אילוסטרציה | צילום: נתניה נט  נערים התנפלו על בן 16 עם אלות והכו אותו אילוסטרציה | צילום: נתניה נט

נער בן 16 הותקף באכזריות על ידי חבורת נערים מחוץ לבית ספר בנתניה ואושפז מספר ימים בבית חולים עם חבלות בכל חלקי גופו. המשטרה לא הוזמנה למקום. אביו של הנער: "מה חשוב יותר, התדמית של בית הספר ושאיש לא יידע שהלכו מכות, או הבריאות של הילד?"

ביום רביעי שעבר, מחוץ לשער הכניסה של אחד מבתי הספר התיכונים בנתניה, התפתחה קטטה חריפה בין שבעה נערים לנער אחר. חברו של המותקף ניסה לסייע לו ולהפריד. הקטטה הסתיימה עם חבלות קשות ואף שברים בגופם של חלק מהמעורבים בקטטה. על אף הממקרה הקשה, החליטה הנהלת בית הספר לא להזמין משטרה למקום והסתפקה בהשעייה זמנית מהלימודים של חלק מהמעורבים בקטטה. אלא שאותם נערים לא הסתפקו בכך ורצו לסגור חשבון. שעה שהנער שהפריד בקטטה היה במסגרת חוג בעיר, יצרו עמו קשר וביקשו שירד למטה בטענה שהם רוצים לעשות עמו סולחה. הנער הגיע עם חברו שהותקף בקטטה במטרה לעשות סולחה עם החבורה. החבורה החלה לתקוף את שני הנערים. נער אחד הצליח לברוח, בניגוד לחברו שנעל כפכפים שהקשו עליו את נתיב הבריחה. בצר לו, הפך לקורבן כאשר הנערים התנפלו עליו עם אלות והכו אותו נמרצות בפניו ובכל חלקי גופו. גם מנהל החוג, שראה את האירוע, נמנע מלהזמין משטרה למקום. בעקבות המקרה אושפז הנער במשך ארבעה ימים במחלקת הילדים בבית החולים לניאדו בנתניה, כשהוא סובל מחבלות בכל חלקי גופו וכן היה חשש מזיהום. נציג בית הספר ביקר את הנער בבית החולים ולבקשת המשפחה הגיעה בהמשך לביתו פסיכולוגית ילדים.

אלימות שגרתית

אביו של הנער מיהר להתלונן במשטרה על תקיפה, אך מעבר לכך שנמסר לו שהעניין בטיפול גילה כי רק אחד המעורבים זומן לחקירה. "אני כועס ומאוד מאוכזב מהתנהלות המשטרה. דבר ראשון מזמנים את כולם כדי לברר מה קרה ולאמת את הדברים. אולי אני סתם מספר סיפור?", אמר בסערת רגשות בשיחה עם 'נתניה נט'. בנוסף, תמוה מאוד בעיני האב שאיש לא טרח להזמין משטרה בזמן אמת בשני מקרים שונים וחמורים של אלימות. "אפשר להשתגע מזה. מה חשוב יותר, התדמית של בית הספר ושאיש לא יידע שהלכו מכות, או הבריאות של הילד?", הוסיף.

בשל חופשת החגים, מתאפשר כעת לנער להחלים ולהתחזק בביתו בטרם ישוב ישירות לבית הספר. בינתיים הוא חושש מהעתיד לבוא, נמנע מלהסתובב לבד ברחובות וזוכה לליווי צמוד מבני משפחתו. יועצת בית הספר הבטיחה לאב שהמוסד החינוכי ידאג לשלום בנו לכשישוב, אבל בעקבות האירועים קשה להגיד שההבטחה הזו מרגיעה או נוטעת בהם ביטחון רב מדי. בימים אלה שוקל האב להפנות את בנו לטיפול פסיכולוגי פרטי. "לא בא לי שישקע ויהיה בדאון. אני מקווה שהביטחון ישוב אליו והוא יוכל לחזור לשגרה כמה שיותר מהר", אמר. במקביל, הזהיר מהתפשטות התופעה לממדי ענק. "היום זה הבן שלי, מחר של מישהו אחר. אלחם גם עבור ההורים האחרים כדי למגר את תופעת האלימות ולא אוותר. לא ייתכן שהמלחמות האלה יימשכו", סיכם בכעס. "זה הרי התחיל מכלום ושום דבר, אבל הדור הזה פשוט יצא מכל פרופורציה ומכות הפכו לעניין שבשגרה. לילדים אחרים אני מציע להתרחק מההמולות האלה, כי אי אפשר לדעת לאן זה יתפתח ואיך זה ייגמר. עם מכה קשה במקום אחר המצב של הבן שלי עלול היה להיות הרבה יותר גרוע. אני לא רוצה אפילו לחשוב על זה".