העמותה תאגד ותאחד את כל העסקים והעצמאים בנתניה, תדאג לאינטרסים שלהם ותקדם יוזמות לטובת העסקים

"התאחדות בעלי העסקים והעצמאים בנתניה" נמצאת בימים אלה בתהליכי הרישום הסופיים שלה.

לאחר שתקבל העמותה אישור רשמי ניתן יהיה להצטרף ולהיות חבר בהתאחדות בתמורה לעלות חודשית סמלית. "כל חבר בהתאחדות נותן הנחה לשאר החברים בהתאחדות ואז אנחנו יוצרים מעגל נטוורקינג ענקי", אומר מנחם אילוז, יו"ר העמותה. בנוסף אומר אילוז כי "אנחנו הולכים להיות המרכז הכלכלי הכי גדול בנתניה לעסקים. אנחנו מנצלים את הכח שלנו מול הספקים שיתנו מחירים אטרקטיביים אם בפרסום ואם בשילוט, אנחנו הולכים לשנות את כל ההתיחסות של הפיקוח כלפי העסקים כי יש מאחוריהם גוף ויש הסכמות מול הפקידות העירונית להטבה ושיפור התנאים מול העסקים".
החזון של העמותה הוא להחזיר את הכבוד לעסקים ולעצמאים בנתניה, לדבריו של אילוז
העמותה החלה לפעול באופן לא רשמי לפני כשנה שנה וחצי בעקבות השיפוץ ברחוב הרצל. "תוכנן שיפוץ ברחוב הרצל ודובר על סגירת הכביש מרחוב דיזנגוף לרחוב ויצמן למשך חצי שנה והרבה מאוד עסקים נלחצו ולא ידעו מה לעשות כי זו הייתה גזירת מוות לעסק שלהם", מספר אילוז "הצלחנו להביא לכך שבמקום שיסגרו את כל הכביש יסגרו אותו בקטעים קטנים, שבצד השני תהיה תנועה חד סטרית ושיהיו גם עבודות לילה".
"עוד התברר לנו שרוצים להפוך את רחוב הרצל לכביש חד סטרי ללא חניות, לבסוף קיבלו את ההמלצות שלנו להשאיר את הכביש דו סטרי עם חניות בשני הכיוונים. כביש חד סטרי זה מכת מוות לעסקים ובכוח ההתאחדות שלנו הצלחנו למנוע את זה".
הישגים נוספים העומדים לזכות ההתאחדות עד כה הם פטור מאגרת השילוט לעסקים שיחדשו את השלט, הצבת פחים לקרטונים באזור התעשייה החדש והישן לעסקים באזור, הסדרי חניה מול חניונים בנתניה לטובת העסקים ועוד.

"עסקים קטנים משלמים 320 שקלים למטר, איקאה משלמת 65 שקלים למטר"

בימים אלו מקדמים בהתאחדות תכנית להורדת הארנונה לעסקים קטנים בנתניה. "בנתניה משלמים את הארנונה לעסקים כמעט הכי גבוהה ועסקים גדולים כגון איקאה וסלקום משלמים ארנונה נמוכה, עסקים קטנים משלמים 320 שקל למטר לעומת איקאה שמשלמת 65 שקל למטר", אומר אילוז. "לאור המצב האבסורדי שהטייקונים משלמים מחירים נמוכים ועסקים קטנים שרובם תושבי העיר ומפרנסים את העיר נתניה משלמים ארנונה גבוהה החלטנו בהתאחדות לפנות לגורמים פוליטיים, בהם הרצל קרן, המשנה לראש העירייה, שגיבש את התוכנית והציג את התוכנית לראש העיר. ראש העיר כמחוברת לעסקים בעיר אישרה את התוכנית ובימים אלה אנו מחכים לאישור להנחה של 12% בארנונה לעסקים קטנים ממשרד הפנים".