בית חולים לניאדו  טיפול חדשני באמצעות הקפאתם בוצע בבי"ח לניאדו בית חולים לניאדו 

לראשונה בישראל בוצע טיפול "קריואבלציה" המטפל בגידולים באמצעות הקפאתם והריסתם, במינימום סיכון ותופעות לוואי 

תמונה באדיבות בית חולים לניאדו 

הטיפול בוצע לראשונה ל"מלפורמציה וסקולרית" – כלי דם בלתי תקינים הגדלים בצורה בלתי מבוקרת ומייצרים סיבוכים משמעותיים הפוגעים באיכות החיים - בשוק של מטופלת. לאור סיכון משמעותי להחמרה סביב הריון ולידה המטופלת נמנעה מכניסה להריון עד להשלמת הטיפול. 

כלי דם המתפתחים בצורה לא תקינה נקראים בעגה המקצועית "מלפורמציה וסקולרית" - תופעה ממנה סובלים כ-4% מקרב האוכלוסיה, מדובר בגדילה מואצת ובלתי תקינה של כלי דם, ללא צורך. כלי הדם מייצרים פגיעה משמעותית באיכות החיים עם תופעות של כאבים, הגבלה בתנועה ולעיתים אף בתפקוד הבסיסי של המטופלים. הגדילה הלא תקינה של כלי הדם מושפעת משינויים הורמונאליים וגדלה במקביל לכל שינוי הורמונאלי משמעותי כגון הריון והנקה. הטיפול לתופעה זו כולל שילוב של סגירת כלי הדם העורקיים המזינים את כלי הדם הבלתי תקינים, במידה וקיימים, וכן הזרקה ישירה של אלכוהול לתוך כלי הדם המורחבים והבלתי תקינים לצורך הריסתם ומניעת גדילתם. הסכנות הכרוכות בהזרקת האלכוהול הן דליפה וזליגה של האלכוהול לרקמות הסמוכות לתהליך או לכלי דם תקינים, מה שעלול לגרום לפגיעה באיברים תקינים הנמצאים בסמוך כגון שרירים, עצבים ועור.
שיטת טיפול חדשנית לבעיה זו, המבוצעת במספר מרכזים רפואיים ברחבי העולם, הינה קריואבלציה - הקפאת כלי הדם ובאמצעות כך הריסתם. בקריואבלציה קיים שימוש נרחב בהרס גידולים באיברים שונים- בכליות, בריאות ברקמות רכות ועוד. בשיטת טיפול זו, לאחר החדרת מחט ייחודית לתוך כלי הדם הבלתי תקינים דרך חור זעיר בעור, באמצעות הזרקת גז בתוך המחט, נוצר סביבה כדור קרח המותאם לגודל הרצוי וגורם להרס הרקמה בתוך כדור הקרח. הפעולה החדשנית בוצעה לאחרונה ביחידה לרדיולוגיה פולשנית בבי"ח לניאדו בהנחיית אולטרסאונד ושיקוף. המטופלת, בה בוצע הטיפול באמצעות השיטה החדשה, הינה אשה צעירה המעונינת להכנס להריון, אולם החשש להגדלה לא תקינה של כלי הדם והחמרת התסמינים בעקבות שינויים הורמונאליים המתרחשים בהריון, מנע ממנה את האפשרות הזו. קונסולת השליטה בפעולה הפולשנית הינה תוצרת חברת Boston Scientific – הקונסולה מיובאת לישראל על ידי חברת מדטכניקה. את הפעולה המורכבת ביצעו ד"ר אלכסנדר בלינקי וד"ר אחיהוד בנדט. ד"ר בנדט מסר "המטופלת מוכרת לנו זמן רב. היא סובלת מכאבים כרוניים שלא נעלמו, גם לאחר ביצוע צינתור לסגירת העורקים המזינים את האיזור הבעייתי. הטיפול אותו ביצענו הינו חדשני ומפחית משמעותית את הסיכונים הכרוכים בפעולה באמצעות אלכוהול. ניתן לשלוט בצורה מדויקת על התפשטות הקרח ובכך למנוע נזקים לאיברים סמוכים ולהגן על העור ושלמותו. בטיפול בכלי דם אנו עוסקים בשיפור איכות החיים ולא בפתרון גורף. לצערנו, עד כה לא נמצא פתרון שימנע לחלוטין התקדמות והחמרה בעתיד, לאורך שנות חייה הרבות של המטופלת. לאור כך, יש צורך לבצע פעולות בפרופיל בטיחות גבוה המאפשר השגת תוצאות קליניות ארוכות טווח במינימום סיבוכים ושניתן לחזור עליהן מספר פעמים, היות ואנו צופים כי בעתיד תזדקק המטופלת לעבור טיפולים נוספים. לשמחתנו, עומדת בפנינו כעת האופציה של טיפול בקריואבלציה בנגעים מסוג זה".
פרופ' צבי שמעוני, המנהל הרפואי בבי"ח לניאדו בירך את ד"ר בלינקי וד"ר בנדט ואת צוות אגף הדימות, בראשותו של ד"ר זאב פויכטוונגר ואמר "הטמעת טכנולוגיות חדשניות עבור קהל המטופלים והמטופלות הינם בראש מעינינו. אנו משתפים פעולה עם גורמים רפואיים שונים על מנת להביא לבית החולים מקסימום טכנולוגיה מתקדמת , שמאפשרת טיפול נקודתי, מדויק ובעל פוטנציאל סיכון מינימלי"