רחוב הרצל נתניה | צילום: נתניה נט הקלה משמעותית לעשרות אלפי בעלי העסקים בעיר רחוב הרצל נתניה | צילום: נתניה נט

ועדת הפנים של הכנסת אישרה מהפכה ברפורמת רישוי עסקים שעיריות נתניה ותל אביב-יפו היו שותפות בהובלתה, זאת כחלק מהמדיניות העירונית להקלה על עשרות אלפי בעלי העסקים בעיר 

רחוב הרצל נתניה | צילום: נתניה נט

ביום שני האחרון אושרה בוועדת הפנים של הכנסת הרפורמה מהפכנית בנושא רישוי עסקים - החוק החדש שופר מאד מההצעה המקורית של משרד הפנים והוא משנה חיים עבור בעלי עסקים בעיר.

מטרת החוק החדש הוא להאריך כמה שיותר את תוקף הרישיונות לעסקים והקמת מרכז שירות עירוני, כל זאת בכדי לצמצם את חוסר הודאות של בעלי העסקים ולחסוך להם כסף רב בתהליך קבלת הרישיון. כמו כן, העברת בעלות בעסק ללא שינוי מהות, לא תגרור תהליך של רישיון עסק מחדש.

מדובר בבשורה גדולה לבעלי עסקים מכיוון שעסקים רבים נאלצים כיום לעבור כל תהליך רישיון מחדש, דבר הכרוך בעלויות כבדות ובבירוקרטיה. בניגוד למה שהיה עד היום, כשליש מהעסקים בעיר יוכלו מעתה להוציא רישיון עסק על סמך מילוי תצהיר ותוקפו יהיה ל-10 שנים.

ח"כ יואב קיש - יו"ר וועדת הפנים הוביל בהצלחה את השינוי בחוק יחד עם לשכת רוה"מ ומשרד הפנים. הרשויות נתניה ותל- אביב-יפו הנמנות בפורום ה-15 ומרכז השלטון המקומי , איילת וסרמן, מנהלת אגף רישוי עסקים וכן יו"ר האיגוד הארצי לרישוי עסקים ומנהל אגף רישוי עסקים בנתניה, נפתלי קאיקוב, אשר פעלו להעברת החוק בוועדת הפנים כך שיכלול הקלות רבות ככל הניתן לבעלי העסקים.
עיקרי החוק החדש:

· תוקף רישיון למסעדה עלה מ-3 ל10 שנים

· ברים ופאבים תוקף רשיון עלה משנה ל-5 שנים

· מועדונים משנה לשלוש שנים

· בתי מלון 10 שנים

· מספרות 10 שנים

· טיפולי יופי וקוסמטיקה 10 שנים

· מרכולים 10/15 שנים

העברת בעלות בעסק ללא שינוי מהות לא יפתח את תהליך הרישיון מחדש