מועצת העיר ה-16 ביקור התזמורת: ישיבת מועצת העיר החדשה בנתניה מועצת העיר ה-16

שישה נגנים וזמר, הצעת נימוסין שלא עלתה כלל להצבעה אך הוכתרה בהצלחה בפייסבוק, טענות להליך מינוי סגן ומ"מ שמאושפז בבית חולים ואפילו הצעה משונה להדפסת סדר היום, משל חלף המייל מן העולם. חברי מועצת העיר החדשים (והישנים) הושבעו בעיריית נתניה, אבל היה גם מי שמצא זמן לחגוג באבן יהודה. על הלהקה, כמובן, ניצחה אותה המנצחת. הללויה

מועצת העיר ה-16

יריית הפתיחה בעידן החדש-ישן שאחרי הבחירות בנתניה התרחשה בישיבת המועצה ברביעי השבוע, בה הובהר שגם ללא נוכחות של דמויות מפתח בשנים האחרונות (ותודה לפס הקול הייחודי של יו"ר המועצה היוצא שלמה ישי) גם הפעם לא צפוי ולו רגע אחד משעמם. כבר בכניסה ניתן היה להבחין בשינויים הוויזואליים, עם הקמת מעין מעקה חוצץ עד גובה הברכיים בין הציבור לנבחריו וכן שני מקרנים נוספים. מי שבלטו בפתיחה לא היו חברי המועצה אלא הצלילים, כשהרכב של שישה נגנים וזמר שרו יחד עם הנוכחים את "התקווה", לצד ביצוע נוגע לשיר "הללויה" של להקת חלב ודבש. מכאן עברו לטקס ההשבעה, אם תרצו הצהרת האמונים בנוסח "אני מתחייב/ת לשמור אמונים למדינת ישראל ולמלא באמונה את שליחותי במועצה". ראשונה להצהיר הייתה ראש העיר מרים פיירברג-איכר ולאחריה כל חברי המועצה הישנים והחדשים כאחד, מאהרון אורגד, עבור בעופר אורנשטיין וכלה באמיה טגה.

ישיבת מועצה ראשונה | צילום: נתניה נט

נא להתנהג בהתאם

לא צריך להיות חבר מועצה בנתניה כדי לדעת שבית החולים "לניאדו" אינו עונה על כל הצרכים של תושבי העיר. בשל כך הצעתו של אהרון אורגד להקמת בית חולים חדש ומודרני בעיר לא עוררה כצפוי התנגדות, אך נתנה לראש העיר להזכיר למציע כי בשל היותו מקורב לשר האוצר משה כחלון, הוא מקבל ייפוי כוח מהמועצה לקדם את הנושא. "יש שמועה שאני מקורב לשר האוצר ואני לא מכחיש אותה", אמר אורגד. "אני מוכן לקחת על עצמי להיות זה שנוקש על הדלתות כדי שבימינו אנו יקום בית חולים גדול ומתקדם בעיר נתניה".

עוד הצעה ברורה מאליה שלא עוררה התנגדות ולכן גם לא עלתה להצבעה הייתה של עופר אורנשטיין, הצעה שנגעה לנימוסים והליכות. לא ברור אם חבר המועצה הוותיק פספס את ישיבות המועצה לאורך השנים שעלו לטורים גבוהים, או האם הוא באמת מאמין שניתן לנהל ישיבות מועצה בנתניה בווליום נמוך, אבל כך או אחרת ביקש אורנשטיין להנהיג קוד התנהגות לפיו חבר מועצה לא יקטע את דברי חברו , לא יעיר הערות פוגעניות כלפי חבר מועצה אחר, לא יצא מהאולם בעת דבריו של חבר מועצה אלא רק במהלך הדיונים וכן כי חברי המועצה יסייעו ליו״ר המועצה שיפעל בהגינות במתן זכות דיבור הן לקואליציה והן לאופוזיציה. על אף שההצעה כאמור לא עלתה על סדר היום, מיהר אמש אורנשטיין לפרסם פוסט בפייסבוק בו הוא מצולם עם אורגד ועו"ד אדיר בנימיני, בו כתב בין השאר כי "אני שמח שראש העיר וחברי המועצה אישרו את ההצעה הראשונה שלי לסדר בנושא קוד ההתנהגות של חברי המועצה ואף הצליחו לפעול לפיו לפחות בישיבה הראשונה". אשרי המאמין.

הצעה לסדר יום של אהרון אורגד | צילום: נתניה נט

ראוי, אבל לא דמוקרטי

סגן ומ"מ ראש העיר, אלי דלל, לא נכח בישיבה משום שאושפז בבית חולים. ההצבעה על אישור תפקידו לקדנציה נוספת הוציאה משלוותו את חבר המועצה הטרי, יוני שטבון. "אלי דלל ראוי להיות סגן ומ"מ ראש העיר", הבהיר שטבון. "עם זאת, כסוגיה דמוקרטית של "הציבור אמר את דברו" כדאי מאוד לבחון את הדברים ולא להביא אותם למועצה בצורה כזו". כצפוי, מאמציו לא הואילו ומינויו של דלל אושר ברוב של 14 בעד לעומת שלושה נגד לצד כמות זהה של נמנעים. אלון אלרואי נבחר פה אחד ליו"ר מועצת העיר החדש.

וכמיטב המסורת בנתניה, אי אפשר בלי אתנחתא קומית. ראש העיר הפתיעה כששאלה מי מעוניין לקבל על נייר מודפס את סדר היום בישיבות, שכידוע מועבר לנמענים במייל כדבר שבשגרה. בזמן שרפי ימין העיר שמדובר בפעולה "לא ירוקה" (למעשה הדפסה קבועה לכל חבר מועצה עלולה להוביל לאסון אקולוגי פוטנציאלי), מי שנענו בחיוב היו עו"ד בנימיני ועקיבא יצחקי. ובזמן שכל הטוב הזה מתרחש, נטש חבר המועצה אפרים בולמש את המקום לטובת חגיגות הניצחון של חברו אבי הררי, ראש המועצה הוותיק של אבן יהודה. "אירוע הניצחון המרשים של ראש המועצה האגדי של אבן יהודה", פרגן בולמש בתמונה משותפת עם חברו שעה שישיבת המועצה עוד הייתה בעיצומה. אגב, היעדרותו לא הפריעה לו לסכם ספק בצחוק ספק ברצינות באקורד סיום מוכר: "אני לא מבין על מה דיברו כולם בחצי השעה האחרונה. הם לא אמרו כלום". בכנות, התגעגענו.