פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
הרב הוברט שטבון ז"ל  הוברט שטבון, פעיל דומיננטי ביהדות צרפת, הלך לעולמו הרב הוברט שטבון ז"ל

הרב שטבון, יליד אלג'יר, היה ממחדשי יהדות צרפת לאחר השואה, ובהמשך עודד אלפי יהודים לעלות לישראל. את מהות וחשיבות העשייה הציבורית השריש בבנו, ד"ר ישראל שטבון, ובנכדו הבכור, חבר המועצה יוני שטבון. השבוע נפטר בגיל 87

הרב הוברט שטבון ז"ל 

הרב הוברט שטבון, אחד הפעילים המרכזיים למען יהדות צרפת המחודשת לאחר השואה, הלך השבוע לעולמו בגיל 87. שטבון ז"ל, איש רב פעלים, נולד בבון שבאלג'יר ובדומה ליהודים רבים עבר להתגורר בפריז בשנות ה-20 לחייו. הקהילה הגדולה שהגיעה ממדינות צפון אפריקה דוגמת אלג'יר, מרוקו וטוניס, התמודדה עם מציאות לא פשוטה לאחר שיהדות צרפת המפוארת נמחקה כליל בעקבות השואה. שטבון, שסיפורו מקפל בתוכו את סיפורם של מרבית האוכלוסייה המבוגרת שעלתה מצרפת לנתניה, פעל אז למען הקמתה המחודשת של התשתית היהודית. למרות שהיה רופא שיניים במקצועו, סייע לציבור בתחומים רבים, בכלל זה הקמת אטליז עם בשר כשר, ייבוא יינות כשרים על ידי חבירה ליקבים מקומיים, הקמת מקוואות ובתי כנסת ועוד.

שנים לאחר מכן, עם ביסוסה של הקהילה, הפך הוברט שטבון לנשיאה. יהודים רבים ששאפו לעלות לישראל התייעצו עמו וזכו להכוונה וסיוע נרחב בפן המנטלי ובחיזוק ביטחונם, לפני שיוכלו לעשות את צעדיהם הראשונים בארץ הקודש. לפני כ-15 שנה עלה בעצמו לישראל והשתלב בקהילת "כתר תורה" בנתניה. במסגרת זו שימש כחזן, היה אמון התקיעה בשופר והמשיך במקביל לייעץ לקהילה בסוגיות שונות. השבוע, בערב שני, נטמן בבית העלמין בשכונת ותיקים בעיר.

"סבא הטמיע בנו שהאדם אינו יצור יחידני ופועל רק למען הפרט, אלא יש תמיד לפעול במקביל למען הכלל", נפרד נכדו, יוני שטבון. "הוא היה חלק מאותם אנשים שבנו במו ידיהם את הקהילה היהודית בצרפת ובהמשך עלו לארץ מתוך ציונות וחבירה למשפחות. מרגש שהרבה אנשים מבוגרים פוגשים אותי בנתניה ואומרים לי שבזכותו הצליחו לשמור על הזהות היהודית שלהם".