פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
דורון אוסידון אוסידון פותח את הפה ואת הלב בראיון מיוחד ובלעדי דורון אוסידון
על העונה הנוכחית: "המצוקה הכי גדולה בהיסטוריה של מכבי נתניה". על ראש העיר: "ברגע שאמרה שהיא מאחורי, לא היה לי ספק שאקח את התפקיד". ראובן עטר? "קיבל את כל הכלים להצליח ויסיים את העונה". חיי הרווקות? "מנסים כל הזמן לסדר לי. צריך רק אשה אחת טובה". האיש החזק במכבי נתניה, דורון אוסידון, בראיון מיוחד ולא שוכח לרגע את השורה התחתונה: "מכבי נתניה תישאר בליגה"   
לא תמצאו הרבה אנשים שהיו רוצים להיכנס בימים אלה לנעליו של דורון אוסידון.
יו"ר מכבי נתניה ואיש חיי הלילה של תל אביב, שבשלוש השנים האחרונות העתיק את עסקיו ומקום מגוריו לנופים הציוריים והחופים המפנקים של סן דייגו, ארה"ב, מצא עצמו כמעט במקרה בחזרה בישראל, ונרתם לפרויקט התובעני והלא פשוט ששמו מכבי נתניה. 
בראיון מקיף ובלעדי ל'נתניה נט', מספר אוסידון על ההתמודדות עם גירעון כבד של 13.5 מיליוני שקלים, פציעות של ארבעה שחקני מפתח, מאמן חדש שעדיין לא זכה בניצחון ליגה ומקום אחרון בטבלה. איך? קבלו ספוילר: הוא ממש לא בעניין של להרים ידיים. 
רגע אחרי פתיחת חלון ההעברות ביצע אוסידון חריש עמוק וכואב במועדון, התחזק בלא פחות מחמישה שחקנים חדשים (והיד עוד נטויה) כשלנגד עיניו עומדת מטרה אחת ויחידה: להשאיר את מכבי נתניה בליגת העל. 

ההבטחה למרים 

אנחנו נפגשים במתחם האימונים של מכבי נתניה, בזמן ששחקני הקבוצה מתכנסים לקראת האימון של יום חמישי. אוסידון, שכפי שמיד תבינו חי את הקבוצה 24/7, חמוש בחולצה מחויטת שחורה לקראת עוד יום עמוס בעבודה. על הפרק: העברת חלק משחקני הרכש בבקרת התקציבים, פלוס המתנה לתשובה ממשרד הפנים לגבי האפשרות לרשום כישראלי את החלוץ היהודי הנבחן, ארון שוינפלד. 
"אנחנו עדיין במצוקה כלכלית קשה מאוד במועדון ומחפשים עוד מקורות מימון", פותח אוסידון. "למרות זאת, מקצועית די הגשמנו את המטרות שלנו ואני מקווה מאוד שנראה את התוצאות כבר בשבת הקרובה".
לא פשוט להחליף חצי קבוצה ביומיים. 
"כן, התחלנו את העונה טוב בגביע הטוטו ואנשים התלהבו, אבל לפעמים הליגה מתפתחת למקומות לא צפוים. החוכמה היא לדעת לתקן את הטעויות. למזלנו, הצלחנו להשתחרר מהמון חוזים ולמצוא אלטרנטיבות".
איך עוברת עליך התקופה האחרונה בעקבות המצב של הקבוצה?
"תקופה לא טובה. מטבעי אני נלחם כל עוד יש סיכוי. הרבה אנשים בעיר הרימו ידיים כבר מהמחזורים הראשונים, אני לא מבין את זה. למזלנו הליגה מאוד צפופה השנה, ובסך הכל אנחנו רחוקים שני ניצחונות מהקו האדום. העונה, עם השינויים שביצענו, אני בטוח שנישאר בליגה והבטחתי את זה גם לראש העיר. החיזוקים שלנו הוסיפו לנו גם מבחינה פסיכולוגית, כי הבאנו שחקנים שעדיין לא 'נגועים' כביכול במקום האחרון. כל החלק הקדמי חדש לגמרי והם מדביקים את השאר במגמה החיובית". 

