תמונה: עיריית נתניה נתניה במקום ה-4 בשיאניות הבנייה בעשור הנוכחי תמונה: עיריית נתניה

ניתוח שמתבסס על נתוני הלמ"ס בדק את נתוני הבנייה בנתניה בהשוואה לארץ בעשור האחרון

צילום: עיריית נתניה 

מסקירת נתוני הלמ"ס עולה כי בעשור האחרון נבנו בישראל כחצי מיליון דירות, 30% יותר ממספר הדירות שנבנו בעשור הקודם. נתניה ממוקמת לפי הנתונים במקום ה-4 והמכובד ברשימת היישובים שיאני הבנייה בעשור הנוכחי, עם יותר מ-14 אלף דירות שנבנו בה בעשור הנוכחי.

העלייה בהתחלות הבנייה ברחבי הארץ מתבטאת גם בבנייה מאסיבית של מגדלי מגורים שהדרישה אליהן עלתה בעקבות הצפיפות בערים הגדולות שסובלות ממחסור בקרקעות פנויות וביקוש הולך וגובר למגורים במרכזי ערים. נתניה לפי הנתונים נמצאת במקום הראשון ברשימת היישובים בהם נבנו הכי הרבה דירות בבניינים בני 16 קומות ומעלה ומספרן עמד על כ-2,890 דירות. נתניה נמצאת גם במקום השלישי בבניינים בני 21 קומות ומעלה עם כ-3,500 דירות שנבנו בעשור הנוכחי .

לדברי רפי זנזורי, יו״ר ארגון קבלני נתניה, ״אמנם נתניה מדורגת רביעית, אבל מדובר בעלייה מתונה שמתייחסת לעשור שלם בעוד שבשנים האחרונות בכלל חלה ירידה משמעותית בהתחלות הבנייה בעיר.

לא רק זאת, אלא ששינוי המדיניות לגבי התחדשות עירונית בנתניה והדרישות העולות מאגף ההנדסה עלולות להוביל אותנו לעצירה כמעט מוחלטת של בנייה במרכז העיר. מדובר במגמה שתמשיך להחליש את מרכז העיר, שכבר היום סובל מנחיתות יחסית לשכונות החדשות, וימשיך בתהליך של הפיכת נתניה לעיר פרברית המורכבת משכונות שינה במקום החזון של הנהגת העיר לנתניה עיר מטרופוליטנית חזקה עם לב פועם. לצערי כל שינוי המדיניות שמוכתב על ידי אגף הנדסה בתקופה האחרונה, לא לווה בדיון רציני של כל הצדדים ולא נשען על נתוני אמת״.