ציפי קפל ציפי קפל משתפת מהבידוד: "אני אריה בכלוב, לא מתאים לי" ציפי קפל

מה שואלות בנותיה בכל בוקר? איזה כינוי הדביק לה האחיין, מי השאירה לה מטעמים ליד הדלת וכמובן איך ההרגשה להצביע עם מסיכה? חברת המועצה ששבה מאיטליה מתרגלת כבר למעלה משבוע סדר יום חדש, אבל עומדת בהחלטתה שלא לטפס על הקירות. ראיון באווירת קורונה

חברת המועצה ציפי קפל

ציפי קפל בסך הכל נסעה לטיול מאורגן על רקע נופיה הקסומים של צפון איטליה. כששבה ארצה לפני למעלה משבוע חיכתה לה הפתעה הרבה פחות נעימה. היא וכל חברי הקבוצה שעמה טיילה התבקשו, על פי הנחיות משרד הבריאות, להיכנס לבידוד ביתי בן שבועיים בשל התפשטות נגיף הקורונה. "האמת שההוראה להיכנס לבידוד הייתה בספק ברגע נחיתת המטוס, ולמחרת הפכה לגורפת", מספרת קפל בראיון ל'נתניה נט'. אתמול (חמישי) היה יומה השמיני בבידוד. "עליתי לגמר הבידוד", היא צוחקת ומיד מוסיפה ברצינות: "אני בריאה ומרגישה מעולה. אני לא משתעלת ואין לי חום או תסמינים אחרים, השבח לאל".

אנשים בנתניה - ציפי קפל משתפת מהבידוד: "אני אריה בכלוב, לא מתאים לי"

חברת המועצה ציפי קפל

את נחשבת לאישה פעילה מאוד. איך מעבירים את הזמן כשאת מרותקת לבית?

"זאת התנסות חדשה בשבילי באופן מוחלט. סדר היום חדש לגמרי ואין לי ספק שהבית, על כל ארונותיו, מקבל ממני תשומת לב שהוא לא רגיל אליה. בנוסף, אחד החדרים הפך למחסן נתינה ומסודרות בו חבילות על פי העמותות שאליהן יועברו. האמת שהכי קשה לי בלי ספורט, כי אני רגילה ללכת קילומטרים רבים בכל יום".

בשל העובדה שהיא מתגוררת לבדה, מדגישה קפל שקל לה יותר מאחרים, כשהיא יכולה לנוע בחופשיות בין החדרים מבלי לסכן איש. צפייה בטלוויזיה היא לא הצד החזק שלה, אבל בהחלט יש לה לא מעט זמן פנוי לקריאה ופתירת תשבצים. בנוסף, היא מקיימת שיחות רבות עם משפחה וחברים, לצד לא מעט מחשבות בתקופת בחירות מתמשכת. "טבעי שחלק מהזמן מוקדש להתבוננות מהצד במה שקורה מחוץ לבית בהיבט פוליטי-ארצי, פוליטי-מקומי ובעיקר, מה שהכי קרוב להבנתי כחייב בשינוי – הקטע החברתי", אומרת קפל. "לצערי החברה הישראלית של הימים האחרונים היא מאוד אלימה מילולית, אגרסיבית, בה הלב סגור, הראש נעול וההשתלחות מוקצה מחמת מיאוס. אני חושבת שעבור כל מי שיקים ממשלה, יש צו 8 מוסרי-חברתי-מדיני לשיקום החברה הישראלית בת זמננו, שהיא מפולגת לא רק לימין ושמאל אלא הרבה מעבר לזה".