"אין לי חיים"

בחודשים האחרונים אוסידון נתון כל כולו לענייני מכבי נתניה. לכל השאר, פשוטו כמשמעו, פשוט אין לו זמן. "אני חייב להגיד לך שמאז שהגעתי לפה לפני שבעה חודשים, אין לי חיים אישיים", הוא מחייך במבוכה. "גם כשאני מגיע הביתה, אני מנהל שיחות טלפון בענייני הקבוצה עד השעות הקטנות של הלילה. אתה יודע כמה פעמים קבעתי עם חברים לצאת, אבל פשוט נרדמתי על הספה? אני חי ונושם את מכבי נתניה, הלוואי שיכולתי גם לבעוט".
היית מזוהה בעבר עם הפועל תל אביב. איך בכלל נוצר החיבור עם מכבי נתניה?
"ראש העיר מריים פיירברג, יחד עם חברי המועצה יוסי דורון ואבי בן חמו, פנו אלי. גרתי בסן דייגו, הגעתי לפה לביקור וקיבלתי טלפון. הבנו שיש בעיה, אבל ברגע שמרים אמרה לי שהיא עומדת מאחורי, לא היה לי ספק שאקח את התפקיד. אני מאחל להפועל תל אביב רק טוב, אבל כל כולי נתון להצלחה של מכבי נתניה".
ממשחק למשחק האוהדים, שלוקחים ללב את המצב, מתחילים לאבד סבלנות. 
"שמע, האוהדים שלנו נהדרים, מעודדים בלי הפסקה והוכיחו את עצמם, אבל בסך הכל, כשהקבוצה במקום האחרון, לא מעניין את הקהל שיש פה גירעון, ולא רציתי להגדיל אותו אז לא השתוללנו. דאגנו לחתוך את התקציב בכמעט 12 מיליון ש"ח מהשנה שעברה – מ-28 מיליון ל-16 מיליון, גם אם זה כלל פיטורים כואבים ושחקנים ששוחררו. הקהל זוכר את המשחק האחרון, אבל גם חשובה לו הדרך. יש כאן המון שחקנים שגדלו בנתניה והמטרה היא ליצור תחנה מהנוער ישירות לבוגרים. בסופו של דבר האוהדים מאוד אקטיביים בנתניה ויפה לראות את זה. יש שני קלפים מנצחים למועדון הזה: האוהדים וראש העיר שתומכת. מה שהיא עשתה למען הקבוצה, אני בחיים לא אשכח לה ואני בטוח שגם האוהדים לא. היא אשה מדהימה ויש לכולם הרבה מה ללמוד ממנה".    
אנשים בנתניה - אוסידון פותח את הפה ואת הלב בראיון מיוחד ובלעדי

שיא כל הזמנים

המצב הקשה של מכבי נתניה היה ידוע היטב לאוסידון טרם גיוסו למועדון, אבל זה לא מה שיעצור אותו בדרך למטרה: "גם כשהייתי בארה"ב שמעתי על הכרייסס במכבי נתניה", הוא מאשר. "אני אדם שאוהב אתגרים ומעדיף לבוא למועדון כזה, שהוא במצוקה הכי קשה בהיסטוריה של מכבי נתניה, כשהקבוצה הייתה על סף פירוק, וממצב כזה להביא אותו למועדון חי, נושם ובועט בליגת העל, ובעזרת השם גם יישאר בליגת העל. במקביל, אנחנו מטפחים את הנוער כמה שאפשר, כשהוספנו למחלקה פסיכולוגים, מנטורים, תזונאים ודברים שלא היו פה. בנוסף, בני לם (המנהל המקצועי של מחלקת הנוער, א"ב) שבר השנה את שיא כל הזמנים בבית הספר לכדורגל, עם למעלה מ-400 ילדים בבית הספר. גם בהפועל ת"א לא היה לי דבר כזה".
אוסידון, הוא לא האיש שיחפש לנטוש את הספינה, אבל גם לו ברור שהמטרה בהמשך הדרך היא לאתר רוכש למועדון: "המטרה הראשונית הייתה להחיות את המועדון ולהמשיך לתת לו לפעול, אבל מטרה לא פחות חשובה היא למצוא רוכש למועדון", הוא מאשר. "ברגע שיגיע רוכש הוא יהיה הבוס ויקבע הכל. אנשים מפחדים היום לקנות מועדון כדורגל, אבל אני מאמין שזה אפשרי. עד אז אני פה". 

