ירון כהן, ממשרד עורכי הדין ארדינסט בן-נתן טולדנו.