ראש העיר מרים פיירברג איכר וחברי האופוזיציה יוני שטבון ובוריס צירולוניק העימות בין ראש העיר ליו"ר האופוזיציה עולה מדרגה. השיח יורד ראש העיר מרים פיירברג איכר וחברי האופוזיציה יוני שטבון ובוריס צירולוניק

הצעה לסדר היום של חבר האופוזיציה, בוריס צירולניק, שנגעה לחלוקת הוועדות בצורה לא פרופורציונלית, דרדרה את השיח במועצה לשפל חדש. במוקד, כרגיל, מרים פיירברג-איכר ויוני שטבון. שטבון: "שכרון הכוח שלכם עולה על כל דבר". פיירברג-איכר: "אתה קטן בשביל לאיים עלי, חצוף". הכל על ישיבת המועצה הסוערת בנתניה, חלק שני

ראש העיר מרים פיירברג איכר וחברי האופוזיציה יוני שטבון ובוריס צירולוניק

בפתח דבריו בישיבת המועצה שלשום (רביעי), איש לא שיער שבוריס צירולניק יעורר סערה ששנים לא נראתה כמותה בישיבות המועצה בנתניה, שמטבען מלוות בווליום גבוה. הכל התחיל בדיון מחויך משהו על מצב החתולים בעיר, כשראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, התבדחה בחיוך על כך שצירולניק עמד את מספרם בכ-85 אלף. "זה אומר שבכל בית יש מינימום חתול אחד, אם לא שניים", צחקה. אלא שההמשך היה מצחיק הרבה פחות.

הצעה נוספת לסדר היום של צירולניק עסקה בחלוקה לא פרופורציונלית של הוועדות, כך לטענתו, תוך הכנסת שיקולים זרים במינויים – נושא שכבר העלה בישיבה הקודמת אך לא בא על סיפוקו. עם עזיבתו של חבר המועצה ניסים פלד, הוכנס רני אלוש כחבר בכל הוועדות במקומו, בעוד צירולניק ביקש לעשות סדר מחדש, כאשר מדובר ב-18 ועדות מול 9 בלבד. "נראה כי מטרת השיבוצים הייתה לקדם את מר שטבון וסיעתו ולפגוע בי ברמה האישית", כתב בין השאר, ומחה על כך שלמרות שנקבע כי תתקיים פגישה בין חברי האופוזיציה, הפגישה לא התקיימה.

כולם רוצים חל"ת

"יוני לא מצא לנכון ליזום פגישה כיו"ר האופוזיציה כדי להגיע לנוסחה ומכנה משותף. אולי זה בגלל שאני קירח, חובב נוביגוד או בגלל שאני מאוקראינה", יצא צירולניק להתקפה חזיתית. "דברים בקואליציה נסגרים בקואליציה ודברים באופוזיציה צריכים להיסגר באופוזיציה, אבל מה לעשות? לכן אני מביא את זה למועצה ומבקש את התערבות החברים. יכול להיות שהיו פה שיקולים זרים וצריך לתקן את העוול והאפליה המתקנת כלפיי". כשהעירו לו שיש לו אינטרס, ענה: "לכולנו יש אינטרסים כי אנחנו מייצגים את האנשים".

"אפילו לא ידעתי שזה המצב – 18 מול 9 וזה לא הגיוני. אני לא מבינה איך הסכמתם לקבל רק 9 מהתחלה", פנתה ראש העירייה לגרש פישמן. "אני נמנע מאמירות כמו אפליה ועוול", הגיב פישמן. "כשהקמנו את האופוזיציה קיבלנו רשימה של כל הוועדות, חילקנו וכל אחד בחר מה שרצה. אני ויתרתי על כמה ועדות ואותו דבר בוריס. היו דברים שרצה ודברים שלא. היו לנו פגישות עם יוני בנושא, וכל הבעיה הייתה רק עם ועדת חל"ת. בוריס ביקש אותה ויוני לא הסכים". אבי סלמה ציין כי כל הדיון קשור רק לאי ההסכמות באופוזיציה וביקש שלא לקשור אליו או להאשים בו את הקואליציה. שטבון, כהרגלו, לא נשאר חייב וסלמה ענה לו: "היום הוכחת בדיוק מי אתה", כשהוא מכוון למחלוקת קודמת בעניין השכר (ראה כתבה נפרדת).

"הנושא השנוי במחלוקת הוא חל"ת והצעתי שבוריס יהיה בחל"ת וכל הוועדות שהיו קודם יישארו כפי שהן", הגיבה ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר. כשעלתה השאלה למה הקואליציה צריכה להתערב, ענתה: "כי הם לא מצליחים להגיע להסכמות ולא יושבים ביניהם". ברקע אף העלו כמה חברים בבדיחות הדעת הצעה להצמיד לקואליציה גננת כדי לפתור את הסוגיה. בהמשך הודיעה ראש העירייה כי ההחלטה היא לא להעלות את ההצעה לסדר היום ולהמשיך לדון בה בסעיף הרלוונטי.

בדרך לדו קרב, מבקשים את רשות הדיבור

שטבון ביקש את רשות הדיבור לאחר ההצבעה משום שנאמרו דברים שהתייחסו אליו. משקיבל אותה, ניתן האות לעוד עימות חזיתי ידוע מראש בינו לפיירברג-איכר. "מנעתם ממני כאופוזיציה להצביע בוועדת הביקורת. יש זכות בסיסית לנבחרי ציבור, כולל האופוזיציה, להיות חבר בוועדות ומנעתם את זה מאיתנו בתקופה הכי רגישה שיש", פתח שטבון. "לא הספקתם להסתדר ביניכם", השיבה ראש העירייה. "אם תתני לי להשלים שני משפטים רצופים בלי להילחץ, אסביר", ענה בתגובה. "מנעתם ממני אפשרות כאדם ומאיתנו כסיעה, להצביע בוועדות חובה בשנת תקציב. כל התקופה הזו שתקתי. חוסר השוויוניות הוא מצג שווא ואני מבקש מכם – אל תשחקו שוב במשחק הזה בניסיון להוציא אותנו מוועדת חל"ת ולהתערב בתוך האופוזיציה. לקחת גם את זה יהיה עוול אחד גדול. שכרון הכוח שלכם עולה על כל דבר".

כאן האדימה הגברת הראשונה של נתניה ורתחה מכעס: "יאללה, מספיק. אתה חוזר 500 פעם על אותו משפט. אגיד לך את כל מה שיש לי. גרש עשה מעשה לא צודק כלפי בוריס, אבל אני לא מתערבת", צעקה לעברו. ליאורה לוי ניסתה לסנגר, אבל נענתה בתקיפות: "את לא קיבלת רשות לדבר את לא תתפרצי, הבנת?", וחזרה מיד לשטבון: "אל תאיים עלי, אתה קטן בשביל לאיים עלי, הבנת? מי שואל אותך בכלל?, איזה חצוף, מאיים עלי. לא מעניין אותך 19 ועדות, מעניין אותך ואת החבר שלך להיכנס לחל"ת, כדי שימשיך לפגע בעיר כמו שהוא פגע עד היום. סיימנו את הדיון, תעלו הצעה להצבעה ואנחנו נעלה הצעה להצבעה – פעם אחת ולתמיד צריך לסגור את הסאגה הזאת". כשזוהי רוח הדברים, ספק אם הסאגה הטעונה אכן תיסגר בקרוב.