ח"כ יואל רזבוזוב "אנשים רצו שינוי ולא ציפו לממשלה מנופחת ומנותקת" ח"כ יואל רזבוזוב

ח"כ יואל רזבוזוב מסיעת "יש עתיד-תל"ם" הפך בשנים האחרונות לפנים של נתניה בכנסת ישראל. בראיון נרחב הוא מספר על האכזבה מהקמת ממשלה גדולה כל כך בתקופת אבטלה קיצונית, הניסיונות לסייע לעסקים בעיר מגוריו, חלקו הגדול בהחזרת הספורט ובעיקר מבטיח לא לעשות חיים קלים למקבלי ההחלטות ממקום מושבו באופוזיציה: "נהיה המצליפים בממשלה כדי שתעשה את עבודתה ולא רק תפזר הבטחות"

ח"כ יואל רזבוזוב

ספק גדול אם חבר הכנסת יואל רזבוזוב הופתע מההחלטה אמש (חמישי) לדחות את השבעת הממשלה ליום ראשון הבא בשל חיכוכים בליכוד באשר לחלוקת התפקידים. הנתנייתי הוותיק מסיעת "יש עתיד-תל"ם" מכיר מקרוב את הנעשה במשכן הכנסת, ממנו הוא חלק בלתי נפרד כבר למעלה משבע שנים, וקשה מאוד לפספס את הסלידה בקולו מהצפוי למדינת ישראל בעקבות כינון הממשלה החדשה - המנופחת בהיסטוריה, דווקא באחת התקופות הקשות שידעה מבחינה כלכלית.

"כמו רוב הציבור, גם אני לא חושב שהשבעת הממשלה היא אירוע משמח", פותח רזבוזוב בראיון טעון ל"נתניה נט". "העם רצה לראות שינוי וזה בטח לא מה שאנשים ציפו לראות – ממשלה מנופחת ומנותקת, שממציאה תיקים, מחלקת ג'ובים ורואה לנגד עיניה רק תפקידים, בלי שום יתרונות וקווי יסוד. הרבה אנשים לא מרוצים מזה וכולם בספק גדול שהממשלה הזו תחזיק מעמד לאורך זמן".

חדשות מקומיות - "אנשים רצו שינוי ולא ציפו לממשלה מנופחת ומנותקת"

ח"כ יואל רזבוזוב

מעבר להוצאות הבלתי נגמרות, כעסו של רזבוזוב הוא כמובן בראש ובראשונה על העיתוי האומלל, באחת התקופות הקשות ביותר שידע המשק מבחינה כלכלית בשל משבר הקורונה. "בכל יום אני מקבל עשרות טלפונים ובקשות לסיוע מבעלי עסקים שקרסו או נפלו בין הכיסאות, רובם מנתניה. מבקשים מהם קודם כל לשלם מיסים על חודשים קודמים כדי לקבל פיצוי וזה אבסורד שהמערכת מטרטרת אותם. אנשים שקופתם ריקה צריכים לקחת הלוואה בבנק שלא בטוח שתאושר כדי לקבל את הפיצוי אחרי? זה כואב. הצענו להקפיא את המצב הפוליטי לחצי שנה ולהתעסק רק בלעזור לאזרחים לעבור את משבר הקורונה. בתקופה בה יש בישראל למעלה ממיליון מובטלים, ראוי ורצוי היה להימנע מכמות שרים גדולה כל כך. אנשים צריכים לשמש דוגמה ולצמצם בהוצאות במקום לנפח אותן וליצור את הממשלה הגדולה בהיסטוריה. ממצאים דברים הזויים במשבר הכלכלי הכי גדול במדינה ואני מתבייש שאני הולך לראות מהשורה הראשונה את ההשבעה של הממשלה הזו".

עד כמה אתה מאוכזב מההתנהלות של בני גנץ לאחר הבחירות?

"מאוכזב זו בדיוק המילה, כי הוא ויתר. אני בא מעולם הספורט ויודע שצריך להילחם עד הסוף. אם היה מגיע לקו הסיום אחרי שניסה הכל ולא הצליח, פחות הייתי שופט אותו, אבל הוא הפסיק תהליך באמצע, נכנע בשביל תפקידים ובסופו של דבר בגד במצביעיו".

