בחירות מקומיות | תמונה: אתר משרד הפנים פירוק והרכבה: השינויים התכופים לקראת הבחירות בנתניה בחירות מקומיות | תמונה: אתר משרד הפנים

חודשיים לבחירות ברשויות המקומיות והעיר כמרקחה. מי רצו יחד והתפצלו, מי הסיר מועמדות, למען מי פעלה ראש העיר ומי חתכה לרשימה מתחרה. "נתניה נט" מדרגת את התנודות העיקריות במערכת הבחירות. והיד עוד נטויה 

בחירות מקומיות | תמונה: אתר משרד הפנים

5. עו"ד רחלי צינקין ודניאל בשארי התמודדו זו מול זה בפריימריז לראשות "הבית היהודי". בכך ויתרה צינקין על האפשרות להיות מספר 2 בסיעה. בשארי, יו"ר הסיעה וסגן ראש העירייה, גבר עליה בהפרש קטן של 45 קולות לעומת 39. רחלי, שקיוותה לחולל שינוי מתוך "הבית היהודי" והתבדתה, עזבה את הסיעה והצטרפה כמספר 3 לרשימת "למען נתניה" בראשותו של עופר אורנשטיין, הכוללת דתיים וחילוניים.

4. חיים פרידריך הוא ללא ספק חלק בלתי נפרד מהנוף בישיבת המועצה בנתניה, בה כיהן כחבר יחיד מטעם הליכוד. בבחירות הפנימיות על ראשות הרשימה אמור היה להתמודד פרידריך מול אלון אלרואי, אחיינו של ראש העירייה לשעבר, יואל אלרואי. בשל מערכת היחסים העכורה בין פרידריך לראש העירייה מרים פיירברג- איכר, נודע כי האחרונה פעלה רבות למען בחירתו של אלרואי – בין אם בשיחות טלפון ובין אם בפגישות אישיות עם חברי הסניף. משהבין כי סיכוייו לנצח קלושים, הסיר פרידריך את מועמדותו רגע לפני פתיחת הקלפיות ובכך בישר על ניצחונו של אלרואי. המשמעות היא שפרידריך לא יכהן כחבר מועצה בקדנציה הבאה.

3. איש התיירות יהודה זפרני הודיע בתחילת הדרך כי יתמודד על ראשות העירייה וצירף אליו את יוני ג'ורנו כמספר 2. דרכיהם של השניים התפצלו לאחר שג'ורנו החליט להתמודד למועצת העיר ברשימה עצמאית שהקים בשם "נתניה שלנו". בהמשך עורר ג'ורנו לא מעט עניין לאחר שהצליח לגייס תוך זמן קצר סכום של 100 אלף שקלים לקמפיין הבחירות שלו – הראשון בארץ שעושה זאת - באמצעות עשרות תורמים שתרמו סכומים שנעו בין 50 ל-5,000 שקלים, הסכום המקסימלי המותר למען רשימה המתמודדת בבחירות. זפרני, שמלכתחילה הודיע על מועמדותו בעקבות המלצת המשטרה להעמיד לדין את פיירברג-איכר, הבין מהסקרים כי ראש העיר המכהנת צפויה לנצח בגדול. בעקבות זאת הסיר את מועמדותו והצטרף לליכוד חרף העובדה שלא הובטח לו מקום ריאלי.

2. אחד השינויים המשמעותיים התרחש לפני כחצי שנה עם פרישתו של הרצל קרן מתפקידו כיו"ר "למען נתניה", מהלך שעורר פליאה והפתיע רבים בעיר. עופר אורנשטיין, סגנו וחבר מועצת העיר ב-15 השנים האחרונות, תפס את מקומו כיו"ר הסיעה והודיע כי יתמודד לראשות העירייה. בנוסף הציב אורנשטיין במקום השני ברשימה את עו"ד אדיר בנימיני.

1. זמן לא רב לאחר מכן התברר שפרישתו של קרן לא נעשתה בחלל ריק. הוא חבר ליוני שטבון לאחר שהאמין כי בכוחו להדיח את פיירברג-איכר ולכן שטבון הוא שהוביל את הרשימה וקרן שימש כסגנו. רבים מתושבי נתניה סברו כי שני אנשים חזקים אלה יכולים להוות אלטרנטיבה אמיתית לראשות העיר, אך כארבעה חודשים בלבד לאחר מכן הגיע הפירוק. קרן ושטבון פרסמו כל אחד בנפרד הודעה שעיקרה כי שניהם מכבדים אחד את השני, מאחלים הצלחה, אך אין הם רואים את הדברים עין בעין ועל כן ירוץ כל אחד מהם בנפרד – הן לראשות העיר והן למועצת העיר.

יו"ר האופוזיציה קרן הודיע לאחרונה כי יתמודד בראשות רשימה חדשה שהקים בשם "עוצמה לנתניה". סגניתו תהיה עו"ד ענת לביא-אזולאי, ששמרה על לויאליות כלפיו הן כשפרשה עמו מסיעת "למען נתניה" והן כשעזבה יחד איתו את השידוך המתוקשר עם שטבון.

כשהחילופים מתנהלים בתדירות גבוהה כל כך, רשימות נפתחות ונסגרות ומועמדים באים והולכים, עושה רושם שטרם נאמרה המילה האחרונה.