טלי מולנר פיטורים בוואטסאפ: כך שלחה ראש העיר את סגניתה לאופוזיציה טלי מולנר

טלי מולנר נדהמה מהדרך בה בחרה מרים פיירברג-איכר להודיע לה על סיום תפקידה. בראיון היא מספרת על התחושות הקשות ("הפגזה ארטילרית משני הכיוונים"), העשייה הרחבה במסגרת התיקים בהם טיפלה ("יש לי קבלות והצלחות") והתוכניות להמשך 

את האג'נדה של טלי מולנר – לפעול בכל המישורים למען הציבור בנתניה בכלל וזה החילוני בפרט – כמעט אין צורך להציג. לכן, איש לא הופתע כשסגנית ראש העיר העלתה לסדר היום הצעה לפתוח משאיות מזון (פודטראקס) ברחבי העיר בשבתות, וגם לא כשדיברה מדם ליבה בעיניים דומעות מחשש לסגירתו של בית הספר שז"ר.

אלא שכאן נכונה לה הפתעה. "התחיל לחץ גדול שנוריד את ההצעה מסדר היום וסירבתי. היה לי חשוב לקבל אישור עקרוני למהלך מהמועצה, כי ידעתי שאחרת זה יתמסמס", משזרת מולנר את השתלשלות העניינים בראיון ל'נתניה נט'. "בנוסף, הרמתי את הקול והיו לי דמעות בעיניים כשהתייחסתי לבית ספר שז"ר, אבל ראש העיר התייחסה לזה בביטול וקראה לי שחקנית בהבימה. עשיתי הכל בשביל ילדי בית הספר ולא בשביל שום דבר אחר, כך שהתגובה שלה מאוד אכזבה אותי".

שתי הפעולות האלה מצדה של מולנר, הובילו לכאורה את מרים פיירברג-איכר לשלוח לה בשישי שעבר הודעת וואטסאפ, בה נכתב בין השאר כי בצער רב היא נאלצת להודיע לסגניתה על סיום השותפות הקואליציונית עקב התנהגות לא מכובדת שלה במועצה. "ראיתי את ההודעה, התחלנו להתכתב ותוך כדי אני מגלה שעולים פוסטים ברשתות על חלוקת התיקים שלי לאחרים", היא אומרת. "המשמעות היא שמרים סתמה את הגולל מכל הכיוונים ולא נתנה שום אופציה להידברות ומציאת פתרון. במשך שלוש שנים היו לנו אמנם עליות ומורדות, אבל זה תמיד נפתר בשיחות. הפעם היא ממש חתכה אותי בכל הכוח וזו הייתה ממש הפגזה ארטילרית משני הכיוונים. זה מסוג המשברים שאתה יכול לפתור בשיחת טלפון, או לקרוא לי למשרד ואם לא מתאים להיפרד לשלום לאחר דיון, אבל היא לא עשתה את זה והייתה מאוד אימפולסיבית. בסופו של דבר זו הייתה דרך לא מכובדת, קשה ואפילו אכזרית".

לדברי מולנר, עלתה טענה לפיה התבטאה בראיון ברדיו המקומי כי צריכה לשקול את צעדיה, מה שבפועל חימם את האווירה הטעונה בין השתיים עוד יותר. "אנשים מיהרו להגיד למרים שאני הולכת לאופוזיציה, ובעצם אולי מבחינתה היא החליטה להקדים אותי ולפטר אותי לפני שאני מתפטרת, אבל בדיעבד, כשהבינה שאין לי כוונה כזו, היא שלחה שליח כדי לבדוק אם אני רוצה לחזור".

ויש אופציה כזו?

"לא, אלה דברים שהם בלתי הפיכים. אני לא חפץ שזורקים ואז מחזירים אותו. הדרך הייתה מפתיעה והיא עשתה צעד מאוד קיצוני ופוגע לסגנית שעשתה את עבודתה בנאמנות ובהתנדבות. אישה לאישה בוואטסאפ? בום עם פטיש? הכל גם ככה מקוון היום, אז גם זה? מאכזב מאוד".

החיידק נשאר

במסגרת תפקידה, הייתה מולנר ממונה על תיקי הרווחה, החופים ומעמד האישה. "יש לי הישגים יפים, קבלות והצלחות בתיקים האלה, כולל בתיק הרווחה שאף אחד לא רצה לגעת בו", היא אומרת. "הייתה לי עוד רשימה ארוכה של תוכניות ואני לא מתחרטת שהייתי בקואליציה. אני וציפי קפל קיבלנו תמיכה גורפת בימים האחרונים, גם מכאלה שלא תמכו בנו בעבר, ומגיעה להם תודה גדולה. אין הרבה חברי מועצה שעבדו מהבוקר עד הערב בהתנדבות וויתרו על הרבה שעות משפחה כדי להתמסר לתפקיד, אבל אני ביצעתי אותו בצורה אבסולוטית".

מה הצעד הבא?

"הקואליציה הפסידה שתי חברות מועצה, אבל אנחנו מסיימות בראש מורם, ממש לא נעלמות ונמשיך לשרת את הציבור מספסל האופוזיציה. עד עכשיו היא הייתה שקטה יחסית, אבל חשוב מאוד שתהיה אופוזיציה בנתניה ונקדם דברים גם משם. בנימה אישית, אני מכירה את עצמי והחיידק של לפעול למען הציבור טבוע בי. לא משנה באיזה כסא אשב, אמשיך לעשות ולעשות טוב".