על תרומה לקהילה והדוד חיים

דורון אוסידון (41) היה ידוע שנים ארוכות כאיש חיי הלילה של תל אביב, ובבעלותו היו מועדונים, בארים, בתי קפה ומסעדות. הוא בנם של ניסים וציפורה, אח לחיים וארז ומתגורר עד היום בלב ליבה של תל אביב. אגב, האח חיים אוסידון התפרסם בתחום שונה בתכלית: מדובר בכוכב הילדים 'הדוד חיים', שקלטות השירים שלו מוכרות היטב ברבים מבתי האב בישראל. "האמת היא ששקלתי להחתים בקבוצה את בובו", צוחק האח דורון. "אנחנו שונים מאוד, אבל גם מפרגנים אחד לשני. אני הייתי בפסטיגל, והוא לא מפספס אף משחק של נתניה, בבית ובחוץ. בכלל, כל המשפחה שלי מגיעה למשחקים".
שמעתי שאבא שלך, ניסים, פעיל ברשתות החברתיות ומפרגן לילדיו. 
(צוחק): "יש שמועה שפעם כתבו עלי משהו רע ואבא שלי לא שם לב ועשה לייק. וברצינות, אבא שלי אדם מדהים שגאה מאוד בילדים שלו".    
אוסידון עצמו לא מדבר על כך גלויות, אבל מלבד היותו איש עסקים, הוא פעיל מאוד בתרומות למען הקהילה. בייחוד אמורים הדברים לגבי פעילות הנוגעת לילדים, אליה נרתם דורון בכל הזדמנות. בין השאר מסייע אוסידון בתרומות לילדים חולי סרטן ולנוער בסיכון. במשחק הבכורה של המאמן ראובן עטר, תרם ביוזמה משותפת עם האוהדים כסף למען ילדה חולה שהייתה זקוקה לניתוח. אוהדים רבים הגיעו לשם כך עם פאות מתולתלות שרכשו, וכל ההכנסות נתרמו כאמור למען אותה ילדה. 
בחודשים האחרונים, אימץ אוסידון במיזם משותף עם חבר מועצת עיריית נתניה, יוסי דורון, שמונה ילדים מפנימייה של נערים בסיכון בעיר, טיפח אותם מא' ועד ת' ושילב אותם במחלקת הנוער של האגודה, כשמעבר לכדורגל ולציוד זוכים הנערים גם למסגרת חינוכית תומכת ובעצם להגשמת חלום.
אוסידון מוביל גם שיתופי פעולה נרחבים עם עמותת אקי"ם בנתניה, שכללה בין השאר אירוח של כ-200 ילדים להדלקת נרות חנוכה, ותרומה של כדורים וחולצות של הקבוצה. לשם כך אף מינה אוסידון את ניר רוזנטל לתפקיד מתאם קשרי קהילה ואוהדים, תפקיד שלא היה קיים בעבר במועדון. בנוסף, דואג אוסידון לכרטיסים עבור ילדים שידם אינה משגת, ואף מסייע להם בהסעות למשחקים.      

הקרע בצולבת

ובחזרה לכדורגל. כל אוהד מקומי ממוצע יידע לספר שהמשחקים של נתניה השנה הפכו קשים מאוד לצפייה, כשלצד הגנה רכה וספיגות קלות יחסית, ישנו מחסור חמור במיוחד ברגל מסיימת. עם זאת, יש להזכיר את הפציעות הקשות של לא פחות מארבעה שחקני מפתח שקרעו את הרצועה הצולבת: ערן לוי, דיע סבא, ישראל זגורי ועומר פרץ, שתלה בינתיים את הנעליים ופרש מכדורגל. 
"אין ספק שסבלנו כאן מהרבה מאוד חוסר מזל", קובע אוסידון. "מדובר בשחקנים טובים ומנוסים. ארבעה שחקנים שקרעו את הצולבת בעונה אחת זה חסר תקדים ולא היה דבר כזה בכדורגל הישראלי".
כך או אחרת, מודה אוסידון שהמאמן שלומי דורה, שפתח את העונה, בנה את הקבוצה לא נכון. יחד עם זאת, אין ויכוח שעד כה הצליח דורה יותר מהמאמן הנוכחי ראובן עטר, עם 3 נקודות בלבד בשבעת משחקי הליגה שניהל, וכזכור עדיין ללא ניצחון. 
"אני לוקח את האחריות עלי", אומר אוסידון. "כשהקבוצה מצליחה אלה המאמן והשחקנים וכשהיא נכשלה זה אני. אני מאמין ברובן ובשחקנים שיש פה היום. לא האמנתי שנהיה במצב הזה, אבל אני יודע לזהות מתי יוצאים לדרך חדשה, ובשבת אנחנו נצא לדרך חדשה. ראובן עטר יסיים את העונה במכבי נתניה. נתנו לו את כל הכלים להצליח והסגל הנוכחי, פלוס עוד חלוץ, מספיק מעל ומעבר בשביל להישאר בליגה. בוא נבחן אותו בסיום העונה".

ומה עם חתונה? 

מעבר לענייני הכדורגל, אי אפשר להתעלם מהעובדה שאוסידון נחשב לרווק מבוקש, ובסביבתו מספרים שראש העיר בכבודה ובעצמה, מרים פיירברג, קיבלה על עצמה את המשימה לחתן אותו, וכמה שיותר מהר. "שמע, יש רווקים מבוקשים וצעירים ואני בטח לא הכי מבוקש בתל אביב", הוא מצטנע. "מה זה רווק מבוקש? צריך אשה אחת טובה שמתאימה לי". 
התייאשת מלמצוא זוגיות?
"בכלל לא. כולם מנסים להכיר לי כל החיים, אבל הבעיה היא שרוב החיים הייתי עסוק בעבודה ועשייה. אני רוצה אשה וילדים, אבל לא יודע אם כרגע. כשתסתיים העונה, אולי יהיה לי יותר אוויר".