קרית נורדאו. ההדמיה. באדיבות – אדר' אירית צרף נתניהו הלמ"ס: 931 דירות בלבד נוספו לעיר נתניה ב-2021 קרית נורדאו. ההדמיה. באדיבות – אדר' אירית צרף נתניהו

כ-931 דירות נוספו לעיר נתניה בשנת 2021 לעומת 2020 – גידול מזערי של 1% בלבד ופחות מהגידול הדמוגרפי

חדשות נדל"ן - הלמ"ס: 931 דירות בלבד נוספו לעיר נתניה ב-2021

קרית נורדאו. ההדמיה. באדיבות – אדר' אירית צרף נתניהו

על פי ניתוח סקר דירות ומבנים לשנת 2021 של הלמ"ס שבוצע בארגון קבלני נתניה. מצאי הדירות נכון ליולי 2021 בנתניה עומד על 78,423 דירות – תוספת של כ-11.5 אלף דירות בעשור האחרון (2012-2021) – גידול של 17%.
תוספת הדירות השנתית בנתניה נמוכה מהגידול הדמוגרפי - עיר כמו נתניה היתה אמורה להוסיף כ-1,600 דירות לפחות כל שנה (2% ממצאי הדירות הקיים בה) – רק כדי לספק את הגידול הטבעי הפנימי בעיר ובלי לכלול את תוספת התושבים שעוברים לעיר. בנוסף, נתוני הלמ"ס כוללים תוספת דירות מבנייה חדשה, אך גם עשוי לכלול פיצול של דירות קיימות לכמה יח"ד או שינוי שימושים בנכסים.

חדשות נדל"ן - הלמ"ס: 931 דירות בלבד נוספו לעיר נתניה ב-2021
לדברי רפי זנזורי, יו"ר ארגון קבלני נתניה, "תוספת הדירות לעיר נתניה מאז 2012 משקפת את תנופת הבנייה והפיתוח שעברה העיר בעשור באחרון, רוב הבנייה נעשתה בשכונות החדשות בעיר, בעוד שמרכז העיר נשאר מעט מאחור בתקופה זו - להבדיל מערים מבוקשות אחרות באזור השרון והמרכז כגודמת הרצליה, רעננה, רמת גן וכדומה, שניצלו את הכלים של התחדשות עירונית וחיזקו את מרכזי הערים שלהן. יש לציין שראש העיר ומהנדס העיר מבינים שגם אזור זה מחייב כיום התחדשות עירונית מקיפה – ואני בהחלט מקווה שזה הכיוון בעירייה כיום. ראוי לנתניה שיהיה לה מרכז עיר פועם ומשגשג כיאה לעיר מטרופוליטנית מרכזית".
לדברי עומרי ראובני, סמנכ"ל המכירות בקבוצת איציק תשובה, "הנתונים לא מפתיעים, נתניה עיר צומחת, הן בשל גידול טבעי באוכלוסיה והן בשל הגירה פנימית חיובית. הביקושים גדלים ולא פוגשים בהיצע ראוי של דירות בעיר. המדינה לא משווקת מספיק קרקעות לבנייה חדשה, ולכן אנחנו כחברה בחרנו להתמקד בתחום ההתחדשות העירונית כאסטרטגיה המובילה שלנו בתחום המגורים. חברת איציק תשובה מובילה את תחום ההתחדשות העירונית בנתניה, עם למעלה מ-20 פרויקטים ברחבי העיר, שבהם צפויים להיבנות דירות חדשות, מסחר, משרדים ומלונאות".