פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
מאיר כוטה "נתניה זו המיאמי של ישראל" מאיר כוטה

מאיר כותה, גולש ותיק בנתניה מדבר האהבה לים, על גלישה בימי קורונה ועל יתרונות הגלישה בנתניה 

מאיר כותה

מאיר כותה, בן 30, גדל מול הים בנתניה והתחיל לגלוש בגיל 14 למרות התנגדות הוריו. "לא הייתה לי את האפשרות להתחיל לגלוש כיון שהוריי שלי לא תמכו בזה בתחילת הדרך. חיכיתי שאגדל עוד קצת והתחלתי לעבוד כדי לממן לעצמי את הגלשן הראשון" סיפר כותה בראיון לנתניה נט "נתניה בעיניי זאת אחת הערים היפות בישראל ובכלל, היא אחת הערים הטובות ביותר לגלישה בישראל. אפשר להתפרס על כל רצועת החוף לאורך העיר ולמצוא את הגלים המתאימים לכך וכל רצועה מיוחדת ושונה מזו שלידה".

ספר על חווית הגלישה בעיר

"מידי שנה אנו, קהילת הגלשנים, עורכים כאן בנתניה את תחרות הגלישה העולמית- WSL וזה אחד האירועים הכי מרגשים עבורי בכל שנה מחדש. לנתניה יש מקום מרכזי בעיצוב האישיות שלי. כילד ונער מתבגר גלשתי רק בעיר הזו וחוויתי בה חויות מגבשות וחזקות. למרות שעברתי לתל אביב אני מרגיש שייך לעיר הזאת ותמיד אהיה שייך לה. חוף הבית שלי היה חוף ארגמן בסמוך לשכונת אזורים/נוף גלים. זו השכונה בה גדלתי והעברתי בה את רוב חוויות הילדות שלי.
חוף ארגמן ידוע כחוף עם גלים חזקים וטובים כיון שזה חוף פתוח, ללא שובר גלים ולרוב בחוף הזה הינו גולשים רוב תושבי השכונה".

אנשים בנתניה - "נתניה זו המיאמי של ישראל"

מאיר כותה

אתה מעולם לא תוציא את הנתניה שבבנאדם

"סצינת האוכל וחיי הלילה בעיר מהמרשימות ביותר שקיימות" אמר כותה "כל המסעדות וכל הברים מציעים חוית בילוי אולטימיטבית. פעם חבר בתל אביב אמר לי שנתניה זו המיאמי של ישראל  וזה עוד לפני שהתייחסתי לטיילת המהממת, חיי הלילה שהציבו רף גבוה. תוסיפו לזה את הגלים שיש כאן ותראו שיש לנו עיר מהממת.
אנחנו אוהבים להגיד - אתה יכול להוציא את הבנאדם מנתניה אבל אתה מעולם לא תוציא את הנתניה שבבנאדם".

גלישה וקורונה

הגלישה עבור כותה היא דרך חיים. "מעבר לכך שמדובר באחד מענפי הספורט החשובים שמשפיעים פיזית ונפשית גיליתי את היתרונות שלה בעוצמה רבה בתקופת הקורונה. הופתעתי לגלות שאנשים רבים פונים אליי ללמוד גלישה במטרה להתמודד עם החרדות והפחדים שלהם בתקופה המורכבת הזו. השילוב המוטורי של הגלישה וההתמודדות עם הגלים והים התבררו כפתרון מעולה להתמודדות עם חרדה ופחד.
המציאות בישראל לא פשוטה, רוב האנשים פה סובלים מחרדות, מקשיים כלכליים ועוד דברים שאין לנו מושג עליהם והגלישה יכולה לתת למי שצריך מענה. מעבר לכך שהיא מחזקת את היציבות, העמידה והבטחון העצמי והנפשי".

לסיום, עצה להמשך?

"אני יודע ומאמין שהתקופה הזו תעבור ותהיה חלק מההיסטוריה. העצה שלי היא להיות אופטמיים ואם קשה וחרד לכם – צאו לסיבוב בים. תראו את השקיעה, תגעו בגלים ותראו שזה ישפר את מצב רוחכם פלאים".