פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
מאלק פרחאן - נטרל את המחבל  הפקח שנטרל את המחבל זכה בתואר העובד המצטיין מאלק פרחאן - נטרל את המחבל

מאלק פרחאן, שחתר למגע עם המחבל בפיגוע הדקירה באזור השוק בנתניה, קיבל את פרס העובד המצטיין של עיריית נתניה לשנת 2016. "אני מקווה שבעתיד הפקחים יהיו חמושים ונוכל למנוע עוד מקרים כאלה", הוא אומר

הפקח העירוני מאלק זכה בתואר העובד המצטיין של עיריית נתניה לשנת 2016.

את תעודת ההוקרה הוא קיבל בטקס שנערך בשלישי האחרון, ובסוף החודש ייטול פרחאן חלק בטקס הארצי לעובדים המצטיינים ברשויות המקומיות. 

חסם את המחבל בגופו

ב-30 ביוני 2016 דקר מחבל מאזור טול כרם גבר כבן 40 ואישה כבת 62 ברחוב שוהם הסמוך לשוק בנתניה. משם פתח בריצה לכיוון השוק, אך לבסוף נורה על ידי אזרח חמוש. פרחאן, שהיה במחסום הסמוך, חסם את המחבל בגופו, התעמת איתו וסייע בנטרולו.
"האירוע הזה חרוט בגופי ופשוט אי אפשר לשכוח אותו", משחזר פרחאן. "הבנתי מאזרחים שהמחבל הספיק לדקור גבר ואישה. הוא בא מרחוב ששת הימים לכיוון השוק והמזל הוא שהייתי במחסום של הכניסה לשוק. ראיתי אותו רץ עם סכין וחסמתי אותו בגופי. התעמתנו ובאיזשהו שלב נפלתי על הרצפה והוא ניסה לדקור גם אותי. הכל היה עניין של שניות ואנשים זרקו עליו פירות וירקות. אזרח חמוש בשם גולן ירה בו, המחבל המשיך לרוץ משהו כמו 30 מטר עד שנפל, ולאחר מכן לא נתתי לקהל להתקרב לגופה עד שהזמנתי את כוחות הביטחון שהגיעו תוך שתי דקות. באותו רגע אתה לא חושב על כלום, רק איך לגמור את הסיפור הזה ולהציל כמה שיותר אנשים. השוק היה הומה אדם ביום חמישי, אנשים עושים קניות לסוף השבוע, כך שאם לא הייתי חוסם אותו זה היה עלול להתפתח לאירוע הרבה יותר גדול". בעירייה צוין כי פרחאן הפגין באירוע אומץ לב, נחישות, הקרבה וחתירה למצוינות.

אנשים בנתניה - הפקח שנטרל את המחבל זכה בתואר העובד המצטיין

מעוספיא לנתניה

מאלק פרחאן (43) מתגורר בכפר עוספיא הסמוך לדליית אל כרמל, נשוי לרים ואב לשלוש בנות. כבר 12 שנה עושה את הדרך למקום עבודתו בשוק העירוני בנתניה, ובמסגרת זו מסייר במקום, אוכף את חוקי העזר העירוניים, שומר על הסדר והניקיון וכמובן על שלום המבקרים ומטפל בפניות המתקבלות הן מהמוקד והן ישירות מהאזרחים. בנוסף, מסייע מאלק במחלקת המזון למתנדבים במסגרת התנדבותית וכן משרת במערך המילואים.
"מינהל האכיפה שלנו מתנהל בצורה מצוינת ומגיעות מילים טובות לראש המינהל אלון אהרון שקידם פקחים ושיפר מאוד את ההתנהלות והעשייה שלנו בשנים האחרונות", הוא אומר.
מה כדאי לעשות כדי למנוע אירועים כאלה בעתיד?
"הפקחים צריכים להיות חמושים, זה א' ב' מבחינתי. אם הייתי חמוש לא הייתי מסכן את עצמי וכשהתקרבתי למחבל גם פחדתי שהוא נושא איתו מטען, אבל בדברים כאלה אתה אומר – 'מה שיהיה – יהיה'. אני מקווה שידאגו לפקחים בשטח לנשק כמה שיותר מהר".