למען הספורט, למען נתניה

יואל רזבוזוב יחגוג בעוד כחודשיים יום הולדת 40. מתגורר בשכונת רמת פולג-עיר ימים בנתניה, נשוי לאירנה, מורה ומחנכת בבית הספר "הרצוג", ואב לשתי בנות – ניקול בת ה-11 ואמלי בת ה-7. עוד לפני כניסתו לפוליטיקה הארצית בשנת 2012, היה פעיל מאוד בזו המקומית כחבר מועצה ומחזיק תיק הספורט בעיריית נתניה. "אני בקשר טוב עם ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, ותמיד הייתי ואשאר קרוב ואנסה לסייע מהכנסת לעיר ולעירייה", אומר רזבוזוב. "יש דברים עקרוניים לעיר שאפשר לקדם, למשל כשעולים דיונים בוועדות כמו עלייה וקליטה".

מים רבים זרמו בנהר מאז ייצג את ישראל באולימפיאדת אתונה בשנת 2004 וזכה בשתי מדליות כסף באליפויות אירופה, אבל הספורט בכלל והג'ודו בפרט נשארו קרובים לליבו. "אני ממשיך לעקוב מקרוב אחרי הספורט. בזמנו כחבר מועצה הכפלתי את תקציב הספורט בנתניה, יזמתי מלגות לספורטאים כמו ירדן ג'רבי ושגיא מוקי והצלחנו להביא יותר כסף לענפי הג'ודו והשחייה", הוא מתגאה. "כשמשקיעים יש תוצאות וכיף גדול שיש בנתניה מדליסטית אולימפית ושני אלופי עולם". כשכל עולם הספורט היה באי ודאות בשל משבר הקורונה, שוב היה זה רזבוזוב שלקח אחריות. "ראיתי שאף אחד לא מדבר על הספורט ולקחתי על עצמי מה שמשרד הספורט לא עשה – יזמתי דיון בוועדת קורונה ומאז דברים התחילו לזוז", הוא אומר. "אנחנו עדיין תקועים בנושא חוגי הספורט ואני מקווה שגם זה ייפתר בקרוב. זה לא הוגן כלפי המאמנים והילדים שצריכים לשבת בבית בלי מסגרות ספורטיביות. אבסורד שבבית הספר הם מתערבבים, אבל בחוגים לא".

נגיעה נוספת בהקשר של הספורט הייתה תגובתו של רזבוזוב לשר התחבורה היוצא, בצלאל סמוטריץ', שמצא זמן לנגח את הכדורגל ופנה לשרת הספורט היוצאת, מירי רגב, בדרישה שלא לשחק בשבת. "יש מסורת של כדורגל בשבת לאורך הרבה שנים ובמקום להתסיס ולשסע, כדאי שכל אחד יתעסק במה שהוא מבין", אומר רזבוזוב, שצייץ בטוויטר "תתעסקו בפקקים" בעקבות אותה פנייה.

איך עברה עליך תקופת הקורונה באופן אישי?

"הייתי יותר עם המשפחה שזה משהו שלא קורה הרבה. עשיתי הרבה ספורט וקיבלתי הרבה פניות מאנשים שנקלעו לקשיים גדולים. תקופה שלוותה בהרבה מחשבות והייתה מאתגרת עבור כולנו".

אתה מאמין שנצליח לעבור את התקופה הקשה הזו בקרוב?

"אני תמיד אופטימי, אבל כמו שאמרת זו תקופה קשה ואנחנו רק בתחילת המשבר הכלכלי. אנשים מתוסכלים אחרי ששילמו כל החיים מיסים ועכשיו המדינה לא מתגייסת עבורם ולא נמצאת שם בשבילם. אני מקווה שהכל ייגמר בקרוב, אבל כדי שזה יקרה צריך להיות עם היד על הדופק ו"יש עתיד – תל"ם" צריכה להוות אלטרנטיבה ולהיות הקול השפוי באופוזיציה. נהיה המצליפים בממשלה כדי שתעשה את עבודתה ולא רק תפזר הבטחות".