פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
סגן אוראל כהן "אחריות אישית להישמע להוראות היא המפתח לצליחת כל מלחמה" סגן אוראל כהן

סגן אוראל כהן מנתניה, סיים השבוע תפקידו כקצין נפה ורשויות, שם סייע במאבק בקורונה. בשבוע הבא יתחיל תפקיד חדש בצה"ל. "השנה האחרונה שינתה אותי מקצה לקצה" סיכם

סגן אוראל כהן

סגן אוראל כהן מנתניה, סיים בשבוע שעבר את תפקידו כקצין נפה ורשויות בפיקוד המרכז.
אוראל למד בתיכון אורט גוטמן בהצטיינות והחליט לשרת כלוחם בצבא, ולהציל חיים. כך התגייס למערך הלוחם של פיקוד העורף ושירת בחטיבת החילוץ וההדרכה מתוך רצון לתרום את חלקו בתור לוחם ולשמור אוכלוסיית הפנים של מדינת ישראל, מפני איומים של רעידות אדמה, אירועים שמשולבים בהם חומרים מסוכנים ועזרה מוניציפלית לרשויות המקומיות.

את תחילת דרכו החל אוראל בגדוד תבור, שם עבר הכשרה בת שבעה חודשים שכללה לימוד יסודות החילוץ, האב״כ ומיתר הלחימה.
אוראל נזכר: ״ההכשרה הייתה לא קלה אך תרמה לי מהמון בחינות, הן ביכולות מנטליות ופיזיות והן ביחס בין אישי.״

אנשים בנתניה - "אחריות אישית להישמע להוראות היא המפתח לצליחת כל מלחמה"

סגן אוראל כהן

לאחר קורס מ״כים וקורס קצינים שובץ להיות מפקד מחלקה בקו המבצעי בגוש עציון ובזיקים.

במהלך שירותו כמפקד מחלקה בפלוגת טירונים, יצא אוראל למסע בו נפצע בברך עקב פעילות מאומצת ועבר ניתוח. לאחר החלמה חזר כקמב״ץ של גדוד תבור, שם ריכז נתונים על ההתנהלות המבצעית של הגדוד, תיפקד כיד ימינו של מפקד הגדוד. ״הגדוד היה מבחינתי בית. בית של לוחמים, אנשים חזקים וחברים מדהימים.״

השבוע סיים אוראל את תפקידו כקצין נפה ורשויות של יהודה ושומרון ביזור מרכז, שם ניהל את הכנת החירום תוך כדי שגרה של הרשויות שבחזקתו. כחלק מניהול חירום בשגרה, קיימת תוכנית סדירה של אימוני רשויות שמטרתה לתרגל תרחישי חירום, רעידות אדמה, מלחמות או אסון כלשהו שעלול לקרות ומהווה איום על הרשות.
תפקידו של אוראל לאמן את הרשויות למצבים כאלו ולהסיק מסקנות יחד עם מערך החירום הרשותי.
"הכנת הרשות המקומית לחירום היא דבר נחוץ מאוד כדי ליישם את השמירה על רציפות התפקוד של מדינת ישראל, לולא הכנת הרשויות המקומיות למצבי קיצון כמו טילים, רעידות אדמה וקורונה, משרדי הממשלה לא יוכלו לתפקד לבדם במתן סיוע לאזרח בקצה".

בתקופת הקורונה אוראל היה בקשר יומיומי עם הרשות, עקב אחר כל נתון ופעל ימים כלילות על מנת לסייע בקטיעת שרשרת ההדבקה ולתת את המענה העורפי הטוב ביותר לסיטואציה מורכבת זו. בנוסף, ענף העורף של פיקוד המרכז בו אוראל משרת סייע בחלוקת מזון ומתן הסברה לתושבים.

"האחריות האישית של האזרח להישמע להנחיות היא המפתח לצליחת כל מלחמה כזו או אחרת שתידרש,אם הייתי בטוח שלוחמים יש רק בשדה הקרב, היום גילית שלוחמים גדולים גם נמצאים בעורף" אומר אוראל.

אוראל מסכם את תפקידו "התפקיד היה משמעותי מאוד עבורי, ביגר אותי וגרם לי להסתכל מחוץ לתמונה הברורה ולהגיע למקומות בהם אני יכול להשפיע דרך החשיבה הכתומה שבניתי לעצמי בראש".

השבוע אוראל יעבור לתפקיד רמ"ד (ראש מדור אוכלוסייה) בענף אימון יחידות של פקע"ר, ענף שמאמן את קציני האוכלוסייה בגדודי החילוץ (גדודים בחטיבת החילוץ וההצלה של פיקוד העורף- גדודים אשר מתעסקים בחילוץ והצלה במצבי חירום שונים וכן במקרי אסון וכדו׳)

אוראל מסכם ״התפקיד מאוד מספק, העניין של לעבוד עם אזרחים ולא רק עם הצבא נותן הרגשה שהאזרחים הם הלקוחות ואתה צריך לתת להם להאמין במוצר שלך. מבחינתי ההצלחה שלהם היא הצלחה שלי, ואני לא מפסיק לראות את הצלחתם.
אני יכול לומר שהשנה האחרונה בה אני מתפקד כקצין נפה ורשויות בפיקוד המרכז שינתה אותי מקצה לקצה. למדתי המון דברים בתקופה קצרה, בין אם בפן האישי ובין אם בבין אישי.״