גל גברעם | תמונה: רשת 13 "ברור שגל יוצאת אחרונה מהבית" גל גברעם | תמונה: רשת 13

הזמרת והיוצרת שירה מרגלית היא חברתה הקרובה של גל גברעם, שמככבת בימים אלה בבית האח הגדול. בראיון היא מספרת על האג'נדה הפמיניסטית של גל, לא ממהרת להסיק מסקנות לגבי תום חיימוב ונזכרת בחיבור הראשוני בהשקה של לי קופר 

גל גברעם | תמונה: רשת 13

גם אם ממש תתאמצו, קשה לא לשים לב לנוכחות הפרובוקטיבית של גל גברעם, 19, תושבת נתניה ואחת הדיירות הבולטות בעונה החדשה של "האח הגדול". גם הרומן הלוהט עם תום חיימוב מוסיף כמובן שמן למדורה הבוערת ממילא, והרשת סוערת משלל סרטונים בכיכובה – מנשיקות רטובות בבריכה, עבור בחגיגות סילבסטר בשמלה שלא ממש משאירה מקום לדמיון ועד תיעוד של תזוזות מתחת לשמיכה בלילה – גל בכל מקום.

בזמן שהיא ממצבת את עצמה גבוה הרבה יותר מאושיית הרשת שהייתה טרם כניסתה לבית, שוחחנו עם חברתה הקרובה, שירה מרגלית, על התגובות של החוג הקרוב לאירועי העונה עד כה.

אנשים בנתניה - "ברור שגל יוצאת אחרונה מהבית"

גל גברעם ושירה מרגלית

שירה, נראה שלעיתים קרובות גל שוכחת שיש מצלמות בבית. זה עלול לפגוע בה בהמשך?

"אני לא חושבת. אם תחפש, תמצא מגרעות אצל כל בן אדם כי אין מושלם. בוא לא נשכח שהיא בת 19, אבל חזקים הרבה יותר הם האישיות, הרגישות האינטליגנציה שלה. אנשים רואים את זה. שוב, מי שלא מחפש בכוח את הרע מבין שזה שולי ולא מתאר את האישיות שלה. מבחינתי לא פקטור וכנראה גם בשביל השאר לא, אחרת לא היו כל כך אוהבים אותה".

איך המשפחה והחברים מקבלים את הרומן הסוער עם תום? בכל זאת פער גילים של 14 שנה.

"גם בני הזוג הקודמים שלה היה גדולים יותר. גל פשוט לא ממש מוצאת שיח עם גברים בגיל שלה. מגיל קטן היא בתעשייה ופער הגילים מטשטש. נשים בוגרות יותר מגברים, והיא ניסתה בעבר לצאת עם בני גילה, אבל בגרות ועצמאות של גדולים יותר זה משהו שהיא תמיד נשענה עליו".

עוד הוסיפה שירה בנושא: "גם ביני לגל יש פער גילים (שירה בת 26, א"ב) כך שאני חצי חברה שלה וחצי אחותה הגדולה. יש לי אחריות כלפיה ואני לא ממהרת להסיק מסקנות, אבל נראה שמתפתח שם משהו. כמוני, המשפחה והחברים מאוד שמחים בשבילה שהיא מי שהיא, טבעית, נהנית וזורמת עם הסיטואציה, אבל גם עם אצבע על הדופק. המקום הזה הוא סיר לחץ ואי אפשר לדעת מה יקרה".

אנשים בנתניה - "ברור שגל יוצאת אחרונה מהבית"

גל גברעם ושירה מרגלית

הפתיע אותך שהרומן קרה כל כך מהר?

"לא, אלה דברים שקרו גם בעונות קודמות. את נמצאת כל היום עם אנשים, זו חוויה לא מציאותית בלי שגרה יומיומית של עבודה, חברים, בית. כמו שאמרתי - סיר לחץ. כל יום מרגיש כמו חודש וכשאתה מוצא מישהו קרוב האינטימיות נוצרת מאוד מהר. גם אין הסחות דעת רגילות של טלפון, מחשב וטלוויזיה".

