פעילים למען בעלי חיים במועצה | תמונה: ניר גרינברג האופוזיציה מציגה: כינוס ועדה פתאום, באמצע היום פעילים למען בעלי חיים במועצה | תמונה: ניר גרינברג

על מה עוד לא דנו בעיריית נתניה? להעביר את הוועדות לשעות הערב, על מנת שבאופוזיציה יוכלו לממש את חובתם כנבחרי ציבור מבלי להפסיד ימי עבודה, וטרינר שהרדים כלבה בניגוד לחוק, האם הנוהל בתל אביב ובנתניה זהה כלפי דיירים בבתים ישנים וכמובן התקווה להשאיר את אייל סגל במכבי נתניה. ישיבת מועצה בווליום גבוה

פעילים למען בעלי חיים במועצה | תמונה: ניר גרינברג

ישיבת המועצה ה-28 של עיריית נתניה נערכה ברביעי השבוע וכללה לא מעט נושאים על סדר היום. משעות כינוס ועדות העירייה, דרך זכויות בעלי חיים ועד טענות לרדיפת תושבים וענייני כדורגל.

מושך האש התמידי בעירייה, יו"ר האופוזיציה יוני שטבון, העלה על נס את התכנסות ועדות העירייה בשעות הצהריים, באמצע יום העבודה והדבר מוביל לדבריו לכך שחברי מועצה אינם יכולים להיות שותפים להן ולממש את חובתם כנבחרי ציבור. "חברי המועצה רואים בעבודתם שליחות ציבורית. כולם עשו מאמצים רבים כדי להיבחר ולפעול למען תושבי העיר על גווניה השונים. זאת, ללא שכר ובהתנדבות, כאשר במקביל רובם ככולם עובדים בעבודות שונות לפרנסת משפחתם", כתב בין השאר שטבון בהצעתו לסדר היום. "בהמון מקרים, שעות הכינוסים של ועדות העירייה מתקיימות באמצע יום עבודה וחבר מועצה שכיר אינו יכול להגיע גם אם ירצה מאוד בכך...מציאות זו מונעת דיון מעמיק, שהריני מייצג את הפסיפס העירוני. כולי תקווה שאין הדבר נעשה בכוונה תחילה". בהמשך הציע כי התכנסות ועדות העירייה השונות ייערכו החל מהשעה 17:30 בערב, ובנוסף כי כל הקדמה של ועדה תחייב את אישור כלל חברי הוועדה הרלוונטית.

להקה ב-14:00 בצהריים

"ככל שניתן, אנחנו מקיימים את הוועדות בערב", הגיב אלון אלרואי. "יש סוגיות מסוימות שגם מגיעים אורחים, ואתה לא יכול להזמין קבלנים ואדריכלים בשעה 9 או 10 בלילה. יש יועצים, ויש גם פקידות עירונית שיש להתייחס אליה. כנראה אתה סבור שיש לקיים דיון ב-6 בערב עם אנשים שחלקם נמצאים כאן מ-7 וחצי-8 בבוקר ורק בלילה לקבל החלטה". חבר המועצה עקיבא יצחקי זעם גם הוא על הדברים ואמר: "לא הצהרת שבמידה ולא תהיה ראש עיר או סגן ראש עיר, שלא תהיה בוועדות. עם כל הכבוד, אנחנו באים לכאן מהבוקר. יש אנשים שמגיעים לישיבות בכל היום, ואנשים שלא יכולים להגיע, לא לקחו ועדות משמעותיות. היית צריך לחרוט על דגלך שאם לא תהיה ראש עיר – לא תשרת את הציבור 24 שעות ביממה".

