שמואל מרדכי, נעמה קאופמן, יורם דבש, השר אלי כהן, קובי קורן, שמואל שניצר ועמית לנג | צילום: אלעד גוטמן יקיר היהלומנים מבכירי התעשייה בישראל שמואל מרדכי, נעמה קאופמן, יורם דבש, השר אלי כהן, קובי קורן, שמואל שניצר ועמית לנג | צילום: אלעד גוטמן

התאחדות תעשייני היהלומים בישראל בראשות נשיא ההתאחדות מר קובי קורן, העניקה באירוע חגיגי את תואר יקיר תעשיית היהלומים, לנבחרים מקרב בכירי התעשייה 

אורח הכבוד באירוע היה שר הכלכלה והתעשייה ח"כ אלי כהן ולקחו בו חלק בכירי תעשיית היהלומים בישראל.  

שמואל מרדכי, נעמה קאופמן, יורם דבש, השר אלי כהן, קובי קורן, שמואל שניצר ועמית לנג | צילום: אלעד גוטמן

בין האורחים גם יורם דבש נשיא בורסת היהלומים, שמואל שניצר יו"ר מכון היהלומים, שרגא ברוש נשיא התאחדות התעשיינים, רועי כהן נשיא ארגון להב, ויעקב קטן יו"ר הוועדה המארגנת. עוד השתתפו באירוע הזוכים בתואר ובני משפחותיהם.

על מקבלי תואר יקיר תעשיית היהלומים לשנת 2017 נמנים: דוד ארבוב, עירית בן שחר – מאור, יצחק ברמן, מנחם גנץ, אברהם כץ-ניימן, אברהם נמדר, גרשון אלכסנדר סטשיק, יעקב סימן טוב, ליאון פינסי, אריה ריגר. זוכה נוסף בתואר הוא יוסף ידגר ז"ל שבני משפחתו קיבלו בעבורו את התואר. מקבלי התואר זכו בו בזכות פעילותם רבת השנים ותרומתם המרשימה, לתעשיית היהלומים הישראלית.

שר הכלכלה והתעשייה ח"כ אלי כהן, בירך את הזוכים ואמר "ענף היהלומים בישראל נהנה ממוניטין בינלאומי ומהווה מרכיב חשוב בייצוא של מדינת ישראל. בכוונתי לקדם כלים שיסייעו לענף לחזור למסלול צמיחה ולשמר את מעמדו הבינלאומי."

קובי קורן, נשיא התאחדות תעשייני היהלומים בישראל, אמר: "עד היום זכינו להעניק את התואר למעלה מ-170 מאנשי תעשיית היהלומים בישראל. אנשים אלו נמנים על עיצוב דרכה ודמותה של תעשיית היהלומים הישראלית והם משמשים אות ומופת לכל אנשי תעשיית היהלומים בפרט והתעשייה הישראלית בכלל, במסירותם ותרומתם לתעשייה".

נשיא בורסת היהלומים מר יורם דבש בירך את הזוכים באות היקיר במלים נרגשות וחמות כשאמר: "ברצוני להודות לאבות המייסדים שהם יקירי תעשיית היהלומים שלנו. להודות לכם על שהובלתם כחלוצים לפני המחנה, על שסללתם את הדרכים בהם אנו פוסעים, על שהשתתתם תעשייה חזקה ויציבה ומשגשגת, שגם בעת מאתגרת כמו העת הזו, ניכרים בה חוסנה ועוצמתה". עוד הוסיף "אתם יסודות הפלדה, היצוקים בקרקע עליה בנויה תעשייה זו".

יו"ר מכון היהלומים מר שמואל שניצר ציין בפני הנוכחים את חשיבות האירוע ואת העובדה שאירוע מסוג זה נותן לכולנו את ההזדמנות להסתכל אחורה בגאווה. הוא ציין את חשיבות הכרת ההערכה שניתנת ליקירי התעשייה על פועלם: "תעשייה כמו שלנו יודעת לכבד את יקיריה ואת אלה שהביאו אותנו עד הלום".