פרויקט מטרופולין | הדמיה : 3Dvision שנת הקורונה בנתניה: 385 אלף מ"ר למגורים, 0 מ"ר למשרדים פרויקט מטרופולין | הדמיה : 3Dvision

ניתוח נתוני הלמ"ס: בשנת 2020 לא היו כלל התחלות בנייה לשטחי משרדים בנתניה. יחד עם זאת, יזמים הבונים בנתניה מדווחים על ביקושים גבוהים למשרדים בעיר

פרויקט מטרופולין | הדמיה : 3Dvision

משבר הקורונה נתן אותותיו על הבנייה למשרדים בנתניה בשנת 2020. מניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה, כי בנתניה לא היו התחלות בנייה לשטחי משרדים בשנת 2020, בהשוואה ל-11,260 מ"ר משרדים שהחלו להיבנות בשנת 2019 בעיר. בכל העשור האחרון - מאז שנת 2009 ועד סוף 2020 - החלו להיבנות בנתניה 89 אלף מ"ר בלבד למשרדים.
לשם השוואה, בתל אביב  החלו להיבנות רק בשנה החולפת 136 אלף מ"ר, ובירושלים 121 אלף מ"ר.
מניתוח הנתונים לפי ייעודים, עולה כי לא בכל התחומים הורגשה האטה בבנייה בנתניה בשנת 2020. תחום המגורים שלט ללא עוררין בהתחלות הבנייה בעיר - 385 אלף מ"ר למגורים החלו להיבנות בשנה שעברה, ועוד 115 מ"ר בלבד לשטחי מסחר. מדובר ב-1,959 דירות חדשות שהחלו להיבנות, פי 2 לעומת 2019. נתניה מדורגת במקום השישי מבין הערים המובילות בישראל בכמות התחלות הבנייה של דירות חדשות.
יזמי נדל"ן שבונים בנתניה מדווחים על ביקושים לשטחי משרדים מצד חברות, שהולכות ומחזירות את עובדיהן לעבודה מהמשרד לאחר שנת הקורונה שהתאפיינה בעיקר בעבודה מהבית בשל מגבלות ההתקהלות והריחוק החברתי.

לדברי עומרי ראובני, סמנכ"ל שיווק ומכירות בקבוצת איציק תשובה: "אנחנו בונים פרויקטים של משרדים ומסחר בעיר ודווקא בשנה האחרונה ראינו עלייה בביקושים ובמכירות. ההיצע הנמוך במשרדים מפוארים בנתניה והחשיבה לטווח הארוך הביאו משקיעים רבים לרכוש שטחי נדל"ן מניב בפרויקטים שלנו. מה גם שמשקיעים רבים הבינו שהכי בטוח להם להשקיע בנדל"ן בתקופה כזאת של אי ודאות. אני מאמין שאנחנו בדרך לצאת ממשבר הקורונה והביקוש למשרדים רק יוסיף ויגדל. אני לא חושב שבישראל יאמצו את מודל העבודה מהבית בהיקף רחב, זה פחות מתאים למנטליות הישראלית".

ראובני מוסיף "הקורונה כן הביאה איתה תמורות בשוק שצפויות להישאר איתנו גם בשנים הקרובות – חברות רבות הבינו שאין הכרח להישאר רק בתל אביב ולשלם דמי שכירות גבוהים מאוד על המשרדים שם. ישנם לא מעט מעסיקים ובעלי חברות שניצלו את השנה האחרונה לשדרוג המשרדים שלהם, הם גילו שאם הם קצת מתרחקים מגוש דן הם אפילו מצליחים לשדרג את סביבת העבודה ולקבל יותר עבור הכסף שלהם".