צילום | יח"צ  שבוע יצירתיות וחדשנות בכלכלה בנתניה צילום | יח"צ

משרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף מכללת שנקר קיימו את שבוע "כלכלה יצירתית" במעוף נתניה בשיתוף עיריית נתניה

צילום | יח"צ 

השנה חברו עיריית נתניה - מינהל תעשיות ועסקים ומעוף סניף נתניה והשרון שהינה הזרועה הביצועית של הסוכנות לעסקים קטנים, להביא מאירועי הפסטיבל לנתניה ולקיים סדנא מקצועית לתעשיינים בתעשייה המסורתית להטמעת עיצוב וחדשנות בעסקיהם ומוצריהם ככלי למינוף הפעילות העסקית.

בסדנא שהתקיימה בשבוע האחרון, השתתפו כ-15 בעלי עסקים קטנים ובינוניים ורכשו ידע מקצועי להבנת חשיבות העיצוב התעשייתי ככלי להגדלת מכירותיהם וכן נחשפו באמצעות מעוף סניף נתניה למגוון של קרנות מימון ממשלתיות המיועדות לתמוך בעיצוב תעשייתי וקידום מכירות.

את הסדנא המקצועית העביר המעצב התעשייתי אחיה גריזים שהינו בעל ניסיון רב בתהליכי עיצוב מוצר, תהליכי מיתוג ותדמית וראש מגמה בעיצוב תעשייתי בבצלאל.

ראש מינהל תעשיות ועסקים בעיריית נתניה אריק ליבוביץ' הציג במסגרת הסדנא את תוכניות הפיתוח של העיר, ובעיקר את תפישת השירות החדשה ליזמים: "נתניה - הבית לעסקים", במסגרתה העירייה מייצרת ליזמים נקודת מפגש מתכללת עם שירותי העירייה ((ONE STOP SHOP , ומלווה באופן פרטני יזמים ובעלי עסקים בכל התהליכים הקשורים לפיתוח עסקים, החל מבדיקת ההיתכנות הכלכלית ואיתור מתחם מתאים לדרישות היזם, דרך תהליכי ההקמה מול גורמי העירייה ואחרים (כגון רישוי עסקים, רישוי ופיקוח על הבניה, כבאות, וכד') ועד ליווי לאחר האכלוס.

"בנתניה מעל ל95% מהעסקים הינם עסקים קטנים ובינוניים ובעירייה מבינים היטב את תרומתם לכלכלת העיר", אומר ליבוביץ'. "שגשוג העסקים הקטנים והבינוניים משליך ישירות על שגשוג העיר ובהתאם עיריית נתניה פועלת כל העת לייצר כלים שיתמכו בפעילותם של עסקים אלה".

אילנה בנר מנהלת מעוף נתניה וצפון השרון "המגמות העולמיות מראות היום ששילוב עיצוב בתעשייה ועסקים תוך שימת דגש על נושא היצירתיות, משפיע באופן מובהק על מדד הפריון של המדינה, מעלה את הפוטנציאל להוביל בחדשנות ומאפשר יצירת מקומות עבודה. בעלי העסקים שהגיעו למפגש חוו את עולם העיצוב התעשייתי, קיבלו טיפים לשימוש ברוח היצירתיות בשילוב הנדסה וטכנולוגיה בתעשייה ובעסקים וסיוע מטעם מעוף בעיצוב תעשייתי ובכלים לקבלת תמריץ לעסקים עתירי עיצוב לקידום העסקים".