צילום: נמרוד גליקמן  שובה של הישיבה: הכל על ישיבת המועצה בנתניה צילום: נמרוד גליקמן

סוגיית הפקקים והשלכותיה הכלכליות, ההפגנות של הקהילה האתיופית בפולג והכבוד הצרפתי לקברניט בקוס. למה צריך לעצור מיידית את הבנייה "המטורפת" בנתניה ולמה צרחו פעילי זכויות בעלי החיים דווקא בזמן הדיון על הפגיעה במשק? (תעוד) אחרי למעלה מחודשיים התכנסה מועצת העיר נתניה והזכירה למה היא הדבר הכי לוהט בעיר 

צילום: נמרוד גליקמן 

תקופה ארוכה לא נערכה ישיבת מועצת העיר בנתניה. עם חזרתה ברביעי השבוע, מודים בנימה אישית – התגעגענו. מניחוח צרפתי בשל ביקורו של סגן ראש עיריית ניס רודי סאל לרגל חנוכת הרחוב על שם הקברניט מישל בקוס, עבור בסוגיות הבוערות של הפקקים מתנת נתיב פלוס וההפגנות הבלתי נגמרות של הקהילה האתיופית, המשך בדיונים בווליום גבוה בחסות שרשרת הצעות והתנגדויות של יוני שטבון וכלה בפעילי זכויות בעלי חיים שהתפרצו לדיון בלי הכנה מוקדמת. כרגיל, משעמם לא היה שם.

הגיבור של אייר פראנס

ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, התייחסה בדברי הפתיחה למכת 'נתיב פלוס' שהעלתה משמעותית את זמני העמידה בפקקים בנתניה. כפי שפרסמנו לאחרונה ב"נתניה נט', הדגשים עסקו בתקציב נרחב יותר עבור חניות במתחם רכבת ספיר על מנת למזער נזקים, חסימת מחלף איינשטיין לתוך העיר בשעות הבוקר וכמובן הבעיה מכיוון WAZE שמנווטת רכבים לתוך העיר מכביש החוף. "נעשה מה שאפשר כדי לגייס את משרד התחבורה לטובתנו", אמרה.

נושא נוסף אותו הדגישה ראש העירייה נגע להפגנות התמשכות מצד חברי הקהילה האתיופית, המסוקרות כאן בהרחבה, מול ביתה של ראש מח"ש, קרן בר מנחם, במחאה על התנהלות החקירה בפרשת מותו של הנער סלומון טקה ז"ל. "עם כל האהבה למפגינים, אני מבקשת מהמשטרה לעשות הכל כדי להחזיר את השקט למקום", אמרה פיירברג-איכר, שאף נועדה עם המפגינים והזמינה אותם לומר את אשר על ליבם. עוד ציינה ראש העירייה כי מן הראוי לקבוע בחוק כי הפגנות כנגד אנשי ציבור ייערכו בסמוך למקום עבודתם ולא מול ביתם הפרטי. עוד קודם לכן התייחסה ראש העירייה לביקורו של רודי סאל, סגן ומ"מ ראש עיריית ניס שבצרפת, שיהיה נוכח היום (חמישי) בטקס קריאת רחוב על שמו של מישל בקוס, שנפטר במרץ השנה בגיל 94. בקוס היה הקברניט בטיסה 139 של חברת אייר פראנס מתל אביב לפריז, שנחטף לאנטבה בסוף יוני 1976. בקוס והנוסעים שוחררו במבצע יונתן ובגין תפקודו במהלך החטיפה קיבל בצרפת את אות אביר לגיון הכבוד ובישראל זכה לאות הוקרה מראש הממשלה דאז, יצחק רבין ז"ל.

מה הקשר בין נהג מונית לגורי חתולים?

חבר המועצה אבי סלמה התייחס בהרחבה לבעיית התחבורה בעיר שנוצרה על ידי משרד התחבורה, כהגדרתו. מהירידה באיכות חיי התושבים ועד השפעות כלכליות רחבות היקף, בכלל זה אובדן הכנסה, הוצאות דלק ואף פגיעה בקופת המדינה. "המספרים כמעט דמיוניים. עובדים לפי שעה מאבדים כמעט חצי שעת עבודה ברמה יומית", טען סלמה. "זה מגיע לכדי אובדן הכנסה ישיר של 700 מיליון שקלים, הוצאות דלק של כמעט 400 מיליון שקלים והפריון למשק נפגע בכ-2.6 מיליארד שקלים בשנה. אני ורוב חבריי לא מתנגדים לנסיעה שיתופית ולתחבורה ציבורית".


פעילים למען זכויות בעלי החיים מתפרצים במהלך הישיבה. חלק א' | צילום בסלולרי: נתניה נט 

באופן הזוי, בשעה שתיאר פגיעה בפדיון היומי עליה שמע מנהג מונית בעיר, התפרצו לדבריו מספר פעילי זכויות בעלי חיים. מהצרחות הרמות והמהומה שנוצרה לא ניתן היה להבין הרבה, רק משהו בנוסח משעשע "כאן לא נכנסים מאה גורים של חתולים". לא ברור ההקשר ובמה הואשמה עיריית נתניה, אבל אווירה של ישיבת מועצת עיר התחלפה בן רגע בזו של השוק העירוני. מבעד לקריאות 'בושה וחרפה' וטענות נגד או בעד נושאים הנוגעים לאיכות הסביבה, נאלצו אנשי האבטחה להתערב והווילון אף הורד בפרצופם של המפריעים על מנת לנסות ולשוב להתנהלות תקינה.

 

מתפרצים במהלך הישיבה. חלק ב' | צילום בסלולרי: נתניה נט 

מיטב השטבון

חבר המועצה ויו"ר האופוזיציה, יוני שטבון, פתח בהתייחסות משלו למשבר התחבורה ולבנייה העירונית הבלתי הגיונית והמטורפת, כהגדרתו, תוך ההצעה לעצור אותה מיידית ולבנות תכנית חדשה ("לא כל השכל נמצא אצלנו, בואו נלמד מערים אחרות"). "כשהצביעו על 124 יחידות דיור לא התנגדת, עכשיו אתה גיבור גדול", הטיחה בו המשנה לראש העירייה, טלי מולנר, מזכירה את נושא שינוי התב"ע המקומם בקריית השרון. בנוסף, התנגד שטבון נחרצות למתן הלוואה בסך מיליון שקלים לעמותת היכל התרבות בערבות העירייה, שתוחזר בטווח של עשר שנים. חרף התנגדותו, אושרה ההלוואה ברוב של 18 בעד מול שניים שהצביעו נגד.