אילוסטרציה | fotolia  תנופה אקדמית בבית חולים לניאדו אילוסטרציה | fotolia 

היחידה להפריה חוץ גופית IVF בבית חולים לניאדו הוכרה לביצוע השתלמות עמיתים ע"י המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית 

אילוסטרציה | fotolia 

רפואת רבייה ופריון הינה תחום הדורש בקיאות, הבנה ומיומנות בתחומים מגוונים שמשותפים לדיסציפלינות קליניות שונות: גינקולוגיה, אנדוקרינולוגיה, אנדרולוגיה, גנטיקה, דימות ועוד. מטרת התמחות על ברפואת רבייה הינה העמקת הידע והמיומנויות בתחום, בדגש על היבטים אנדוקרינולוגיים של מערכת הרבייה ופיתוח יכולות מחקר בתחום. בוגרי תכנית ההתמחות יוכלו להשתלב כמומחים בתחום ביחידות להפריה חוץ גופית בבתי חולים ובמרפאות פוריות בקהילה. המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית הכירה לאחרונה ביחידה להפריה חוץ גופית IVF בבי"ח לניאדו כיחידה שניתן לבצע בה את התמחות העל הזו. תכנית התמחות העל מיועדת לרופאים ורופאות שסיימו את שלב ההתמחות ומחזיקים ברשיון של רופא מומחה בגניקולוגיה ומעונינים להמשיך את שלב ההכשרה שלהם לרפואת רבייה ופריון. התכנית תתפרס על פני שנתיים, ותכלול התיחסות לבעיות פריון בשני המינים ומתן מענה מיטבי בהתאם לבעיה הספציפית של הזוג המעוניין להשיג הריון, תוך בחינה מדוקדקת של כלל הנתונים הקליניים ושימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים לאבחון מדויק של הבעיה.
ד"ר אמיר וינטראוב, סגן המנהל הרפואי בבי"ח לניאדו ומנהל היחידה להפריה חוץ גופית IVF מסר "ההכרה ביחידה כגוף שיכול להכשיר מומחים בתחום הרבייה והפריון, הינה אות סיום לעבודה מאומצת של צוות היחידה כולו במשך תקופה ארוכה. כבר מספר שנים היחידה מהווה "אבן שואבת" למומחים מקרב בוגרינו וגם מכל רחבי הארץ ללמוד ולהעמיק בעשיית רפואת פוריות נכונה ומתקדמת, וכעת הפונים הרבים יוכלו לקבל הכרה רשמית בהשקעתם ולהפוך למומחים בתחום.
מר נדב חן, מנכ"ל בי"ח לניאדו הוסיף "ההכרה ביחידה בראשות ד"ר וינטראוב לביצוע התמחות היא תעודת הצטיינות לעשיה קלינית מצויינת עם יכולות אקדמאיות גבוהות. אנו נמצאים בתנופה אקדמית משמעותית בכל תחומי העשייה הקליניים המבוצעים בבית החולים. אנו רואים בעשייה האקדמית חלק אינטגרלי מהעבודה הקלינית במטופלים ולא פחות חשוב מכך – מדובר על הכשרת דור העתיד של הרופאים והרופאות במדינת ישראל"