חדשות מקומיות - האופוזיציה מציגה: כינוס ועדה פתאום, באמצע היום

חברי סיעת אחריי: יוני שטבון, ליאורה לוי ורני אלוש | תמונה: פייסבוק 

מטבע הדברים הטונים עלו, והאופוזיציונרים שטבון את רני אלוש ניסו לשכנע את אלרואי לשמוע את דעתה של היועצת המשפטית, מכיוון שיש לכך התייחסות בחוק. "בפקודת העיריות יש הנחיה לגבי תחילת ישיבת מועצת העירייה. לגבי קיומן של ועדות המועצה, אין הוראה", חתמה. מכאן הדרך להצבעה הייתה קצרה, וכצפוי ההצעה ירדה מסדר היום ברוב של 15 חברים נגד וארבעה בעד. "הציבור מפספס פה את האופוזיציה", זעם אלוש על תוצאות ההצבעה. "הקואליציה כלהקה שלמה, מצביעה מה שהיא רוצה בשעה 14:00 בצהריים".

קונצנזוס בעד בעלי חיים

נושא משמעותי נוסף הוצג על ידי חבר המועצה אלוש, שזעם על הווטרינר העירוני לאחר שמיהר להרדים כלבה משוטטת שנלכדה והגיעה לכלביה עם פציעה בלבד. "צילומי הווידאו של "תנו לחיות לחיות" מראים שבסך הכל הייתה לכלבה פציעה בפנים ואפשר היה לתפור אותה, ובכל מקרה לפי החוק היה צריך להחזיק אותה בהסגר עשרה ימים. כואב הלב וזה לא פעם ראשונה שאני נתקל בזה", אמר אלוש. במקביל, פעילים למען זכויות בעלי חיים הניפו שלטי מחאה בנוסח "בושה", "סיוט", "אסון", "גיהינום" ועוד. "לצערנו הכלבים לא יכולים להיות כאן לדבר ואנחנו מדברים בשמם", הוסיף אלוש. "אני רוצה שיבדקו איך קורה שווטרינר ממית כלבה יום או יומיים אחרי שתפס אותה. זה נעשה במחטף". אלרואי הגיב: "יש וטרינר חדש ונאשר אותו. יש קונצנזוס בעניין הזה ואין ספק שצריך לנהוג גם באנושיות וגם על פי החוק".

תל אביב הקטנטנה

אלוש הגיש הצעה נוספת לסדר היום, בה ביקש לשנות גישה כלפיי תושבי העיר הגרים בבתים ישנים – במקום רדיפה וקנסות, כדבריו, הכלה וסיוע. "כל הנושא של הפינוי-בינוי בנתניה מתעכב, ויש פרויקטים שתקועים כבר 30 ו-40 שנה", אמר אלוש. "התשתיות שלהם קורסות ונותנים להם קנסות, אז אני מבקש לאמץ את הנוהל של עיריית תל אביב הקטנטנה – לא לרדוף אחרי אנשים מבוגרים שגרים בדירות ישנות". בקואליציה טענו שהנוהל זהה לזה של עיריית נתניה, וחלקו אף הוקרא בקול רם באוזניו.

לקראת סיום, דיבר אהרון אורגד על חשיבותו של אייל סגל למכבי נתניה, זאת לאחר שלאחרונה הודיע הבעלים כי הוא מתכוון לפרוש מתפקידו ולהעביר את זכויות הניהול למנכ"ל ניב גולדשטיין. אורגד קרא לעירייה לתמוך בסגל ולו ברמה ההצהרתית ולקרוא לו לחזור בו מהודעת הפרישה, וכן באם יפרוש בכל זאת, ביקש שהעיירה תמנה צוות ציבורי-מקצועי שיסייע באיתור רוכשים פוטנציאליים חדשים. "סגל הגיע לקבוצה באחד מרגעי השפל שלה, כשמכבי נתניה הגיעה למחוזות הזויים, שלא לומר גרוטסקיים", אמר בין השאר אורגד. "אני חושב שמועצת העיר צריכה להכיר לו תודה. אם יעזוב, אני צופה הדרדרות ונחזור לאותם מראות שלא אהבנו לפני ארבע שנים. השפעה עירונית יכולה להשפיע עליו לטובה ואני מבקש שהפורום הנכבד ייצא בקריאה מוסרית לאייל סגל: אל תעזוב את הקבוצה".