בין גלעד שליט לאמבטיית שמש

בצר לה, נמנתה קפל עם מי שכונו "מצביעי הקורונה" – הנתונים בבידוד שהורשו לצאת להצביע עם מסיכה על פניהם. "התעדכנתי שיש צפי של שעתיים המתנה בתור ולכן הגעתי בכוונה בשעות אחר הצהריים המאוחרות", היא משתפת. "אנשי מד"א היו אדיבים ויעילים והיה קל ופשוט. בסך הכל היו לפני עשרה אנשים בתור ושמרנו על מרחק, כשהכל נעשה בצורה נעימה וחברית. אני לא מטיחה האשמות על דרכו של משרד הבריאות בנושא השמירה על בריאות הציבור, גם אם יש חומר רב שמעלה לא מעט שאלות. החלטתי שלא לטפס על הקירות, אבל התחושה האישית היא שאני אריה בכלוב. לא מתאים לי".

למרות הסיטואציה הלא נוחה, קפל שומרת על מצב רוח ובסיוע משפחתה וחבריה משלבת בה לא מעט הומור. "הבנות שלי שואלות בכל בוקר מה שלום גלעד שליט ואני עונה שהוא מתלוצץ עם שוביו", היא צוחקת. "הן גם מציעות להביא לי דובי כדי שיהיה לי עם מי לדבר. בן אחי קורא לי "בידודה" שזה בעצם דודה בבידוד והכי חשוב שבכל יום אני עושה אמבטיית שמש – מוציאה את הראש החוצה, מרכיבה משקפי שמש, שמה קרם הגנה ומבסוטית".

העוגה של מרים

ציפי קפל תחגוג במאי הקרוב יום הולדת 70. אם לשתי בנות, סבתא לחמישה נכדים. "אל תשכח להוסיף שיש לי גם בן זוג מהמם", היא מדגישה. גרה במרכז העיר "הארד קור", חיה ונושמת את נתניה. לאחר כ-40 שנה בתקשורת המקומית במגוון תפקידים, מכהנת כיום כחברת מועצה בסיעת "פעימה חדשה" בראשות טלי מולנר, ובמסגרת זו ממונה על איכות הסביבה ומרכז העיר. במהלך הבידוד ממשיכה קפל לקבל שיחות מתושבים שמציפים בעיות שונות, בעיקר בנושאים סביבתיים. בכובעה הנוסף כאחראית על מרכז העיר, היא מצרה על ביטול חגיגות פורים, במה שאמור היה לתת ת ההתרגשות הגדולה והאיכותית ביותר לתושבים, כדבריה. בנוסף, נבצר ממנה ליטול חלק באירועים המגוונים לרגל יום האישה בעיר, דבר עליו הקפידה בשנים קודמות.

הנאתה הגדולה היא מתמיכת החברות, בייחוד של זו המוכרת מכולן. "במצב כזה אתה מגלה מי החברים האמיתיים שלך", היא אומרת. "יש לי חברות שמניחות לי הפתעות מאחורי הדלת, והגדילה לעשות ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, כשהשאירה לי עוגה, עוגיות ומכתב שהיה מחמם לב ומשעשע כאחד. זו מרים, מפתיעה בכל פעם מחדש, וכמובן שהתרגשתי מאוד".

מה דעתך על הפאניקה שאחזה במדינה בעקבות הנחיות משרד הבריאות?

"לדעתי זו פאניקה מיותרת וכל מי שקורא על המחלה עצמה מבין שזה סוג של שפעת. יש היסטריה, אבל נתניה לא מוכת היסטריה כמו ערים רבות אחרות".

יכול להיות שצריך היה לנקוט גישה שונה ולא לבודד מאות אלפי אנשים?

"אין לי תשובה בדוקה או מלומדת, אבל בתור מי שיצאה מעולם התקשורת, אין לי ספק שהיא השתמשה בנושא כדי להוסיף שמן למדורה".

מתי תחזרי לשגרה?

"לקראת סוף השבוע הבא. נחתנו בחצות ולכן אנחנו לא סגורים על היום המדויק, אבל הקבוצה שלי מאוד אחראית ומתעדכנת כל הזמן מול משרד הבריאות. לדעתי בימים אלה יגיע שיא הטירוף, אבל תוך שבועיים הכל יירגע".