אלי דלל ס. ראה"ע אלי דלל הצטרף לנסיעת הרצה באקסטרה אלי דלל

חברת התחבורה הציבורית אקסטרה, ערכה השבוע נסיעת הרצה, לקראת תחילת הפעילות ביום שישי הקרוב. לנסיעת ההרצה הצטרפו סגן ראש העיר אלי דלל, מנהלת מחלקת תשתיות רינת קרן ומנהל מחלקת תחבורה יניב אריאלי

אוטובוס אקסטרה 

יו"ר אקסטרה, ציון פת, מנהלת הבקרה והשירות לנוסע מירי מרב ומנהל הסניף איציק מוסקוביץ', הציגו לבכירי העירייה את האוטובוסים של אקסטרה וסקרו את מערכת הכרטוס ושיטת העלייה לאוטובוס משתי הדלתות. סגן ראש העיר להתנסות בתיקוף עצמי באמצעות כרטיס רב-קו.
בהמשך הנסיעה נערך מפגש ראשון מסוגו בישראל, בין חברת תחבורה ציבורית לבין מנהלי רובעים וקהילות פייסבוק בעיר, במטרה לפתוח ערוץ הידברות ולדון על צרכי התחבורה של תושבים בעיר. במסגרת המפגש, בו השתתפו גם ועד קריית השרון וועד קריית רבין-עמליה, עלו מספר רעיונות להעמקת הקשר עם תושבים.
"הכניסה של אקסטרה היא עידן חדש לתחבורה הציבורית בנתניה", אמר אלי דלל, סגן ראש העיר נתניה. "אנחנו נפעל יחד עם משרד התחבורה, חברת אקסטרה ונציגי הציבור בעיר, כדי לשפר את השירות, להוסיף קווים ותדירות, וחויית נסיעה טובה יותר", אמר סגן ראש העיר דלל.
"אנחנו כאן כדי להקשיב, להבין ולעשות את מה שדרוש, כדי לתת לתושבי נתניה את האקסטרה שירות שלנו.", אמרה מירי מרב, מנהלת הבקרה והשירות באקסטרה. "יש לנו ניסיון רב בהפעלת תחבורה ציבורית אבל המטרה שלנו היא לא להסיע אוטובוסים אלא להסיע אנשים ולכן אנחנו מודים לאנשי העירייה ולמנהלי הקהילות על הרצון לתרום למען התושבים".

האם יהיה שינוי בקווים או בלוחות הזמנים?
בשלב הראשון הקווים יפעלו במתכונת הקיימת ובאותו לוח זמנים, בדיוק כפי שהיה עם אגד תעבורה. בהמשך השנה יהיה שינוי במערך הקווים, שאותו נפרסם לידיעת הציבור.
האם תעריפי הנסיעה ישתנו?
כיצד ניתן לשלם באוטובוס?
כאן יש שינוי, שאותו הנוסעים ירגישו מהרגע הראשון באוטובוס. הוספנו דרכים חדשות לתקף את הנסיעה, לנוחות הנוסעים. כבר בראשית ההפעלה ניתן יהיה לשלם בתוך האוטובוס באמצאות תיקוף הכרטיס ב-“ולידטורים” (מכשירי תיקוף) חדשים שהותקנו באוטובוסים או באמצעות סריקת קוד ה- QR לבעלי היישומונים המתאימים.
בכל אוטובוס מוצבים 4 מכשירי תיקוף עצמי, אחד מהם נמצא בסמוך לתא הנהג.
האם תהיה אכיפה?
בהחלט. באוטובוסים יפעל צוות פיקוח ואכיפה, כך שמומלץ לחסוך אי נעימות מיותרת ולעשות את מה שצריך: לתקף את הנסיעה באוטובוס.
כדאי לדעת שלפי מדיניות משרד התחבורה, אי תשלום נסיעה גורר קנס מוגדל ומהווה עבירה פלילית.