הפיצוץ בין גל לתום בעקבות ניסיון המתיחה המשותף של גל ויהודה, לא השאיר כמובן את מרגלית אדישה. "הייתי גאה בה שענתה ואמרה לו 'אף גבר לא יצעק עלי'. שתינו תמיד מדברות על פמיניזם ושוויון בין המינים. זו אג'נדה משותפת שלנו. מלבד התאום שלה, זיו, גל גדלה בבית שכולו בנות וחשובים לה מאוד דברים כמו יחס לנשים והעצמה נשית. בכל מקרה נראה לי שהיא ותום כבר בסדר".

על הלבוש הפרובוקטיבי היא מוסיפה: "בעבר, גם כשאני הערתי לה היא ענתה אני אישה וזכותי לעשות מה שבא לי עם הגוף שלי. זה גם ממרדנות, אבל יש כאן גם אמירה. לא סתם בואו תראו אותי. היו שופטים אותה רק לפי התמונות באינסטגרם וחשבו שמזה מכירים גם את האופי והאישיות. יש בגל המון עומק ואני שמחה שהיא שוברת את הסטיגמה הזו".

מגיע לי יותר

שירה מרגלית היא זמרת ויוצרת זמרת, שחתומה כבר על שבעה סינגלים מצליחים, והאלבום בדרך. גרה בפולג, סמוך לגברעם שמתגוררת בשכונת האירוסים. בשלוש השנים האחרונות הן קרובות מתמיד. כשההיכרות עוד הייתה שטחית, נפגשו השתיים בהשקה של חברת הביגוד לי קופר. מרגלית נכנסה אז לשיחה ארוכה עם מירה, אמה של גל, בנושא סרטן השד שלדאבונן היה משותף למירה ואמה של מרגלית, יפה. מירה גברעם החלימה, יפה מרגלית לא. "עד היום גל מצטערת שלא הכירה את אמא שלי", מספרת מרגלית בהתרגשות. "שם היה החיבור הראשוני והאמיתי מעבר לשלום-שלום". אותו חיבור אישי המשיך לאחר שהשתיים חוו פרידה והרבו להיפגש. "גל אז נפרדה מטום אביב וחבר שלי זרק אותי. היא הייתה באה אלי כל יום", משתפת מרגלית. "ארבעה ימים אחרי הפרידה כתבתי שיר בשם 'מגיע לי יותר'. השמעתי לגל בית ופזמון והיא התחילה לבכות בטירוף. ממש התחלתי לבכות יחד איתה. היא ישבה עלי שאוציא את השיר הזה והוא הסינגל שלי שהכי הצליח. היא מאוד מעורבת במוסיקה שלי. קיבלתי הרבה תגובות מפרגנות ושתינו קיבלנו המון הודעות מנשים שחוו פרידה והזדהו".

עם מי לדעתך גל תישאר בקשר אחרי התכנית?

"עם זהבה בן, ברור. נוצר שם קשר מיוחד. אני ומירה צוחקות – אני אומרת שהיא החליפה אותי בזמרת אחרת ומירה אומרת שגל החליפה אותה באמא אחרת. אני מקווה שיישאר קשר עם תום וגם אם הם לא יהיו זוג, שיישארו חברים טובים".

מה התכונה שהכי יכולה לעזור לה בבית?

"ממש קשה לבחור אחת, אבל אם חייבת - הרגישות שלה לסביבה והחמלה שלה, יש לגל לב זהב".

מה התכונה שיכולה להרוס לה?

"האינטנסיביות".

מה אנחנו לא יודעים על גל גברעם?

"שיש לה עמוד אינסטגרם בשם אחר. אני לא אספר איך קוראים לו, כי היא תהרוג אותי. היא כותבת שם משפטים מרגשים וסיפורי אהבה קצרים".

מה יהיה בהמשך לעונה?

"כבר עכשיו רואים שהיא מצחיקה ומחיה את הבית. יש לה שמחת חיים, היא עוטפת את החברים שלה ומכבדת גם את אלה שהיא לא מסתדרת איתם. אין לי ספק שהיא תמשיך להפתיע וכולם עוד יגלו עליה המון דברים חדשים".

לאן היא יכולה להגיע?

"מה זאת אומרת? ברור שגל יוצאת מהבית אחרונה".