גיא גולן בעלי עסקים מוחים על דו"חות שחטפו בתקופת הקורונה גיא גולן

גיא גולן, הבעלים של מסעדת סקוצ'מן, קיבל לטענתו אישור מהעירייה לשולחנות על מנת שלקוחותיו ימתינו לטייק אווי בנוחות, אבל את המשטרה והפיקוח זה לא עניין. "אני 35 שנה בכיכר ולא היה דבר כזה. רוצים לעשות וידוא הריגה לעסקים", הוא אומר 

גיא גולן 

הפגיעה הקשה של משבר הקורונה בעסקים בכלל ובעסקי המסעדנות בפרט ממשיכה לתת אותותיה בשטח. בעלי עסקים רבים בנתניה, ממסעדות ועד חנויות לכלי בית, מוחים על ההתנהלות של המשטרה והפיקוח העירוני לאחר שספגו דו"חות בסך 5,000 שקלים, לטענתם שלא בצדק.

אחד מהם הוא גיא גולן, בעליה של מסעדת סקוצ'מן. "אין עבודה בכלל וכל העסקים גוססים", הוא מספר בשיחה עם 'נתניה נט'. "70% מהעסקים סגורים והשאר מנסים איכשהו להתפרנס בקושי". בשל המצב, ביקש גולן אישור להציב סמוך למסעדה מספר שולחנות וכיסאות על מנת לאפשר ללקוחותיו להמתין בנוחות לשירות הטייק אווי, המותר על פי חוק. "במנהלת העיר היו בסדר גמור. קיבלתי את האישור והערכתי מאוד את הרצון שלהם לעזור לעסקים", אומר גולן. אלא שמספר נשים שבזמן ההמתנה רכשו שתיה וחטיפים לילדיהן מפיצוציה סמוכה, הובילו לקנס הכואב. "השוטר שהגיע יחד עם פקח טען שאני מוכר שתייה וממתקים. הסברתי לו שהדברים לא נקנו אצלי והצגתי לו את האישור, אבל לא עניין אותו כלום והוא קנס אותי. כמה רוע לב יש לאנשים?", הוסיף באכזבה. "התחננו לפניו, הסברנו לו שהמצב קשה ואין סיבה לחפש 'לדפוק' אותנו בתקופה כזאת. אפשר היה להסתפק באזהרה, אבל שום דבר לא עזר".

עבור גולן לא מדובר בסוף פסוק. השבוע נטל חלק בהפגנת מחאה בנושא, ובקרוב הוא מתכוון לארגן אירוע מחאה נוסף בעיר, בחסות קבוצת הפייסבוק הפופולארית 'השולמנים', שמאגדת בעלי עסקים ועצמאיים שפועלים רבות למען פתרון המשבר ועבור קבלת פיצויים ראויים לעצמאיים. "כל העסקים שפתוחים חוטפים דו"חות שלא בצדק", מסכם גולן. "אנחנו נלחמים על החיים שלנו ועל עתיד ילדינו. הייתי מצפה ממשטרת נתניה ומהפיקוח העירוני להתחשב בעסקים, אבל במקום לעזור הם עושים לנו וידוא הריגה".