פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
אמיר בוארון מאמן השנה מציג: שרשרת מדליות והישגים בג'יו ג'יטסו אמיר בוארון | צילום: רונן חביב

אמיר בוארון מנתניה הוכתר למאמן השנה של התאחדות אילת המאגדת את ענפי הספורט הלא אולימפיים בישראל. לצדו זכו בתארים שלושה ספורטאים המתאמנים תחתיו. עם מועדון מצליח והישגים מרשימים בחו"ל, הוא ממש לא מתכוון לעצור כאן. היעד הבא: משחקי העולם בארה"ב

אמיר בוארון | צילום: רונן חביב

תעשו כבוד לאמיר בוארון, מאמן ג'יו ג'יטסו מנתניה ובעל המועדון המצליח MMA בעיר, שזכה בתואר מאמן השנה לשנת 2018 מטעם התאחדות אילת, אליה משתייכים כל ענפי הספורט הלא אולימפיים בישראל. בטקס, שנערך בשלישי שעבר בתיאטרון הבימה בתל אביב בהנחיית אנשי ערוץ הספורט מירי נבו ואלי אילדיס, זכו בתארים יוקרתיים גם שלושה חניכים של בוארון. למי שאינו בקיא נספר, כי ג'יו ג'יטסו היא אמנות לחימה יפנית בה עשו שימוש הסמוראים והיא גם המקור לאמנויות לחימה נוספות דוגמת ג'ודו.

"מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית מבחינתי, זה תואר שרציתי מאוד להשיג ועכשיו המטרה היא לשמור עליו בשנים הקרובות", אומר בוארון בראיון לנתניה נט. המאמן עצמו מתחרה בקטגוריית המאסטרס, והמועדון שלו, אותו הוא מגדיר בגאווה "אחד המובילים באירופה", מונה קרוב ל-200 מתאמנים מגיל 4 ועד 68. רוב התחרויות, מן הסתם, נערכות בחו"ל, כאשר בעוד שבועיים ייצאו 16 נציגים של המועדון לאליפות אירופה לבוגרים, שתיערך בפורטוגל.

אנשים בנתניה - מאמן השנה מציג: שרשרת מדליות והישגים בג'יו ג'יטסו

אמיר בוארון. מאמן השנה

מועדון לילה או MMA?

אמיר בוארון (40) מתגורר במרכז נתניה. נשוי לשירי-לי וגר ואב לשלושה בנים – טומי (12), דניאל (7) ולני (5), כולם באופן לא מפתיע מתאמנים בג'יו ג'יטסו. במקור הוא בכלל איש חיי לילה והיה בעבר בעליהם של המועדונים המוכרים והזכורים לטוב באזור השרון – "הקרנף העזוב", "העמק 51" ו"תל יצחק". בהמשך פתח את בר ה-"Back Door" בהרצליה, שהוביל בעקיפין לשינוי המשמעותי לפני 12 שנים. "הוזמנתי במקרה לאירוע של MMA (אמנויות לחימה משולבות) דרך חבר ולאחר מכן חזרתי לבר שלי", משחזר בוארון. "כמה ספורטאים הגיעו אלי לאחר האירוע, התחלנו לקשקש ומפה לשם הפכנו לחברים טובים. אני התחלתי להתאמן והשאר היסטוריה".

אנשים בנתניה - מאמן השנה מציג: שרשרת מדליות והישגים בג'יו ג'יטסו

מייצגים את ישראל בתחרות באמסטרדם | צילום: רונן חביב

כאמור, מטפח בוארון לא מעט ספורטאים צעירים ומוביל אותם להישגים. ויקי דבוש, סגן אלוף העולם וסגן אלוף אירופה עד 62 ק"ג הוכתר לספורטאי השנה. ברק מיוחס הוכתר לספורטאי הצעיר של השנה עם מדליות ארד באליפות אירופה לבוגרים וכן באליפות אירופה ואליפות העולם עד גיל 21 עד 85 ק"ג, ואילו משי רוזנפלד, הספורטאית המעוטרת בענף, הוכתרה לספורטאית הצעירה של השנה נסו לעקוב: אלופת אירופה לבוגרים, אלופת אירופה עד גיל 21 ואלופת העולם עד גיל 21 בקטגוריה של עד 55 ק"ג. באליפות העולם לבוגרים זכתה במקום השלישי.

בשנים האחרונות נעשים ניסיונות להפוך את הג'יו ג'יטסו לענף ספורט אולימפי, אבל בוארון לא נשמע מוטרד מדי מהנושא. "הג'יו ג'יטסו צבר תאוצה מטורפת בישראל ובעולם והתאחדות אילת נותנת לנו את כל המעטפת הדרושה כדי להרגיש ממש כמו ספורטאים אולימפיים. אני מאמין שזה עוד יקרה, אבל בכל מקרה מדובר באחד מענפי הספורט היחידני המובילים בעולם".

מה השאיפות בהמשך הדרך?

"המטרה הבאה היא משחקי העולם שייערו בארה"ב בשנת 2020. אני רוצה להיות המאמן הראשון שיזכה שם במדליית זהב".