הדמיה: גיורא גור ושות' אדריכלים בע"מ  נתניה מובילה באישור וקידום מתחמי פינוי בינוי הדמיה: גיורא גור ושות' אדריכלים בע"מ 

על פי דוח הרשות להתחדשות עירונית ל-2021: בנתניה אושרו במצטבר 5,500 יחידות דיור בפינוי בינוי, ניתנו היתרי בנייה ל-1,443 יח"ד, ועוד 786 יח"ד בביצוע

הדמיה: גיורא גור ושות' אדריכלים בע"מ 

העיר נתניה היא בין הערים המובילות ביותר בישראל בהיקף פרויקטי ההתחדשות העירונית שאושרו בה בעשורים האחרונים, וכן מבחינת כמות הפרויקטים שמקודמים בה נכון להיום – כך עולה מניתוח דוח הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית לשנת 2021 שבוצע בארגון קבלני נתניה.
מהדוח עולה, כי בעיר אושרו במצטבר ועד סוף 2021 פרויקטי פינוי בינוי ב-13 מתחמים שונים שבהם כ-5,500 יחידות דיור מוצעות בסך הכל, וניתנו היתרי בנייה ל-7 מתחמים במצטבר עד כה ובהם 1,443 יח"ד. נתניה מדורגת במקום השביעי מבין הערים המובילות בישראל בשתי קטגוריות אלו. נכון להיום 786 יח"ד בביצוע ב-5 מתחמי פינוי בינוי בנתניה.
גם בתמ"א 38 העיר נתניה היא בין המובילות בישראל, כפי שעולה מדוח הרשות להתחדשות עירונית. מאז הכרזתה של תמ"א 38 בשנת 2005 ניתנו בנתניה היתרי בנייה ל-2,152 יח"ד חדשות מכוח התוכנית ב-92 בניינים. מתוכם, 1,104 יח"ד בתמ"א 38/2 – הריסה ובנייה מחדש, ו-1,048 יח"ד בתמ"א 38/1 – חיזוק ועיבוי.
לדברי שומרי בן דוד, מנכ"ל קבוצת בן דוד הרצל, "העיר נתניה עוברת בשנים האחרונות תנופת בנייה ופיתוח בעידוד ראש העירי שפועלת בנמרצות לחידוש פני העיר. עיריית נתניה עובדת ככל האפשר בשיתוף פעולה עם היזמים, תוך הבנה מוחלטת כי רק מתן ודאות תכנונית טובה תוביל את העיר למקום ראשון בתחום, לפני כשלוש שנים הוקמה גם מינהלת שמקדמת ודוחפת את תחום ההתחדשות העירונית כולו. אנו פועלים בעיר קרוב ל-40 שנה, שבמהלכן ביצענו עשרות פרויקטים,,לחברה היום יש כ 3,000 דירות בתכנון בעיר ואנו צפויים להמשיך ולבנות בעיר ולקדם את ההתחדשות העירונית בה".
רפי זנזורי, יו"ר ארגון קבלני נתניה, הוסיף כי "ראש העיר נתניה היתה מהראשונות בארץ להבין את חשיבות ההתחדשות העירונית ופרויקטים של פינוי בינוי בפרט, כבר לפני 20 שנה היא קידמה ביחד עם משרד הבינוי והשיכון תוכניות פינוי בינוי במתחמים רבים בעיר. כדי לשמור על היתכנות כלכלית למסחר איכותי, חינוך, תחבורה ציבורית אמיתית ושירות מוניציפלי ברמה גבוהה, חייבים לצופף את העיר ולהגדיל את האוכלוסיה, זו הסיבה שארגון הקבלנים תמך בהיטל השבחה מלא בפרויקטים בעיר כמובן תוך מתן מכפילים ראויים שישקפו עלויות ריאליות ומחירי מכירה אמיתיים".