ארכיון. צילום: דוברות המשטרה המערב הפרוע זה כאן: גל הפשע בנתניה עולה מדרגה ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

רצח בדם קר, בחורה תלויה על רכב בין חיים למוות, חילופי יריות באמצע היום ואפילו קשר תאילנדי. אף אחד לא יכול להישאר אדיש לפשע המשתולל בנתניה. דובר המרחב: "תחנת נתניה מאוד חזקה בכוח היוזמה ובכוח התגובה שלה"

תושבי נתניה התרגלו לאחרונה בעל כורחם למציאות מפחידה.

גל הפשע המשתולל בעיר עלה מדרגה וכמעט מדי יום עולה לכותרות סיפור קשה נוסף הקשור לעיר, בין אם הסתיים בבית החולים או בבית העלמין.

בשנים האחרונות, הצליחה נתניה לשבור את הסטיגמה שדבקה בה כעיר פשע והתפתחה למרכז תרבותי ועיר שוקקת חיים. בשבועות האחרונים, נראה כי העיר חוזרת לסורה ובטחונם האישי של תושבי העיר מתערער. 

אירוע רודף אירוע

לפני כשבועיים הגיעה תושבת בני ברק לדירת בן זוגה בנתניה וביקשה להשיב לעצמה פריטים הנמצאים ברשותו. משסירב ויצא מהדירה היא יצאה בעקבותיו ומה שהחל כוויכוח שגרתי גלש עד מהרה לפסים אלימים. הגבר פתח בנסיעה מהירה בעוד בת זוגו נתלתה על האוטו מבחוץ ובהמשך נפלה, נחבטה בכביש ונפצעה קשה, כשבתגובה הוא ממשיך בנסיעה ונוטש אותה בשטח.

לפני כשבוע נעצרו בתאילנד שני תושבי העיר בחשד שדקרו ודרסו את מאור מלול ז"ל כחלק מפעולת נקם ומאבק בעולם התחתון. השניים, שתכננו להימלט, נתפסו בשדה תעופה בבנגקוק ושחזרו את המקרה.

בסוף השבוע שעבר נרצח גבר כבן 70 בשכונת דורה בנתניה, ככל הנראה על רקע פלילי. אשה נוספת כבת 50 נפצעה באורח קל עד בינוני.

השבוע נמצאה גופה של אשה בת 70 בשדרות בנימין, כשעל גופה סימני אלימות.

זאת ועוד, לאחרונה התחוללו חילופי יריות בין שני כלי רכב בשכונת פולג בנתניה בשעות אחר הצהריים, שעה שהורים רבים אוספים את ילדיהם מהגן. בנס לא היו נפגעים. אל האירועים הקשים מתווספים לא מעט אירועי שוד שבוצעו לאחרונה ברחבי העיר.

"אין שליטה על אדם שמחליט לשדוד או לרצוח"

למרות החשש הכבד בקרב תושבים רבים מהישנות מקרים דומים, דובר מרחב שרון זיוון פריידין לא נשמע מודאג במיוחד. "האירועים האחרונים לא תלויים במשטרה והאזרח צריך להבין את זה", הוא אומר בשיחה עם "נתניה נט". "המשטרה עושה כמיטב יכולתה להוביל למעצר החשודים. הפענוח והמעצרים בחלק מהמקרים מראים על יעילות". 

האם ננקטו פעולות מידיות כמו העלאת רמת הכוננות או תגבור כוחות באזורים מועדים לפורענות?
"המשטרה גם ככה ערוכה במצב קבוע של מתן מענה מהיר לאזרח וגם במקרה הזה, הפעולות הן מידיות. תחנת נתניה מאוד חזקה בכוח היוזמה ובכוח התגובה שלה. יש יחידה ללוחמה בפשיעה בנתניה, צוותי אופנועים, כלבי שיטור, משטרה עם כוח ויוזמה. התיקים החמורים מפוענחים ונעצרים חשודים. אין לנו שליטה על בן אדם שמחליט לשדוד או לרצוח, אולם יש לנו יכולת להביא אותם למעצר ולדין. הביטחון האישי והשרות לאזרח הם בראש סדר העדיפויות. 

המשטרה היא משטרה חזקה ועובדת. נוצר רצף אירועים שלא תלוי בנו ולא באזרחים".
מה יש למשטרה לומר לתושבים שנסערים וחשים סכנה?
"אנחנו נמצאים שם לילות כימים, מגיבים במהירות ותמיד שם בשביל האזרח, גם בנושאים של עבירות מין בבתי ספר והתפרצויות. יש תפיסות יפות גם בתחום של חממות הידרו ובתי הימורים אין בעיר מאחר וסגרנו אותם. עד לפני כמה שנים נתניה הייתה עיר של ארגוני פשיעה שלא קיימים היום.
"כל אירוע מתוחקר בידי הגורמים הבכירים ביותר, מעבר לתוכנית הקבועה של העיר. תחנת המשטרה בנתניה מאוד קהילתית ואנחנו מפיקים לקחים באופן דינמי אל מול האירועים בשטח. 

אני רוצה להבהיר לתושבי נתניה שתחנת נתניה היא תחנה מאוד חזקה בכוח היוזמה ובכוח התגובה שלה. בשנים האחרונות תוגברה משטרת נתניה ביחידה ללוחמה בפשיעה, צוותי אופנועים וכלבי שיטור ואנו נמשיך לעבוד על מנת להשיב את השקט והביטחון האישי של תושבי העיר".